Advies kinderwagen??

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Selcan, 23 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Selcan

    Selcan Actief lid

    14 mei 2015
    315
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wij zijn op zoek naar een kinderwagen, heb alleen geen idee naar wat ik moet zoeken.
    Natuurlijk comfortabel lekker rijdend, het liefst ook niet te duur mijn budget ligt rond 800/900€. We reizen veel met de auto, dus ik wil graag een autostoeltje van maxicosi.

    Ik ben uitgerekend eind december, denk niet dat ik de eerste maanden veel buiten ga wandelen. Dus ik twijfel of de ligbak van de kinderwagen nu echt zo nodig is? Zodra de baby gaat draaien leg je hem toch niet meer in die bak? Dan kan ik beter de maxicosi in de wagen klikken, en na die tijd het zitje gebruiken van de kinderwagen...

    Ik weet het niet, wat raden jullie aan? Wordt die bak veel gebruikt misschien onderschat ik het, kunnen jullie mij wat advies geven. Ook qua prijs, en merken wat is een goeie wagen voor een goeie prijs?


    -
     
  2. VBJ82

    VBJ82 Niet meer actief

    Onze zoon is van janauari en ik ging toch elke dag naar buiten. Binnen zitten word je namelijk best zat :)

    Wij hebben de bugaboo Cameleon 3 en als maxicosi de Pebble. Met beide super tevreden!!
     
  3. Lila

    Lila Niet meer actief

    Baby ligt in de bak tot hij/zij flink alleen rechtop kan zitten en maxi cosi kan hij/zij beter niet langer dan een uurtje aan een stuk in liggen ivm verkeerde houding & het is slecht voor het ruggetje. Dus tegen dat de baby in het zitje kan is het waarschijnlijk al zomer denk ik :D

    Wij hebben gekozen voor Mutsy Evo, prijselijk en voelde heel degelijk in de winkel totaal pakket met bak,voetenzak,regenhoes,paraplu,.. komt op ongeveer een €700 om met baby uit te testen moet ik ook nog wachten tot december ;D
     
  4. Hippo89

    Hippo89 VIP lid

    11 dec 2012
    7.351
    319
    83
    Vrouw
    Ook als de baby draait kan en mag hij gewoon in de wandelwagenbak ! Mijn advies is echt je kindje zo lang mogelijk in de bak te houden.

    Een bak vind ik persoonlijk wel nodig maar dat is omdat ik wel regelmatig naar buiten ga ik moet toch boodschapjes enzo halen en een frisse neus halen voor de kleine is ook in de wintermaanden heel gezond.

    En soms wil je kleine alleen maar slapen als mama in de buurt is en je kindje dan in de bak leggen kan soms een uitkomst bieden.

    Ik heb zelf de bugaboo Cameleon, ik vind hem geweldig
     
  5. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Hier ook een winterkindjes en ging toch elke dag naar buiten, al was het maar om een boodschapje te doen of naar het winkelcentrum.

    Hebben trouwens de bugaboo cameleon, de bugaboo donkey en maxicosi pebble.
     
  6. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik ben 25 december uitgerekend maar ben toch wel van plan, zodra het weer het toelaat naar buiten te gaan hoor. Kindje goed inpakken en lekker een frisse neus gaan halen.

    Wij hebben gekozen voor de mutsy Igo urban nomad. Van te voor wat research gedaan en vonden deze toch eat steviger dan een evo. Je kan m ook compact inklappen en verder..gewoon een mooie wagen :)! Kan niet wachten om erachter te kunnen lopen!
     
  7. Hilly1980

    Hilly1980 VIP lid

    23 jun 2014
    7.299
    3
    38
    Wij hebben de Maxi Cosi Mura 4. Fantastische wagen en vooral lekker grote bak.
     
  8. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Als je een goede wagen uit kiest met een grote bak, dan gebruik je de bak zeker 6 maanden. Het is echt heel belangrijk dat je kindje plat kan liggen, een auto stoeltje is absoluut geen(!) manier om je kindje rond te wandelen. In de auto zit je kindje in de maxi cosi maar maxi cosi geeft zelf aan, dat ze voor de veiligheid hebben moeten inleveren op comfort. Het is zelfs voor je kindje onveilig om in de maxi cosi te slapen etc als je klaar bent met auto rijden. Maximaal aantal tijd in een auto stoeltje is 1,5-2 uur per dag en het is dus geen streven om je kindje elke dag 2 uur in de MC te stoppen. Het is echt maximaal. Een maxi cosi is dan ook echt geen vervanging van de wagenbak.

    En ook onze dochter is in de winter geboren maar wij wandelden toch echt wel veel buiten, kindjes kunnen dan heerlijk slapen in de buitenlucht.

    Wij hebben een Joolz, ik vind dat een ideale wagen maar hij ligt wel net boven jou budget. In jouw budget is een maxi cosi mura ook echt een goede wagen met een grote reiswieg. de Buggaboo Bee is ook lekker klein en fijn maar ik weet niet of de bee wagenbak net zo groot is als die van de andere modellen.
     
  9. Hippo89

    Hippo89 VIP lid

    11 dec 2012
    7.351
    319
    83
    Vrouw
    Oh en de maxi cosi gebruiken als vervanging van de bak zou ik persoonlijk echt niet aanraden

    Een keer met de auto en dan even gauw erop klikken snap ik .... Maar om het doel bewust te gebruiken dagelijks zou ik niet voor kiezen, ik zou de maxi daarvoor gebruiken waar hij in de eerste instantie ook voor bedoeld is .... Voor de auto
     
  10. Rozaly

    Rozaly Bekend lid

    26 apr 2011
    736
    0
    16
    Wij hebben de Dubatti One, was met voetenzak en adapters voor de mc 910,- kwijt. Heb 'm nog niet echt geprobeerd, maar lijkt me een fijne wagen. Mijn zoontje heeft tot 7 maanden in de wagenbak gelegen, toen begon hij een beetje met zitten. Bij hem had ik trouwens de Cameleon, ook een fijne wagen alleen ik irriteerde me aan de kleine voorwielen.
     

Deel Deze Pagina