Handbagage koffer

Discussie in 'De lounge' gestart door Mien30, 25 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

6 jul 2015
    1.714
    468
    83
    Vrouw
    Wat voor handbagage koffertje hebben jullie? Wat zijn de plus en minpunten?
    Ik wil er graag een van suitsuit, maar vind ze best prijzig

2. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.242
    28.250
    113
    Ikea en Hema.
    We hadden er 1 van Primark, die deed het ook prima.

Exit: Oh, en pluspunten.. eh.. Ze rollen? Volgens mij maakt het voor handbagagetrolleys bijna niets uit, ze zijn allemaal vrijwel hetzelfde. Tenzij je voor Samsonite gaat ofzo, zie schijnen onbreekbaar te zijn.

Waarvoor en hoe vaak wil je hem gebruiken?

3. Sammetje83

Sammetje83 Bekend lid

27 okt 2016
    946
    614
    93
    Vrouw
    Ik heb er eentje van de action. Hij gaat al 13 jaar mee en ik gebruik hem meerdere keren per jaar. Hij heeft ook al meerdere keren in het ruim gelegen. Oftewel: voor 20 euro een bijna onbreekbaar koffertje!

4. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Action, jola en 1 uit kerst pakket en alle 3 doen ze het super. Rollen goed,gaan niet stuk en ze worden tussen de 2 en 5x per jaar voor vliegen gebruikt en dan nog door man voor zakenreis met auto.

Ik zou er dus geen vermogen aan uit geven..

5. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb een half jaar geleden een Samsonite base boost gekocht.
    Erg fijn koffertje met 4 wielen, licht gewicht.
    Ik ben normaal niet van de zachte koffers...maar voor een handbagage koffer is dat wel erg handig aangezien je dan soms net wat extra kan meenemen omdat de koffer wat uitzet.

Mijn moeder had een action koffertje en hiervan ging een wieltje stuk terwijl ze ermee de stad door ging. Heel onhandig!
    Nu heeft ze ook dit koffertje van samsonite gekocht en toen wij samen in Londen waren toen zei ze dat deze toch wel erg fijn en soepel loopt.

https://www.bagageonline.nl/samsonite-base-boost-spinner-55-length-35-black.html

6. mamamilou

mamamilou Niet meer actief

Het koffertje van de postcodeloterij.

7. Jacy82

Jacy82 Bekend lid

24 nov 2018
    752
    422
    63
    Vrouw
    Altijd een rugzak. Irritant al die koffers die dan net niet passen en door het hele vliegtuig verspreid moeten worden waardoor je weer geen plek meer hebt.

Iertje81 vindt dit leuk.
  8. Ansj84

Ansj84 Actief lid

10 mei 2019
    470
    635
    93
    Vrouw
    Wij hebben er een van de primark. Een zachte koffer maar daardoor heel licht en inmiddels al heel wat km mee gerold en doet het nog steeds perfect. Ook meerdere keren in het ruim overleefd.

9. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Ik heb de hele set van de retro koffers van Suitsuit. Inmiddels al een jaar of 5, dus het is de ‘oude’ variant. Echt; beste koop ooit. Er is nog niets beschadigd en ze zijn van Florida, Cuba tot aan Jamaica geweest. Enigste is dat ze na elke reis onder de zwarte strepen zitten, maar een sponsje met Cif en ze zijn weer als nieuw.

Inmiddels meer dames om mij heen aangestoken, zusje, nichtjes en vriendinnen hebben nu ook koffers van Suitsuit.
    Ik werk er niet ofzo haha, lijkt bijna reclame. :o:

10. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Dit! Ik vind een koffer altijd erg egocentrisch: ze nemen te veel plek in beslag en zijn gewoon levensgevaarlijk!
    Ik begrijp ook nooit wat je dan allemaal in je handbagage moet meenemen...

11. Caithxxx

Caithxxx Fanatiek lid

27 mrt 2019
    2.376
    2.264
    113
    Vrouw
    Ik heb die van suitsuit. Die van rond de 60€ zeg maar. Superleuke kleurtjes! En ik krijg er een week kleding in (naar een warme bestemming). Voor de koudere bestemming lukt een lang weekend nog. Rollen fijn en kunnen best veel hebben. Ik kies er overigens wel voor, dat als ik m'n handbagage gratis mag inchecken als ruimbagage, om dat te doen. Maar ook dat kunnen ze goed hebben :D

12. Caithxxx

Caithxxx Fanatiek lid

27 mrt 2019
    2.376
    2.264
    113
    Vrouw
    Ik krijg naar een warme bestemming m'n kleding voor de hele week erin :) dan ga ik dus geen geld uitgeven aan ruimbagage. Ik laat die handbagage koffers altijd wel inchecken als t kosteloos kan. Ik hoef m niet perse bij me te houden zeg maar.

13. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik neem hem altijd mee op verre bestemmingen. De grote koffers checken we in. Handbagage koffertje zit voor iedereen 2 kledingsetjes en badkleding in. Zodat, mocht er een koffer kwijt zijn. We in iedergeval schone kleding mee hebbben.
    Op korte bestemmingen laat ik hem, indien mogelijk, gratis inchecken.
    Heb zelf ook echt een hekel aan alle vakken vol met koffertjes.

14. Koon

Koon Niet meer actief

Mijn vriend vliegt soms wel 2x per maand voor een dag of 2 naar een bestemming binnen Europa. Juist dan is alleen handbagage veel fijner. Duurt het allemaal niet zo lang.

15. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik betaal extra voor een koffertje 9/10 keer en voor 2 of 3 dagen weg past er alles in. Zou niet weten wat ik in een grote koffer moet mee slepen voor korte trip..

Lange reizen vind ik het inderdaad niet zinvol omdat je dan idd toch grote koffer bij hebt..

16. Pompoen

Pompoen Actief lid

25 okt 2015
    446
    121
    43
    Ik heb een victorinox koffertje, super licht, rijd heel soepel en valt niet om. Rib uit m’n lijf, maar echt de beste koop ever.
    Ik heb ook de postcodeloterij koffertjes en 1 van bol.com (geen idee welk merk) maar die gebruik ik dus nooit.

17. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.242
    28.250
    113
    Levensgevaarlijk? Die begrijp ik niet..

18. Jacy82

Jacy82 Bekend lid

24 nov 2018
    752
    422
    63
    Vrouw
    1 koffertje voor het gezin zoals consider zegt vind ik ook wel kunnen, maar de meesten nemen 1 koffer voor ieder persoon mee (Want dan hoeft er geen bagage betaald te worden) dat is wel een soort egocentrisch. Ik krijg alles voor een weekendje best in een rugzak en zelfs voor een week ook wel als je overbodige extra schoenen etc weglaat.

19. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Hahaha! Ik voel een flashback van afgelopen zomer aankomen. Toen was er ook al een discussie over rugzak/rolkoffertje/te veel ruimte/egoïsme, etc :roflmao:
    Ging er heet aan toe toen ;)

Salentein vindt dit leuk.
  20. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Als dat ding op je kop flikkert als je het luikje opendoet. Denk ik tenminste dat ze dat bedoelt.
    Ik kreeg er in mei ook eentje op m’n hoofd. Deed verdomd pijn ook nog, maar ik was niet dood of verkeerde in levensgevaar :roflmao:

Deel Deze Pagina