meiden ik vraag even om tips.. Mijn dochter luisterd ineens voor geen meter meer.. als ik haar roep is het :wacht even mama" Als ik haar wil toestoppen is het, "ik ga zelf liggen, wacht even mama" en dan blijft ze gewoon in bed zitten.. en als ik wegloop gaat ze huilen..loop ik terug, dan gaat ze alsnog niet liggen.. echt tijdrekken. Als ze iets niet krijgt blijft ze zeuren. Ze luisterd voor geen meter en boos worden maakt gewoon geen indruk bij haar.. ze is ook best brutaal aan het worden.. moet ik dit negeren? ze is net 3 jaar
Ik zou het nergeren. Ze wil aandacht en op het moment dat je dat gedrag negeerd krijg ze niet haar zin. Is wel moeilijk nartuurlijk maar ik zou het proberen. Mijn zoontje is dan bijna 2 maar die kan er ook wat van. Als ik zeg dat iets niet mag kijkt hij me aan en gaat lachen zo van doe het lekker toch. Na dan gaat hij ff naar de gang 1 a 2 min en dan is het weer goed. Sterkte x
Mijn zoontje is ook net 3 jaar en doet dit dus ook, hij is flink aan het peuterpuberen en luisterd dus ook niet goed naar mij,haalt kattekwaad uit en rare capriolen. Ik denk dat het een fase is,ik negeer het ook zolang hij geen gekke dingen doet die gevaarlijk zijn. S6, groetjes Bianca
Dit is een fase, het beste is negeren. Sterkte ermee, heb er straks ook weer 1 die die heerlijke fase ingaat
Heel herkenbaar. Die van mij (2jr 2mnd) doet precies hetzelfde. Ik waarschuw dan 2 keer zo niet, dan maar de gang op. Die van mij zegt steeds "nee, mama nee...". En vooral het lachen erbij. Soms zijn het echte donderstenen!
Hier zitten we er ook middenin... En als je dan boos wordt zegt hij gewoon: papa/mama moet niet boos praten... *zucht*
oooooh wat herkenbaar *diepe zucht maar toch een glimlach*. jij moet niet praten mama! (als je hem een standje geeft) stoute mama! (als je hem iets verbiedt) of: ik wil nu alleen huilen (als je hem midden in een driftbui probeert te bedaren) of nog fijner: gewoon geen enkele reactie als je iets tegen hem zegt. oostindisch doof, 't zal wel in de genen zitten... ik blijf hopen dat het ooit weer over zal gaan. de ene keer moet ik er echt wel even om lachen, maar er zijn ook momenten dat ik hem het liefste achter het behang zou plakken (boft hij even dat we geen behang op de muren hebben ) We doen ons best met negeren van negatief gedrag; en benoemen van gedrag dat we echt onacceptabel vinden (je mag niet slaan, want dat doet au). vervolgens even een time out en we gaan pas weer verder als je weer kunt luisteren. Niet dat het werkt, in elk geval niet meteen, maar ik hoop maar dat het uiteindelijk een keer effect zal hebben.