KOS, situatie qua vluchtelingen al verbeterd?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door SDonya, 19 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Alles nabij de turkse kust zou ik niet doen dus lesbos, chios, samos, kos en rhodos.
    De Ionische eilanden (kefalonia, zakynthos, corfu) zijn mooie bestemmingen, omdat ze wat groener zijn. Aan de andere kant heb je hier ook meer kans op regen als je niet in juli/aug zit.
    wij zijn twee jaar geleden op kefalonia geweest in dit hotel: Hotel Apollonion Resort & Spa - Zonvakantie - Sunweb Zonvakanties
    Echt een heel mooi resort!

2. SDonya

SDonya Niet meer actief

Bedankt allemaal voor de tips!

3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.676
    5.710
    113
    Heel logisch dat je het wilt vermijden. Ik zelf zou het ook niet willen zien laat staan je dochtertje. Wat ook erg mooi is en het uitzoeken waard is Parga. Super leuke stad met mooie stranden en een interesante omgeving.

4. Rabarber

Rabarber Niet meer actief

Ik zou er niet heen gaan. Een vriendin van mij is er onlangs geweest en zij vond het behoorlijk heftig en verdrietig om te zien. De mensen waren vriendelijk, maar geen situatie waar je een kind van vier aan wilt blootstellen. Je laat een kind van vier toch ook niet naar het acht uur journaal kijken?! Serieus dat iemand dit bij de opvoeding van een vierjarige vindt horen :$.

5. koala28

koala28 Niet meer actief

Wij gaan dit jaar naar Karpathos, ligt tussen Rhodos en Kreta in.
    Ben erg benieuwd. Ik hoor veel goeie verhalen erover. Vooral rustig maar dat vinden wij niet erg.

6. Hayat84

Hayat84 Actief lid

1 aug 2015
    258
    69
    28
    ik heb ook rond gekeken voor resorts in Kos, lees echter bij veel commentaren dat je vanaf sommige hotels in de verte de bootjes met vluchtelingen voorbij ziet varen. Reden voor mij om verder te kijken.
    Alle eilanden die dicht bij de Turkse kust liggen kennen dit probleem, wij hebben ons nu verdiept in Kreta en dat eiland kent geen vluchteling probleem.
    Weet niet naar wat voor hotel jullie op zoek zijn? Zeer waarschijnlijk boeken wij deze week bij het AKS Annabelle beach hotel, direct aan het zandstrand, all inclusief maar niet massaal.
    Schijnt voor gezinnen perfect te zijn, score van 9 :)

7. Patty82

Patty82 Bekend lid

8 sep 2008
    591
    3
    18
    Den Haag

En ben je inmiddels al geweest? Wij hebben kreta op de planning staan voor de mei vakantie.

8. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Nee,wij gaan in juni. Dus hoor graag van jou hoe het geweest is. 😜

9. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Ik begrijp TS haar vraag enorm goed. Ik zelf heb ook getwijfeld, maar besloten om er niet heen te gaan. Niet omdat mijn vierjarige misschien wel vragen gaat stellen, maar om hem te behoeden van een hoop pijn en verdriet wat hij zich persoonlijk enorm aantrekt.

Daarnaast wil ik mijn 4 jarige nog niks bijbrengen van terrorisme, vluchten, oorlog, laat staan van misschien wel dode mensen die aanspoelen op het strand waar hij zit te spelen. Dat beeld raakt hij niet meer van zijn netvlies kwijt en daar wil ik hem voor behoeden.

Uiteraard leer ik mijn kind dat er mensen zijn die het niet zo goed hebben dan hij en er kindjes zijn die geen speelgoed hebben en wanneer hij ergens niet meer mee speelt hij er een ander kindje heel blij mee kan maken. Maar hier wil ik het voor mijn 4 jarige nog even bij laten. Als hij wat ouder is zal ik hem meer uitleg geven, maar laat hem nu nog maar even genieten van zijn zorgeloze leventje. Van godzijdank heeft hij dit!

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    TS vroeg niet om jouw mening over het feit dat zij liever geen (dode) vluchtelingen wil zien tijdens haar vakantie, ze vroeg naar ervaringen met een vakantiebestemming in een daarvoor bestemd vakantie-forumgedeelte. Als ze jouw mening had gewild, had ze het wel in het discussiegedeelte neergezet of gevraagd: Wat vinden jullie ervan dat ik liever geen aangespoelde lichamen tegenkom? ;)

11. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    TS, ik snap je vraag heel erg goed. Wij zaten vorig jaar op Lesbos met 2 kindjes. En het was heftig! Met de huurauto op pad was een hele onderneming bijvoorbeeld, omdat je letterlijk honderden vluchtelingen moest ontwijken. In de hoofdstad was het een bende, overal waren opvangkampjes waardoor wij ons niet echt een toerist voelden en lekker door de straatjes konden slenteren. Het meest populaire vissersdorpje was de plek waar ieder half uur wel een boot vluchtelingen aankwam, dus lekker uit eten was er niet bij. En ja, wij hebben ook dode vluchtelingen gezien!

In het hotel was alles super, en we hebben een heerlijke vakantie gehad, maar het heeft meer indruk achtergelaten dan mijn vrijwilligerswerk in Zuid-Afrika.

En als tip, als je wel naar Kos wil. Kijk eens naar Peridis familyresort. Wij zijn daar al 2x geweest, super!

12. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    @ts misschien is rhodos nog een optie? Rhodos stad is ook erg leuk.

13. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    #33 LoeForceOne, 25 feb 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 feb 2016
    Weet je liefjes, je bent hoog zwanger en bijna uitgerekend. Misschien ligt het aan je hormonen, maar leef je even in ipv gelijk zo heftig te reageren!

14. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Ik zou inderdaad even Kos en Rhodos overslaan(ook al is Pelagos een schitterend resort ;)) en even kijken bij Kreta ofzo.
    Maar hopelijk kan je over een paar jaar alsnog naar Kos want ik heb er gewoond en het is een fantastisch eiland!

15. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    @TS ik zou inderdaad kijken voor een andere vakantie bestemming :) en snap je echt enorm goed !!

16. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    TS: wij gaan naar Mallorca, daar heb je ook veel leuke kindvriendelijke resorts. Ik kan er weinig vinden over vluchtelingen, maar we hebben via TUI geboekt dus als het nodig is kunnen we nog omboeken.

17. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Kreta is een mooi eiland, heel gevarieerd. Genoeg te doen en te zien voor alle leeftijden. Als daar geen vluchtelingen zijn, is dat zeker een goede optie. Wij zijn twee keer geweest, in 2006 en 2011, en zaten beide keren in Rethymnon. Persoonlijk vind ik de streek rond Rethymnon en Chania het mooist. De streek rond Chersonissos en Malia is kaler, rommeliger en daar heb je de feestende jongeren.

Rhodos ligt dicht bij Turkije. Vanuit Rhodos-Stad zie je Turkije liggen. We zijn er twee keer geweest, in 2005 en 2013. Toen speelde het vluchtelingenprobleem nog niet, nu zal dat misschien anders zijn. Rhodos-Stad is prachtig en het is een leuk eiland.

Corfu is zeker een aanrader! Heel erg groen, mooie baaitjes, leuke bezienswaardigheden. Kerkyra (Corfu-Stad) is een mooie oude stad, met twee forten, een oud Venetiaans stadsgedeelte. Hou er wel rekening mee dat het weer wat minder stabiel en minder warm is dan op Kreta en Rhodos. Wij zaten tussen Gouvia en Dassia.

Zakynthos en Lefkas liggen wat zuidelijker dan Corfu, ,maar wel aan dezelfde kant van het vasteland van Griekenland. Beide nog nooit geweest, maar ik heb van anderen gehoord dat het mooie eilanden zijn. Ze staan hier nog op de wensenlijst.

18. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.127
    405
    83
    Ik zou kos ook even overslaan. Zakynthos ben ik geweest en was heel mooi! Ook wat korter vliegen, omdat het dichterbij ligt;)

Deel Deze Pagina