Kos

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door kleinliefje, 25 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinliefje

kleinliefje Niet meer actief

Hoe is het nu echt in Kos? Iemand hier geweest de afgelopen week/weken?

2. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    ja ik. het was er heerlijk.

maar ik neem aan dat je het over de vluchtelingen hebt.
    er zitten er veel. ze zitten aan de rand van het centrum van kosstad aan de zee. allemaal kleine koepeltentjes of op stukken karton onder een boom. maar ook op een terras net als wij aan een pizza en een cola. dit zijn alleen niet de echte vluchtelingen die echt hulp nodig hebben, maar mensen die gewoon vanaf het vaste land van turkije komen met een rubberboot. reddingsvetje aan en met 3 kwartier peddelen zijn ze hier. ( maken misbruik dus van de echte vluchtelingen) het verschil zie je goed hoor ;)

maar heb je er last van? nee! ze zijn niet aan het bedelen of iets. op 1 plek bij een oud stadion staat vaak een vrachtwagen die eten uitdeelt en daar is ook veel pers bij. daar is de sfeer onder de vluchtelingen en de lokale politie soms een klein beetje grimmig. maar daar heb je als toerist verder niets te zoeken dus gewoon niet heen gaan. ( ik liep er stomtoevallig een keer voorbij met een wandeling) echt in het centrum zitten ze niet echt.
    kortom, ik heb me er verder niet aan gestoord
    fijne vakantie

3. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ja! Wij zijn ook geweest maar in een resort ver weg van Kos stad. Wij hebben dus niets gezien verder en een heerlijke tijd gehad! Maar ik hoef dan ook niet van het resort af om rond te gaan tijden met kleine kinderen. Maar dat is voor iedereen persoonlijk.

4. Knuffelmonster

Knuffelmonster Bekend lid

15 nov 2014
    792
    285
    63
    Wij gaan in de herfstvakantie naar Kos, op familiebezoek.

Tante zegt dat de sfeer grimmig is (ze beginnen steeds meer te eisen) en dat het heel erg te merken is dat het rustig is (qua toeristen). De grieken lopen heel veel inkomsten mis, doordat er veel toeristen niet meer komen door de vluchtelingen.

Ze zegt ook, dat er niet heel veel 'echte' vluchtelingen tussen zitten, natuurlijk zijn die er wel, maar het zijn ook veelal economische vluchtelingen. Sommige (lees; veel) hebben meer geld dan de grieken zelf.

Het is erg sneu, voor de vluchtelingen, maar ook echt voor de grieken zelf. Die hebben geen opvangnet en moeten het echt van de zomermaanden hebben.

Wij zouden naar Seaside, naast het stadion en aan de boulevard. Maar tante adviseerde om om te boeken. Langs de zee, staan namelijk km lang tentjes (voor seaside).

Dus wij hebben nu omgeboekt naar een All-in net buiten de stad (Lambi)

Het is erg lastig, we hebben echt zin in vakantie, maar weten het niet echt. Tis erg dubbel.

Deel Deze Pagina