Wat nemen jullie mee bij uitstapjes?

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Plopperdeplopperdeplop, Jul 29, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Plopperdeplopperdeplop

Feb 1, 2020
    308
    485
    63
    Female
    Hallo,

Wat voor eten nemen jullie mee als je een dagje weg gaat? Snacks, lunch, tussendoortjes. Brand maar los, ik ben op zoek naar (originele) ideeën.

Groetjes

2. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Hier vaak iets van onderstaande;
    Broodjes
    Worstenbroodjes/eierkoek etc
    Cheese dippers
    Bifi worstjes
    Druiven/blauwe bessen
    Paprika/komkommer gesneden.
    Uitdeel zakjes snoep.

3. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

Sep 3, 2019
    13,681
    18,753
    113
    Female
    #3 Neuzeke, Jul 29, 2023
    Last edited: Jul 29, 2023
    Dat is te zien naar waar.

Gaan we naar het strand dan durf ik uitpakken omdat je dan gewoon zit en klaar.

Gaan we naar een pretpark en is het wandelen en schud het eten over en weer dan is dat gewoon witte bollen met spek en eitjes en ander gewoon basis beleg.
    En dan snacktomaatjes en schijfjes komkommer.
    Veel meer word het naar zo een plek niet.

Ohja nog vergeten: snoep en koek neem ik ook mee en een paar flesjes drinken ook.

4. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Meestal alleen tussendoortjes en water. Fruit, groente en van die Lu mini crackers. Voor de kinderen vaak nog wel een snoepje. Lunch halen we dan meestal ter plekke.

Sado likes this.
  5. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,798
    9,314
    113
    Gelderland
    Knijpfruit doet het altijd nog steeds goed bij mijn kinderen :D
    En verder altijd iets van snoepjes, ontbijtkoek, rijstwafels en wat te drinken.

6. Oilell

Oilell Fanatiek lid

Oct 8, 2018
    3,225
    4,457
    113
    Female
    Ligt er een beetje aan waar we naar toe gaan en wat voor weer het is. Gaan we ergens naar toe waar de koeltas makkelijk mee kan, of is het 30 graden en lopen we door de dierentuin?

- Bolletjes met wat lekkers (gebakken eitje, roomkaas + tomaat)
    - Wraps
    - Gekookt ei
    - Springrolls
    - Muffin (zoet of hartig)
    - Bakje nootjes

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,137
    8,869
    113
    Meestal niet zo origineel: broodjes en iets van krenten- of mueslibollen, iets van Liga’s/sultana’s/mueslirepen, een bak met komkommer, tomaat en paprika, wat lekkers (snoepjes en/of chips) en drinken.

Vaak beide kinderen een eigen tas met eigen eten en drinken, dan hoeven ze niet steeds aan ons te vragen als ze wat willen, scheelt een hoop gedoe.

8. Plopperdeplopperdeplop

Feb 1, 2020
    308
    485
    63
    Female
    Ja, zo deed ik het eigenlijk ook altijd:). Maar ik moet nogal op de financiën letten tegenwoordig. Daarom doen wij ook vakantie thuis, maar we gaan wel lekker veel op pad. Dus vandaar dat ik op zoek ben naar wat ideeën. Ik vind elke dag bolletjes/ broodjes niet zo lekker, maar echt verder kom ik niet.

Iedereen bedankt voor de reacties.

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,137
    8,869
    113
    Wraps, quiche, sandwiches, salades, … Genoeg opties. Wij gaan niet iedere dag weg, dus dan is het minder saai als je altijd broodjes meeneemt. ;)

10. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

Jul 12, 2023
    1,298
    1,325
    113
    Female
    Broodjes met beleg, pastasalade, pannenkoeken of poffertjes, wrapjes, fruit zoals meloen aardbeien etc. Rauwkost zoals paprika en komkommer, een snoepje en een koekje , maiswafels (kaas) muffins, Bananenbrood, stukje quiche.. beetje wat ik bedenk.

11. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,609
    8,359
    113
    Female
    De tassen die ik voor de mannen inpak zijn redelijk saai.
    - flesje cola (vult hij erna maar met water)
    - flesjes appelsap per kind (Idem)
    - 2 zakken krentenbollen
    - Liga pakje pp

Als ik zelf ga kijk ik waar ik dan tijd en zin in heb.

12. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,269
    25,739
    113
    Zo weinig mogelijk, we kopen ter plaatse wel wat.
    Dus meestal een flesje water en eventueel wat lekkere ongezonde repen, bv twix oid

13. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Ik heb deze bak van de Wibra. Daar doe ik van alles in. Komkommer, druiven, worstjes, stukjes appel en vaak ook wat lekkers zoals m&m’s of wat chips! Ik vind het ideaal!

Los neem ik dan vaak wel nog iets van crackers en kaakjes mee! De ene keer nemen we brood mee en de andere x kopen we het eten waar we dan zijn!

Attached Files:

bloemetje1 and miepje77 like this.
  14. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

Aug 15, 2010
    1,883
    395
    83
    Zo min mogelijk. vooral de pinpas. Voel me anders de hele dag een pak ezel. En neem ik mee dan gaan we naar huis blijkt alles nog zowat in tas te zitten omdat we meer zin in patat hadden ofzo

Lantana, suus1983 and Sado like this.
  15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,194
    16,524
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier broodjes met beleg, krentenbollen, eierkoeken, blikjes en pakjes drinken. Drop, mentos, fruitella en soms iets van een reep, snickers of mars

16. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb deze bakken ook in allerlei kleuren. Gaan tapas hapjes in, zoutjes etc. Dan heb ik nog een set gekleurde bakken van lock en lock, daar gaan wraps, bladerdeeghapjes, krentenbollen etc. in.
    Ook nog een bak met allerlei soorten rauwkost, en dan neem ik los plakjes ham en kaas mee en pistolets zodat we verse broodjes gezond kunnen maken.

SmartSelect_20230729-212312_Chrome.jpg

bloemetje1, Mammavantwee and miepje77 like this.
  17. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

May 25, 2008
    1,881
    448
    83
    Hebben ze deze bakjes ook bij de Wbra/ Of heb je die ergens anders vandaan. Erg handig lijkt me.

tuc likes this.
  18. tuc

tuc Niet meer actief

Nee deze heb ik online besteld. Merk is lock&lock.
    Ik zal wel heel raar zijn, maar buiten dat ze super handig zijn vind ik het ook heerlijk om te zien. Alles smaakt 10 keer beter:D
    Ik heb ze nu ook mee voor de picknick onderweg morgen. Zitten pannenkoeken in, stukken watermeloen, kipspiesjes, gehaktballetjes, gekookte eitjes, worstjes in bladerdeeg, kaasblokjes. Fleuren we een saaie picknicktafel een beetje op:roflmao:

https://locklock.nl/shop/sets/vershoudbakjes-set/page/2/

miepje77 likes this.
  19. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

Feb 12, 2012
    4,235
    1,891
    113
    Female
    Hier zijn de kaas/ui bollen favoriet. Prima broodje als lunch en je hoeft er niks meer aan te doen. Ideaal.

Verder vaak snackgroenten/fruit (in ziplock zakjes. Die nemen niet zo veel plek in beslag) een beetje snoep, tuc of ander makkelijk mee te nemen zoutjes.

En altijd wat flesjes water.
    "Lekker" drinken kopen we vaak ter plekke.

Naar't strand ofzo iets uitgebreider en koeltas mee.

In de winter trouwens, als we naar een park, bos, ofzo gaan, nemen we vaak een thermosfles mee met heet water.
    Paar zakjes thee en cup a soup. Makkelijke bekers die tegen hitte kunnen en je hebt heerlijk wat warms.

20. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

Feb 12, 2012
    4,235
    1,891
    113
    Female
    Dit is ook helemaal waar.

Share This Page