Kosmo Ei (twee eisprongen in een cyclus)

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door nadija, 26 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    een twee-eiige tweeling komt omdat er 2 eitjes tegelijk springen. Vaak uit allebei de eierstokken 1. Die springen dan op hetzelfde moment. Niet omstebeurt ;)

2. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Dan zou ik een zwangerschapstest doen.
    Is die negatief heb je echt geen eisprong gehad op dag 5

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Bij mij sprongen de eitjes om de beurt. Zat wel max een uur tussen.

4. nadija

nadija Actief lid

8 jun 2010
    156
    0
    16
    fulltime mama
    ik woon in belgie
    ja ik heb gisteren ( 18 na "mijn eisprong" ...) een test gedaan en die was negatief :(

5. nadija

nadija Actief lid

8 jun 2010
    156
    0
    16
    fulltime mama
    ik woon in belgie
    het kan ook zijn dat het mis is gegaan , maar wel heel vroeg , want op dag 16 van mijn cyclus had ik weer een positieve ovu-test ??

6. Lilalien

Lilalien Niet meer actief

Ik gaf toenertijd borstvoeding en mijn lichaam wilde op en af een eisprong teweeg brengen en je lichaam werkt zich ernaartoe werken en dan ineens niet meer.
    Borstvoeding en een lichaam is iets wonderbaarlijks ,ik nam geen anticonceptie (minipil of dergelijke)

7. Lilalien

Er was maar 1 follikel toen in 1 eierstok in ontwikkeling van 21 mm

8. nadija

nadija Actief lid

8 jun 2010
    156
    0
    16
    fulltime mama
    ik woon in belgie
    ja door bv is ook mijn ei helemaal in de war , pfff... en zeker als je niet menstrueert tijdens de bv dan is er geen eisprong ... en na het stoppen moet alles weer hersteld worden ...:((((

9. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    kan heel goed een 1 ei-ig tweeling zijn geweest lilalien toch?? lijkt me logischer...of zie ik het nu verkeerd.. als er maar 1 eitje gespot is door de gyn dan zal die bevrucht zijn en gedeeld lijkt me..

Nadija.. als de "eerste" bevruchting mis is gegaan bij innesteling bijv dan moet je toch echt eerst een bloeding hebben voor een nieuwe eisprong kan plaatsvinden....pas als je vruchtje nl is afgestoten kan er nieuwe rijping plaats vinden...

10. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    Lilalien, idd wat ichtus zegt, waarschijnlijk een 1eiige tweeling geweest? Vind t trouwens wel moeilijk om zo over je kindjes te praten.. t verhaal wetende.. dikke knuf!

11. nadija

nadija Actief lid

8 jun 2010
    156
    0
    16
    fulltime mama
    ik woon in belgie
    ja dan is mijn cyclus in de war dan .pfff ik weet het ni meer wat ik ervan moet denken . Ik zal zien hoe dat volgende maand zal zijn ....En nog iets , zijn die ovu-testen 100% goed en zo ja welk merk is de beste ...

12. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Dit is niet waar. Ik heb hormonen moeten slikken om zwanger te worden. Dus geregelt echo's. Ik had 2 eitjes maar de 1 was groter dan de ander. De gyn zei ik denk dat er maar 1 springt. Toch beide gesprongen op verschillende dagen. Ik heb een 2 eiige tweeling gekregen. En de hele zwangerschap heeft er tussen hun 2 dagen verschil gezeten met de uitgerekende datum.... De gyn was er ook verbaasd over

13. Tese

Tese Niet meer actief

Goh ik wist niet dat het een naam had. Ik heb weleens 2 eisprongen gehad in 1 cyclus. Kwam ook uit elke eileider 1. Hoe ik dit zo zeker weet? Omdat ik precies weet hoe mijn eisprongen aanvoelen. Ik vond het heel apart en naar mijn weten heb ik dit nooit meer gehad.

14. nadija

nadija Actief lid

8 jun 2010
    156
    0
    16
    fulltime mama
    ik woon in belgie
    De meeste zeggen van ni , maar het kan , en kwanen die twee eisprongen tegelijk aan of was er daar een tijd tussen ? want ze zeggen dat een dubbele eisprong word in een keer gebeurt ...

15. Lilalien

Dankjullie trisch en alle anderen

hier het bewijs van 2 eiige twin dus echt 2 aparte vruchtzakjes

Bekijk bijlage 81628

Liefs !

16. dbrgrsmr

dbrgrsmr Actief lid

24 mrt 2010
    460
    0
    0
    gelderland
    volgens mij is je kosmisch ei niet een echte eisprong hoor maar er word berekend wanneer je je ei zou hebben volgens de stand van de maan enzo...als je ei op het zelfde moment is als je kosmische ei is de kans op zwangerschap groter, maar dus niet 2x een eisprong.

dat jij 2x een positest heb kan zijn dat je inderdaad misschien zwanger bent/was en de test hcg heeft gemeten.

xxx

17. nadija

nadija Actief lid

8 jun 2010
    156
    0
    16
    fulltime mama
    ik woon in belgie
    Het kan zijn , maar ik heb ook ergens gelezen dat het onmogelijk is om twee eisprongen in een cyclus te hebben !

18. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

zo specifiek kun je het niet voelen hoor. ik voel mijn ei altijd rechts springen maar toen ik zwanger raakte kwam ie uit de linker eierstok. de gyn zei toen ook dat veel vrouwen het aan maar 1 kant voelen of gewoon aan de verkeerde kant.

on topic, ik geloof ook niet in een 2e eisprong, behalve dan 2 eitjes die tegelijk springen onder invloed van hormonen ipv de maan :)

19. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Oh Lilalien.. ik geloof je wel hoor meid.. zo bedoelde ik t niet...ik dacht alleen maar mee.. wist niet dat t vast stond dat t 2 eiig was.. knuff meid....

20. Tese

Tese Niet meer actief

Nee bij mij zat er een dag of 3/ 4 tussen. En even voor de sceptici, nee het kan geen innestelling geweest zijn.

Deel Deze Pagina