naar de huisarts... Wanneer ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door skatjuh87, 27 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

Hoi allemaal

ik weet er word gezegd dat je een jaar moet wachten voordat je naar een huisarts kan gaan voor onderzoeken maar heeft iemand er ervaringen mee dat het vroeger kan?

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hmm... Wij zijn zelf na een half jaar proberen al naar de huisarts gegaan, maar dat had meer te maken met mijn leeftijd (toen 33 jaar). Die heeft ons, wel heel aardig, direct doorverwezen naar de gynaecoloog. Daar schoten we ook niet veel mee op, want van hem moesten we het nog een half jaar zelf proberen (in totaal dus een jaar).

Mijn vriend heeft vorig jaar trouwens wel via zijn huisarts een zaadtest laten doen. Die bleek goed te zijn.

Inmiddels zijn wij wel bji de gynaecoloog onder behandeling en heb ik al een aantal onderzoeken achter de rug die gelukkig ook allemaal goed zijn.

Je kunt altijd contact opnemen met je huisarts. Sommige huisartsen houden starrig vast aan een jaar proberen, andere huisartsen zijn weer meegaander.

Succes in elk geval!

3. skatjuh87

@Be Happy

Probleem is dit:

Ik heb vorige week vrijdag contact gehad met de huisarts omdat ik steeds niet ongesteld werd, heb gevraagd om een bloedtest. Ze waren toen erg lullig tegen me en hebben de hoorn op de haak gegooid. Ik weet dus niet wat ze nu gaan zeggen. Ben bang dat ik weer afgewezen word, helemaal omdat ze toen al zo raar deden

4. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Hm dat vind ik niet echt netjes dat ze de hoorn op de haak gooien.
    Ik kon zelf na 2 maanden al bij de HA terecht en ik werd na een bloedtest meteen doorgestuurd naar de gyn.
    Maar ik had ook een beetje de 'mazzel' dat de gyn en de HA op de hoogte zijn van mijn situatie (ik word bijna helemaal niet ongesteld en heb nu de diagnose PCO gekregen) en toen ik kwam kon ik meteen geholpen worden.

Misschien gewoon een afspraak voor het spreekuur maken? Dat je IRL kan uitleggen wat er aan de hand is?

5. Nissy

Nissy Actief lid

4 aug 2008
    164
    0
    0
    Je kan altijd van huisarts veranderen natuurlijk.
    Als ze zomaar de hoorn op de haak gooien is dat niet normaal, zelfs al vinden ze dat je te vroeg om hulp vraagt... toch horen ze naar je te luisteren.
    Ik zou het gewoon nog een keer proberen en als ze dan nog steeds raar doen zoek je gewoon een andere huisarts en dan krijg je meestal een klein intake gesprekje, bevalt die huisarts kan je je gewoon laten uitschrijven bij je oude huisarts.
    Ik heb zelf het probleem dat de assistentes al het telefoonverkeer tegenhielden en zelf maar adviezen gaven zonder je achtergrond te kennen, ik ben toen ook opzoek gegaan naar een ander en dat had ik veel eerder moeten doen.

6. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    wellicht kun je vast een tijdje tempen, als je dan naar de ha gaat heb je hem iets te laten zien...

7. bubsie

bubsie Fanatiek lid

1 dec 2008
    2.542
    0
    0
    wat raar dat ze de hoorn erop gooien!

ik ben met 4 maanden al naar de dokter geweest omdat ik niet ongesteld meer werd.
    nu heb ik 10 dagen een kuur van primolut gehad en hoop vandaag of morgen ongie te worden.
    bij mij was ze gelukkig ook erg hulpzaam.
    en heel voorzichtig met hormonen geven aangezien ik ook een positieve test had gehad. maar dat is misschien al vroeg mis gegaan.
    dus toen ik na 2 weken terug kwam had ze me primolut gegeven.
    moet alleen zeggen dat je er wel erg saggo van wordt. dus ben blij dat ik die pilletjes niet meer hoef te nemen. nu hopen dat ik een bloeding krijg en dat het dan weer goed op gang komt.

maar ik zou gewoon zeggen dat je je zorgen maakt.
    een goede arts moet wel naar je luisteren.
    succes!

8. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    Ik ben na een maand of 4 ook al bij de HA geweest omdat ik om de 2 weken ongi werd.... in overleg hebben we toen afgesproken dat we het nog een maand of 3 aan zouden kijken, dan kon ik weer komen. Dit heb ik gedaan omdat ik toen niet meer ongi werd. De HA was zeer begripvol en heeft mij toen doorgestuurd naar de gyn... maar ja een week voor de afspraak werd ik ongi (hoe zou het ook anders! :( ) maar toch wel naar de gyn geweest en goed te woord gestaan en hormoonpillen mee gekregen, welke ik overigens niet gebruikt heb omdat ik toen al zo ver mijn cyclus in was dat ik het, in overleg met de gyn, niet meer verantwoordt vond.

Ik denk dat het heel erg HA afhankelijk is, maar ik zou gewoon een afspraak maken en met hem/haar in gesprek gaan!

Ik heb gelukkig nog nooit meegemaakt dat de hoorn op de haak werd gegooid

9. barleeus

barleeus Actief lid

23 feb 2008
    423
    0
    0
    Noord-Holland
    wij zijn na 8 rondes naar de huisarts gestapt. Heb er wel een paar maanden bij verzonnen :oops: :oops: en heb gezegd dat we iniedergeval een zaadtest wilden. Als dat gewoon goed was dan zouden we het nog een paar maanden zelf proberen. Ben héél blij dat we het gedaan hebben want we hebben maar 4% goede zwemmers. Hadden we dus nog mooi een tijd door kunnen modderen. En nu zitten we al in de behandeling. En in de mmm duurt het toch allemaal al zo lang :(

Liefs....

10. skatjuh87

hey allemaal
    nou ik heb de stap gezet en ga morgen toch naar de HA. Ben ondertussen wel ongesteld geworden maar ik heb nog steeds dezelfde klachten als voorheen. Vin ik toch wel een beetje raar, zelf mijn borst is nog steeds vergroot ( en niet zo`n beetje ook )
    hoop echt dat er eens wat uit gaat komen

11. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    ik zit er ook over de te denken om naar de huisarts te gaan. Ik heb een luteale fase van gemiddeld 8 dgn. Dit heb ik getest doormiddel van temperaturen en ovulatietestjes.. redelijk betrouwbaar dus.

Wij zijn nu in ronde 5, is dit nu al te vroeg?

12. Maribomba

Maribomba Lid

28 jul 2008
    57
    0
    0
    Wij zijn sinds vorig jaar zomer bezig. Ik heb twee weken geleden de ha gebeld. Kreeg van de assistent te horen dat ik wel een afspraak kon maken, maar de ha normaal gesproken pas na een jaar met onderzoek zal beginnen. Maar ze adviseerde om toch op gesprek te komen, mogelijk kon ik toch nog advies krijgen. Ik was geweest, maar had daarna het gevoel dat ik me tijd daar had verspild. Inderdaad pas na een jaar, tenzij er meer aan de hand is. En waar ik dan helemaal niet tegen kan is het advies dat we 2 a 3 maanden er maar niet te veel mee bezig moeten zijn. Makkelijker gezegd dan gedaan.

Ik wil eigenlijk niet wachten tot de zomer, ik wil het liefst meteen doorverwezen worden. Ik gaf aan dat ik al sinds april 2007 geen pil meer gebruik en ook geen condooms. Al die tijd hielden we rekening met de eisprong en kwam mijn partner rond die tijd niet in mij klaar tijdens de sex en nu we eraan werken lijkt het niet te willen lukken. Sorry hoor ik merk dat ik gefrustreerd raak als ik dit ha bezoek weer naar boven haal :(

Deel Deze Pagina