teveel schoonmaken?

Discussie in 'De lounge' gestart door Dora en Boots, 11 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Hallo,

Graag even jullie mening over het volgende.
    Sinds ik met verlof ben maak ik eigenlijk elke dag het huis schoon.
    Het is niet zo dat ik uren aan het poetsen ben maar kan slecht tegen rommel. Volgens mijn man en omgeving ben ik hartstikke gek dat ik iedere dag schoonmaak.
    De dingen die ik iedere dag doen zijn:
    - afstoffen (heel stoffig huis)
    - opruimen, wil graag alles op eigen plek
    - doek over de was bak(badkamer)
    - de was( als er veel ligt)
    - stofzuigen
    - dweilen
    - bedden opmaken
    - afwas

En als ik tijd heb doe ik wat grotere dingen, zoals kast uitruimen, keuken ramen ,badkamer uitsoppen etc.

Lijkt mij eerlijk gezegd toch niet teveel? Of zie ik dat nou echt zo verkeerd. op deze manier bljift het gewoon netjes en schoon en daar voel ik me prettig in.
    Of toch een beetje een probleem :( ?

2. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik stof echt niet elke dag af, en zeker niet dweilen
    stofzuigen wel (honden)
    badkamer ook echt niet elke dag (afwas wel, was als het er ligt)

3. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Pffft als ik dat elke dag deed had ik elke dag een zere rug.
    Dit doe ik elke dag;
    ramen open
    vaatwasser uitpakken
    wassen of strijken

Voor de rest verdeel ik het heel goed.
    Dweilen doe ik 2x per week en de wc's 1x per week.
    Bed 1x per week, ramen als ze vies zijn, om de ...weken.
    Bedden gooi ik los, maak ze niet op, gaan alle beestjes eerder dood.
    Succes.

4. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Nou, zolang je 'last' hebt van nesteldrang zou ik er maar lekker van profiteren. Als de kleine er straks is is je schoonmaakwoede misschien wel ver te zoeken. (zoals hier, haha)
    Als je je er zelf prettig bij voelt, en er niet te moe voor bent ofzo, dan is er geen probleem toch?

edit: O, ik zie dat de kleine er al is. Wow, waar haal je de tijd vandaan. :confused:

5. wolly

wolly Niet meer actief

Ik heb hier hetzelfde, mijn vriend zegt ook vaak tegen mij van alweeeeeer, het is toch schoon hier.
    Ik vind het voor mezelf een fijn idee dat ik alles gedaan heb en dat alles dan weer netjes is.
    Ik stof ook iedere dag af, we hebben een kat dus moet ook wel kan niet goed tegen de haren die dan overal en nergens liggen.
    De wc doe ik ook iedere dag, wel zo fris lijkt me.
    Maar verder doe ik eigenlijk het zelfde al jij.
    1 keer in de zoveel tijd pak ik grotere dingen zoals bv de tegels enz.
    Ach en als jij er een fijn gevoel bij hebt, lekker schoon blijven maken :)

6. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

De kleine is er al,haha! :D
    tijdens het einde van de zwangerschap was ik veeeel erger! Was ik om 11 uur in de avond nog mijn toiletspullen in de badkamer aan het sorteren.... :oops:

Maar ja, dan mag het. Nu vind iedereen om me heen het een beetje raar, maar kan er zo slecht tegen..... :(

7. wolly

wolly Niet meer actief

Ik zou er niks van aantrekken hoor, je moet doen waar jij je fijn bij voelt en als dat schoonmaken je goed doet moet je dat lekker blijven doen.
    Doe ik ook hoor :) ;)

8. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Natas: Ja, aan het einde van mijn zwangerschap deed ik ook rare dingen. Stond een keer om 10 uur 's avonds te douchen mnet de kunstplanten omdat er een beetje stof op zat. Had dat in die 6 jaren ervoor nog nooit gedaan, whaha.
    Maar de eerste weken dat de kleine er was, moest het huishouden het een beetje ontgelden. Ja, stofzuigen en dweilen, maar verdere klusjes... geen tijd voor. En als ik dan eens tijd had als de kleine eens sliep, deed ik zelf ook liever iets ontspannends.

9. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Naja wat is teveel, de een voelt zich nou eenmaal prettiger in een opgeruimd huis als de ander.

Ik moet zeggen dat ik niet elke dag de badkamer doe of alles afstof, maar voor de rest hou ik het ook bij als ik toch thuis ben.

En je vriend kan maar beter gewoon blij zijn :D niks fijner als thuis komen in een schoon huis toch.

10. jacolien

jacolien Actief lid

20 jan 2008
    389
    0
    0
    urk
    haha is helemaal niet raar hier nog iemand,als ik tijd over heb waarom niet,komt het me eens niet uit doe ik het ook niet,maar zoals je zegt kan ik ook niet tegen rommel,
    maar dat heb ik sinds mn zwangerschap,eerst deed ik op maandag het hele huis en de rest hield ik bij nu doe ik gewoon elke dag wat en dat bevalt me tien x beter,het kost me elke dag nog niet eens een uurtje,ik zou lekker doorgaan,en wat een ander denkt moet een ander weten,ik kan niet in rotzooi leven,dus heb t liever netjes en schoon!

11. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Als je je er zelf prettig bij voelt, lekker blijven doen toch? :)
    Het is jouw huishouden en dan mag je doen wat je zelf wil toch? Jij moet er in leven een ander niet...

12. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Nou, ik vind het helemaal niet raar hoor.. :oops: Ik doe het ook allemaal elke dag.

Elke dag stoffen, stofzuigen en dwijlen, de keuken soppen, de wc beneden, de badkamer 2-3 x per week en boven 2x per week stoffen en stofzuigen/dwijlen.

Wij hebben dan ook 2 honden dus is het al gauw een stuk stoffiger en ik hou van een schoon huis. Al zie je dat niet meer na een halve dag.. :rolleyes:

13. Pippa2

Pippa2 Actief lid

11 nov 2008
    444
    0
    0
    Jeetje wat knap zeg! Als jij je er lekker bij voelt gewoon doen.

Eigenlijk doe ik de grote dingen maar 1 keer per week (douche, wc, afstoffen en dweilen)
    Stofzuigen elke dag en ik heb een hekel aan troep dus ruim altijd alles op. Ik hoef dus niet nog apart op te ruimen.
    De wc elke dag, echt waar? Waarom? mijn man gaat altijd netjes zitten. En je laat hem toch netjes achter als je klaar bent. Als ik hem elke week schoonmaak is hij nog brand schoon! Ook de tegeltjes enzo? Ik voel me nu opeens zo'n viespeuk haha!

14. Boots

Boots Actief lid

1 nov 2008
    318
    0
    0
    Thuisblijfmama
    Nederland
    Ik vind het helemaal niet raar. Ik heb na de bevalling precies hetzelfde gehouden. Zolang je er zelf niet gek van wordt gewoon doorgaan!

15. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik doe dat zelf niet elke dag, mag zelf wel wat meer poetsen eigenlijk. :oops:

Maar als je er je goed bij voelt en je hebt er tijd voor, waarom niet? ;)

Het klinkt zeker niet alsof je smetvrees hebt ofzo.

16. Pippa2

Pippa2 Actief lid

11 nov 2008
    444
    0
    0
    Dat stoffen doe je dan elke dag alles of elke dag wat? Soms stof ik (alles)twee keer per week.

17. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Nou, als je zo'n lol erin hebt, kan je wel bij mij schoon komen maken hoor! ;)

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja dat doe ik ook elke dag.

Grote dingen doe ik 1 keer per week, maar dat is dus bijna elke dag iets ( wc 3 keer uiteraard)

Ik ga zo weer even vegen, ;)

19. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik doe dat ook allemaal elke dag hoor, en ook nog de wc schoon maken. En dan idd soms nog wat grotere dingen (badkamer, ramen lappen, etc.) Lijkt mij heel normaal.

Offtopic: wat een superleuke naam heeft je dochtertje!

20. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ik stofzuig elke dag en ik ruim elke dag op, hou ook van een ruim huis, afwassen doet de vaatwasser voor me. De was, de badkamer, het toilet, stoffen, dweilen etc. doe ik eens per week, we werken allebei fulltime en s avonds kom ik daar bijna niet aan toe.

Deel Deze Pagina