Na deze cyclus een HSG wat te verwachten

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door lillyenco, 21 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    Hey meiden,

zoals velen van jullie weten, ik heb na een jaar mmm, inwendige echo's e.d. te horen gekregen dat ik een dubbele baarmoeder heb:$:(

Nu heb ik vandaag een , erg pijnlijk, inwendig onderzoek gehad en zijn we erachter dat ik gewoon 1 baarmoeder mond heb maar het schotje vanaf mijn vaginawand naar benede toe loopt. Ik zou dus wel natuurlijk kunnen bevallen.

Nu ben ik pas begonnen met spuiten van puregon en moet ik afwachten of ik deze ronde zwanger wordt.
    Ze willen bekijken in hoeverre het schotje doorloopt in mijn baarmoeder, dmv een HSG.
    Iets waar ik veel over gelezen heb, vooral dat het pijnlijk is.... maar geen idee wat te verwachten en of ik dit wel wil????

Hoe hebben jullie dit ervaren? Was het pijnlijk? Hoe lang heb je er nog last van gehad?

Ik krijg een HSG waarmee ze een dopje op mijn baarmoedermond vast maken met 2 klemmetjes (???) ik ben er nu al bang voor.... ( het is een oude methode)

2. Gemma79

Gemma79 Fanatiek lid

19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een HSG gehad, 2 weken terug, maar onder narcose.
    Via laparoscopie, om te kijken of mijn eileiders open zijn.
    Van de HSG zonder narcose weet ik te weinig, sorry.
    Ik wil je wel sterkte wensen.

3. sas31

sas31 Actief lid

17 jun 2009
    424
    0
    0
    verzorgster bij de thuiszorg
    doetinchem
    Hallo wendy ik heb een hsg onderzoek gehad zonder nacose maar met naproxen het is inderdaad een akelig gevoel maar het is ook zo weer voorbij ze zetten een soort vaccuum cupje op je baarmoedermond en spuiten dan het contrastvloeistof in maken een foto en klaar het vaccuum trekken en het vloeistof in je baarmoeder spuiten dat voel je, je kunt daarna nog wat vloeien en ik had nog wel wat buikpijn nadien maar duurde niet zo lang 1 dag of zo mijn man vond het erger die viel nadien toen ik me weer kon omkleden bijna flauw hij vind het erg moeilijk als ik pijn heb ??? ik weet het ook niet maar aan de ene kant wel lief :)

Heel veel succes meid hopelijk lukt het allemaal gauw

Dikke knuf saskia

4. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    bedankt saskia,

ik twijfel of ik dit moet gaan doen....ik heb er op dit moment geen 'puf' voor.

5. sas31

sas31 Actief lid

17 jun 2009
    424
    0
    0
    doetinchem
    Ja wendy dat kan ik me heel goed voor stellen maar je kan dan toch ook even wachten je moet niks dat heb ik zelf wel geleerd zoals je ziet zijn wij ook al een hele tijd bezig en hebben nou de laatste iuipoging gehad vorige maand heb ik ook overgeslagen omdat het me allemaal even teveel werd denk aan jezelf je word al genoeg heen en weer geslingerd vooral qua emoties.

Vraagje naar welk ZH gaan jullie?
    Jullie wonen zo te zien in de buurt:)

6. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    Rijnstate en jij? ( zal het niemand aanraden overigens... hoop gedoe gehad, hang tussen 2 afdelingen in)

7. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Het is echt een rotgevoel, maar wel zo voorbij. Ik had ook dat klemmetje, het is gewoon echt vervelend maar voor je het weet zijn ze klaar. Ik was de rest van de dag een beetje slap maar verder had ik er echt geen last meer van en ik ben wel direct zwanger geworden (was ook eerste ronde Clomid dus kan niet met zekerheid zeggen wat hoeveel invloed heeft gehad).

8. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    hmm ohkee, bij mij is het echt om te kijken hoe groot mijn baarmoeder is en of er een schotje doorloopt in mijn baarmoeder, wat ze namelijk wel denken....

helaas zijn manlief en ik afhankelijk van een zaaddonor...

9. sas31

sas31 Actief lid

17 jun 2009
    424
    0
    0
    doetinchem

Nu nog gewoon in doetinchem zelf, maar voor de ivf zouden we doorgestuurd worden naar nijmegen omdat daar het laboratorium daar zelf zit.
    Hopelijk zal dit niet nodig zijn en lukt het ons deze keer wel.

Maar voor jullie ook een hele weg te gaan wist je het al lang dat je afhankelijk was van donorzaad?

Deel Deze Pagina