Oudste ophalen van school en baby

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Ennas86, 7 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Mijn oudste is 6,5 jaar en zit in groep 3. Die moet ik dus steeds naar school brengen en ophalen. Ze hebben geen continu rooster. Nu moet de kleine meid dus ook steeds mee, maar ik merk dat ze daar onrustig van word. Als het mooi weer is, leg ik haar al in de wagenbak te slapen en lopen we naar school, maar bij slecht weer moet ze mee in de Maxicosi.
    Ik merk dat haar slaapjes hier onder lijden.

Hoe doen jullie dat? Gewoon doen en ze moet er maar aan wennen?

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Tja ze zal er toch aan moeten wennen. Gewoon doen dus.

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    Ik nam de jongste altijd mee. Als het echt ten kostte van veel gaat, zou je de oudste misschien ook bv. dinsdag en donderdag over kunnen laten blijven? Dan heeft ze tussen de 'rommelige' dagen twee dagen waarop ze wel gewoon kan slapen?

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Maar ze is toch pas 2 weken oud? Dan slaapt ze toch nog overal wel? Ik kan haar hier zelfs slapend overleggen vanuit bijvoorbeeld haar bedje in de maxicosi. Dan doe ik geen jasje aan maar leg een extra dekentje over haar heen.

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Je kan de oudste toch laten overblijven. Op die leeftijd lijkt me dat geen enkel probleem.

6. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Hier ook 2 oudere dochters en een baby'tje van 10 weken die heel veel rust en regelmaat nodig heeft. De meiden hebben continuerooster en lopen vaak alleen maar school (zijn 7 en 9). Ik wil ze wel altijd halen ivm het spelen met andere kinderen en omdat ik zoveel mogelijk betrokken wil blijven. Ik laat de kleine dus weleens liggen als ze slaapt. Wakker maken is echt geen succes. Ik laat het wel altijd iemand weten.

7. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.056
    2.193
    113
    Brabant
    herkenbaar hoor. wij moeten met de auto naar school. in het begin kwam mijn moeder (ik kon het nog niet aan allemaal) maar later moest ze toch echt mee. Ze sliep meestal een beetje in de mc en op school ging ze in de rs, even lekker rondkijken. of nouja, meestal slapen/tutten.

heerlijk joh. straks als ze wat ouder wordt, wordt het lastiger, want dan heeft ze echt vaste slaapjes nodig. maar goed, ook dat komt goed, die plan je gewoon om alles heen;)

8. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik heb er 2 die naar school gaan en 1 3 ochtenden naar de psz en een baby

De oudste heeft naast school nog 2 keer per week voetbal
    De tweede heeft naast school nog 1 keer per week logopedie
    1 keer per week majorette en 1 keer per week zwemles

Naast hun sporten hebben ze vaak nog speelafspraken met hun vriendjes en vriendinnetjes

En daarnaast nog heel veel afspraken in het ziekenhuis voor kno problemen van de twee meiden. En heel veel afspraken met de kinderarts ivm de aandoening van onze jongste zowel in ons eigen ziekenhuis als in Nijmegen )

En door geboorte heeft hij een trauma opgelopen, rust en regelmaat en niet teveel aan trekken, we wonen 250 meter van school af en de kinderarts zei laat hem maar liggen even snel met de fiets dan word er niet zo aan hem getrokken

Maar dat vind ik geen optie, geen oordeel over ouders die het wel doen maar ik laat mijn kinderen zeker zo klein niet alleen thuis. ik koos voor een ergonomische draagzak die gemaakt is van draagdoekenstof en verstelbaar is, hierdoor werd hij niet snel meer onrustig want hij was veilig bij mama.

Ik vond dat hij er maar aan moest wennen aan het gesleep en getrek want ik heb zoveel afspraken en zoveel dingen te doen, ik wil hem wel geborgenheid en vertrouwen geven maar wil wel kunnen gaan en staan.

Ik vind dat de andere kids ook niet de dupe hoeven te worden van de onrust van hun broertje en als thuis laten geen optie is, stoppen met de sporten en hobbies en vriendinnetjes spelen geen optie is dan is de enige
    Optie nog mee nemen ;)

9. ziezo

ziezo Bekend lid

2 mrt 2007
    709
    39
    28
    Mijn jongste slaapt ook meestal wanneer ik de kinderen van school moet halen. Ik laat haar liggen en bel met mijn mobiel naar het huisnummer. De huistelefoon leg ik in contact met mijn mobiel op haar commode en zo heb ik voor de paar minuten dat ik weg ben een soort van babyfoon bij mij. Zo weet ik ook hoe het thuis gaat wanneer ik even naar school ben

10. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Maar stel jij valt van de fiets met de hoofd op de stenen en bent buiten bewustzijn..... Wie verteld de ambulance waar jij woont en dat je er een baby hebt liggen ? De kleine zal door die huis telefoon nog niet terug praten en zal ook geen adres door geven denk ik ?!

Hoewel ik het absoluut niet zou doen en hier echt geen optie is, denk ik dat als je je kind al alleen wil laten je het beste iemand op de hoogte kan stellen een buurvrouw ofzo

11. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Gewoon meenemen. Baby zal toch moeten wennen.
    Alleen laten (ook voor paar minuutjes) zal ik persoonlijk ook nooit doen.
    En je zoon zou ook kunnen overblijven inderdaad, misschien eerst dat eens 1 dag proberen om te kijken hoe dat bevalt en dan opbouwen.

12. tuc

tuc Niet meer actief

Tja daar zal de baby idd aan moeten wennen. En 2 weken oud...dat is juist nog de gemakkelijkste leeftijd. Lastiger vond ik het wanneer hij echt alle slaapjes in bed deed of over ging naar 1 slaapje.
    Maar ook dat kwam allemaal goed, kwestie van wennen.

13. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Klopt, nu slaapt ze idd nog lekker in de maxicosi, daarna overleggen in bed gaat de helft van de tijd goed, andere keren niet. Van te voren heb ik altijd gedacht en gezegd dat de kleine mee moet in het ritme van de oudste.. Ik wil inderdaad niet dat de oudste de dupe word omdat z'n kleine zusje d'r rust nodig heeft. Maar ik ben wel iemand van rust en regelmaat. Maar door de schooltijden en andere afspraken is de regelmaat ver te zoeken op t moment.
    M'n oudste blijft op maandag en dinsdag al over en gaat ie naar de Bso, dus die dagen hoeven we weinig, maar de andere dagen heb ik het idee dat ik met haar blijft slepen... Ik vind het af en toe wel lastig, vooral als ze lekker ligt te slapen en ik haar weer uit bed moet halen... Ook met het oog op later, dan ze vaste slaapjes krijgt...

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat een baby van 2 weken juist makkelijk is, dat verschilt toch echt per baby. Hier geen makkelijk slapende baby's gehad, vooral de jongste, die had reflux, maar dat wisten we toen nog niet, wat een onrust!

Als je oudste op maandag en dinsdag al overblijft en naar de bso gaat, zou ik hem niet meer laten overblijven verder, tenzij hij het echt heel leuk vindt. Maar dit heb je nu eenmaal als je een kind hebt dat naar school gaat en een kind dat nog niet naar school gaat. Hier ging de oudste naar school toen de jongste bijna 2 was, die had toen nog 1 slaapje. Ik bracht dan de oudste naar school om 13:05, dan waren we om 13:15 thuis en sliep ze om 13:30. Om 15:00 maakt ik haar weer wakker om oudste te halen om 15:30. Niet ideal, want ze was niet altijd even vrolijk als ik haar wakker maakte, maar het is niet anders.

Ik weet niet hoe lang het lopen is, maar met slecht weer kan je ook lopen als je een regenhoes hebt en paraplu's. En kan je je baby in de kinderwagen te slapen leggen en lekker laten slapen.

15. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Mijn standaard zin tegen de jongste:
    sorry jongen, je moet weer mee in het ritme..

Ze wennen er echt vanzelf aan. Tenminste is mijn ervaring.

16. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.873
    5.149
    113
    Home
    hier is dat ook zo
    maar ik maak mijn jongste wakker ze ligt nu ook heerlijk te slapen maar ze moet straks wel mee om haar broer op te halen
    erg vervelend maar het is niet anders
    ik ben misschien maar 5 a 10 minuutjes weg maar laat haar echt niet alleen in huis

17. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn oudste was 4,5 toen de jongste geboren werd. We hadden 2 weken kerstvakantie, maar daarna ging mini mee. Meestal in de auto. De oudste bleef wel over op de lange dagen, om een beetje rust te houden voor de jongste. 2 keer slepen vond ik wel genoeg en de oudste wilde graag overblijven.

Al heel snel pakte mijn jongste een ritme op dat klopte met de schooltijden. Ook kon ik hem prima overleggen van bed in de mc, of andersom. Daar was hij heel snel aan gewend. Mijn zoon had wel verschillende middagtijden (3 uur, 12 uur en half 1), maar het kwam meestal wel goed uit met de borst/fles.

Gewoon doen en zien hoe het uitkomt. Maar het overblijven zou ik wel proberen, dat scheelt toch 2 keer lopen..

18. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    De discussie over het alleen thuis laten liggen, sta ik niet van te kijken, maar ik denk dat sommige moeders zich erop verkijken hoe belangrijk het voor sommige kindjes is om goed te slapen. Die van mij drinkt gewoonweg helemaal niks als ze oververmoeid is en dat is helaas snel gebeurd. En niet drinken betekent ook niet meer slapen enz. Ik kies dan tussen 2 kwaden en laat mijn dochter liggen. Ben binnen 5 minuten terug en stel mijn man altijd op de hoogte. Even een appje als ik weer thuis ben.

19. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Hier gaat de oudste twee keer per week naar de psz. Vanaf de tweede week ging onze jongste gewoon in de kinderwagen mee. Bij extreem slecht weer in de auto (ook al is het maar een kleine tien minuten lopen). In beide gevallen slaapt ze onderweg en gedurende het wegbrengen.
    Ik kon eigenlijk ook niet anders...

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nu met de tweede ook wel makkelijker ben met waar ze slaapt. Waar ik bij de eerste krampachtig vasthield aan het wiegje en absoluut de deur niet uitging als dat in het gedrang kwam met haar slaapje, ga ik nu gewoon weg...
    Wat wel is, ze slaapt erg goed in de wagenbak/onderweg. Dus ik voed vaak even op mijn verzoek als ik het vermoeden heb dat ze eerder gaat komen (doordat ze bijvoorbeeld kort gedronken heeft), leg haar dan in de kinderwagen en gaan op pad.

20. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    #20 Hippo89, 7 apr 2016
    Laatst bewerkt: 7 apr 2016

Ik verkijk me er niet op hoor :) ik heb vier kinderen, eerste Huilbaby huilde 18 uur per dag tweede had reflux en koemelk en tot drie jaar heel veel kno problemen) nu 5,5 en heeft het nog steeds maar door operatie stuk minder, de derde precies het zelfde als de tweede alleen werd zij eerder dan haar zus geholpen.
    En de vierde bijna overleden bij de geboorte zware operatie 140 keer geprikt heel veel onderzoeken lange ziekenhuis opname hevige reflux heel veel angst voor andere mensen gehad heel snel vatbaar ( als in zus hoeft maar verkouden te zijn en hij heeft een long ontsteking te pakken )

Niet slapen is hier slecht drinken en meer dan de helft laten staan omdat ze moe zijn,

Ik snap dus echt wel dat het kind er baat bij zou hebben als het zou blijven liggen, dat heeft die van mij ook, maar ik zal het nooit doen, hij is er inmiddels aan gewend en gaat gewoon mee in het ritme dat ik
    Heb met zijn broer en zussen, en als hij dan slecht slaapt en daarna slecht drinkt, ja sorry heel vervelend maar dan maar een extra flesje of een uurtje eerder of later de fles of slapen.

Ik snap het dus best wel,en ik heb ook geen oordeel over ouders die het wel doen, ik heb zelf de makkelijkste kinderen ook niet, maar ik vind voor mij zelf alleen laten echt geen optie.

Deel Deze Pagina