Halle dames, Volgende maand gaan wij met onze zoon naar gran canaria. We vliegen met Transavia. Nu is mijn vraag: mag ik afgekolfde borstvoeding mee nemen in het vliegtuig?zie het namelijk niet zo zitten om hem in het vliegtuig aan de borst te leggen, dus wil vooraf kolven en het opwarmen in het vliegtuig zodat ik hem de fles kan geven. Iemand ervaring hiermee? Groetjes!
Het zal wel mogen als je het uitlegt, het is tenslotte babyvoeding. Maar waarom wil je niet in het vliegtuig voeden? Volgens mij ben je nu heel moeilijk met iets aan het doen wat ook heel makkelijk kan . Ik ben absoluut niet iemand die makkelijk in het openbaar voedt maar in het vliegtuig voed ik altijd zonder problemen en echt niemand valt het op. Zorg dat je aan het raam zit en dat je man naast je zit, dan zit je zo ingesloten dat niemand ziet wat je aan het doen bent. Evt. nog een doek eroverheen en je ziet er echt niets van. Bijkomend voordeel is dat je kindje vaak meteen in slaap sukkelt (was hier altijd de enige mogelijkheid om ze in slaap te krijgen in het toestel).
Ben nu uitgerekend van de 2e en wij gaan redelijk snel na de bevalling op reis. Ik wil juist graag bv blijven geven, omdat het ook zo makkelijk is in het vliegtuig. Drinken aan de borst geeft tijden stijgen en dalen juist verlichting voor de oortjes. Waarom eigenlijk neit als ik vragen mag? (en sorry heb geen antwoord op je vraag..)
Heb regelmatig gevlogen met baby en ze hebben nooit moeilijk gedaan aan de douane over het meenemen van vloeibare baby voeding maar dat is geen garantie dat het altijd wordt toegestaan.
Als er niet specifiek op de 'verpakking' staat dat het voor een baby is, mag het niet mee in het vliegtuig... Zo heb ik dus afgelopen februari alles wat in de luiertas zat achter moeten laten bij de douane. Had alles vast in flesjes gedaan voor zoonlief omdat het de vorige keer in het vliegtuig zo 'moeilijk' was voor de stewardessen om een flesje op te warmen... In februari gaan wij weer vliegen, ook met de baby en ik voed wel in het vliegtuig. Heb geen zin om weer moeilijkheden bij de douane te krijgen... Succes!
Ze zijn nogal moeilijk op het moment, maar babyvoeding mag je meenemen. Maar opwarmen in het vliegtuig is 'nogal' moeilijk... Opwarmen in de magnetron duurt 20 (!) minuten! Zou dus als het kan de bv in een thermosfles doen, maar denk dat vers makkelijker is. Terug vanuit de canarische is het geen probleem! Vloeistoffen (ook water of sap) mag gewoon mee...
@Eylem&snowtje; ik zat niet zo te wachten op mensen die mee keken..... En ik voed altijd in rugby houding, dus dat was ook niet echt makkelijk in een vliegtuig stoel. Alleen als ik jullie zo hoor, moet ik het toch maar een kans geven! En dan proberen bij het raam te zitten! Maar is dit dan niet onhandig met een baby wanneer je even wil gaan lopen met hem bijv? Maar hoe deden jullie dit dan vooraf op het vliegveld?
ja rugbyhouding is wel lastig idd. misschien dan toch een keer je kind voor je houden en als je nog minder wil dat mensen wat zien een borstvoedingsschort voordoen? is het nog wat meer afgeschermd. Ligt er ook aan hoe vaak je wilt lopen. Hebben wij niet zo veel gedaan, waren maar korte vluchten. Anders gewoon af en toe vragen of je er even langs mag. Op het vliegveld is een draagzak/draagdoek het makkelijkste. Kinderwagen moet vaak in het ruim..
Ik ga het gewoon proberen zal wel loslopen allemaal....gewoon ff andere houding oefenen! Maar bedoelde meer hoe jullie het voeden deden op het vliegveld?
Huh? Hoe kom je daar nou bij? Een babygordel kan over elke gordel worden geschoven, dat heeft niet met het raam te maken. Ik heb met mijn jongste ook wel aan het gangpad gezeten. Als je met je baby wil lopen -> aan je man geven of ja even voorlangs gaan. Als het niet druk is kun je meestal wel een lege rij voor jezelf regelen. Op het vliegveld voed ik eigenlijk altijd bij de toiletten in de verschoningsruimte. Daar staat meestal wel een stoel en de deur kan op slot.
Op Schiphol heb je een officiele 'Babycare Lounge by Nutricia'. Daar kun je je baby badderen, in bedje doen, eten geven etc. Ik geef eigenlijk altijd daar borstvoeding als ik op Schiphol ben met baby. Schiphol - Baby care lounge
Klinkt wel goed zeg, z'on speciale ruimte!alleen we vliegen vanuit eindhoven! Maar verschoningsruimte is natuurlijk ook prima.... Fijn zeg die tips van jullie geeft me een stuk meer rust! Hopelijk hebben ze op het vliegveld op gran canaria ook zo'n ruimte.....
Op het vliegveld zou ik een draagdoek gebruiken, scheelt ook een hoop gesleep met de kinderwagen (gelijk bij het inchecken achterlaten). Op het vliegveld zoek je gewoon een rustig hoekje in een restaurant of op een van die bankjes, evt. je draagdoek een beetje eromheen draperen en niemand die er iets van ziet of merkt. En in het vliegtuig idd gewoon verse bv geven, zoooo makkelijk en met een beetje geluk valt je baby gelijk in slaap en heb je er verder geen kind meer aan. Wij vlogen voor het eerst met oudste zoon toen hij 5 maanden was en toen heb ik hem bij het opstijgen al aangelegd. Hij heeft geslapen tot we op de plaats van bestemming in de huurauto stapten. Mensen voor en achter ons hadden niet eens gemerkt dat we een baby bij ons hadden.
Adviseren jullie om een maxi cosi mee te nemen of een kinderwagen? Mag je het onderstel met maxi cosi eigenlijk wel mee nemen tot aan de gate? Draagdoek gaat ook mee...Thanks voor de tip!
Ik zou een kinderwagen mee nemen, deze mag je niet meenemen tot aan de gate, dat is speciale bagage. Als je een buggy hebt die in een lig stand kan en je kindje kan er al in liggen, kan je die meepakken. Die mag je wel meenemen tot aan de gate. Wij nemen zelf een kinderwagen en buggy mee. De baby gaat dan in de draagdoek als we hebben ingecheckt. Zoonlief gaat lekker in de buggy tot aan de gate.