kosten babyspullen

Discussion in 'De babyuitzet' started by mirell, Aug 3, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    klein? Volgens mij zijn ze standaard 1.20 bij 1,20. Die van mij wel in ieder geval?

En je hebt ze al voor 49 euro hier, verstelbaar, maar dan zonder lade etc.

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    klopt. Wij hadden eerst aan kamertje voor 50 euro, alles erbij, van MP. Maar daar ging zon veel werk inzitten dat mn vriend zn hele vakantie daarvoor op moest offeren en we dan niet meer lekker nog met zn 2tjes weg konden, dus van zn ouders toen die kamer gehad.

Tis dat we zoveel gehad hebben...

3. sjokoholic

sjokoholic Actief lid

Jun 17, 2008
    195
    0
    0
    haha, zou had ik het niet bekeken, maar klopt wel. Heb (nog zwanger) nu al miskopen doorverkocht zonder verlies. Zal mijn vriend deze theorie voorleggen! :D :D :D

4. Niet meer actief

Hier ook al een erg lang lijstje met veeeeeel kosten o.a.:

Babykamer: 1400 euro (incl. matrasje etc.)
    Box: gratis bij babykamer gekregen
    Boxkleed: 69 euro
    Kinderstoel Bloom: 360 euro
    Kleertjes: Pfff.. al zeker 800 euro
    Gordijntjes, aankleedkussen hoes, bedsprei op maat laten maken: 190,-
    Wieg: 250,-
    Kinderwagen Quinny Buzz 4: 799,-
    Maxicosi: 119,-
    Voetenzak: 59,-
    Speelkleed Fisher Price: 99,-
    Flessenset: 30,-
    Hemeltje: 120,-

Veel daarvan heb ik, gelukkig, ook gekregen.. maar ook veel dingetjes zelf gekocht ! Moet ook nog heel wat dingetjes halen, lakentjes/dekentjes/flesjes/voeding/luiers/sterilisator/flessenwarmer/babyfoon/badje etc.etc.etc... pff.. gaat toch veel geld inzitten hoor haha

5. Niet meer actief

Haha, nou mijn lijstje:

Babykamer: €250 (MP)
    Wiegje (+dekentjes, lakens, moltons etc) + reiswieg: cadeau gekregen
    Box (+toebehoren): cadeau gekregen
    Maxicosi (+ alle toebehoren): cadeau gekregen
    Kinderwagen: cadeau gekregen
    Speelkleed+Shelter+Wrapper : cadeau gekregen
    Decoratie kinderkamer (behang, aankleding): €200
    Kleertjes: €100 & veel cadeau gekregen

Erg fijn zo'n hele grote familie die ons allemaal 'iets' cadeau wilde doen. Nou dit is dus het resultaat! :D

6. Cynthia1978

Cynthia1978 Bekend lid

Sep 26, 2007
    527
    0
    16
    Den Haag
    We hebben totaal voor 2100,- euro spullen gekocht. De precieze bedragen per ding weet ik niet meer.
    Daar zat in:
    Babykamer
    Maxi Cosi (kregen we gratis, hebben een duurdere genomen maar 30 euro bijbetaald)
    Kinderwagen/wieg + adapter + voetenzak + regenkap 2x
    Boxkleed
    Box (kregen we gratis)
    Matras
    2 hoeslakens voor de wieg
    Volgens mij mis ik nog iets maar ik kom er niet op wat

Daarnaast nog los spulletjes gekocht:
    Babyfoon 109,-
    2 Lakentjes 10,-
    dekentje 10,-
    sterilsator + flessenverwarmer 78,-
    flesjes 28,-
    3 speentjes +/- 3,- tot 4,- per stuk
    badje 35,-
    Hemeltje 69,-
    Kleertjes, denk zeker wel rond de 200,-, daarnaast ook al heel veel van mijn schoonmoeder en moeder gekregen.
    2 Kruiken 26,-

Ik heb nu alles zo'n beetje. Moet alleen nog een Luieremmer en een wipstoeltje halen.

7. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    babykamer: ca 300 euro incl verf om spulletjes op te knappen en accesoires
    badje + stander 26 euro (nieuw)
    kinderwagen 160 euro (nieuw)
    wandelwagen 100 euro (nieuw)
    buggy 70 euro (nieuw)
    maxi cosi incl. voetenzak met easy base 200 euro (nieuw)
    maxi taxi city 35 euro (2dehands)
    tweeling box 160 euro (nieuw)
    boxkleed 25 euro (nieuw)
    wipstoel 35 euro (nieuw)
    luiertas 20 euro (nieuw)
    luier rugzak 10 euro (nieuw)
    kinderstoel 30 euro (nieuw)
    maxi cosi tobi 190 euro (nieuw)
    mamafiets incl stoeltje en windscherm 400 euro (nieuw)
    reisbedje 30 euro (nieuw)
    reisbox 100 euro (nieuw)
    babyfoon 90 euro (nieuw)

tweede kinderkamer ikea (kast, commode, bedje, boekenkastje + accesoires) 350 euro (nieuw)
    tweelingwagen incl. regenhoes + voetenzak 120 euro (nieuw)
    fietskar nordic cab met peuterschaal en babyschaal 500 euro (nieuw)

het enige dat we tweede hands hebben gekocht is het ledikantje, dat wilden we graag ouderwets. de rest waren familie meubeltjes met veel nostalgie.
    omdat ik nu een ukkie heb, krijgt die een 'opvolg kamer', nieuw, wil niet met een kleine en een dikke buik weer klussen ;) en de tweede gaat weer op de babykamer.

dus in totaal voor de eerste tot 8,5 maand en alvast voor de tweede 2950 euro, waarvan 1100 euro gekregen van de (schoon)ouders en familie/vrienden

kleertjes en hydr. luiers etc heb ik niet mee genomen in de prijs, dat weet ik echt niet meer en wordt gaande weg ook steeds bijgekocht. ik gok een euro of 400?!

dan kom je op bijna 3500 euro, maar dan zijn nu de grootste uitgaven voor twee kinderen de komende tijd ook wel geweest geloof ik...... hoop ik ;)

8. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    O ja? Ik heb in Nederland nog nooit zo'n grote box gezien? Dan heb jij een mooie grote!

9. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag
    :confused:
    Jij gaat voor de categorie "Best dressed baby 2009"? :)

10. Niet meer actief

Whahahaa ja ik ben wat dat betreft heel ziekelijk aangelegd qua kleding.. ben zelf ook echt van de dure italiaanse merken en wil dat ook voor mn kleintje... stomme, idiote, te dure tic, maar kan er echt niks aan doen :$

11. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag
    Haha, nou als je het kan betalen, heerlijk toch? :D
    Ik heb het niet, dus mijn zoon zal opgroeien in de gewone Hema/ V&D/ We/Zeeman en hooguit Esprit/Mexx kleertjes. Nu maar hopen dat het een mooi ventje wordt, dan kan hij zelfs in een jutezak nog een ladykiller worden 8)

12. Niet meer actief

Nou inderdaad, daar heb je ook genoeg mooie dingen hoor! Heb er ook wel wat spulletjes van goedkopere zaken bij zitten, maar om eerlijk te zijn niet erg veel.. Ook kom ik om in schoentjes/sokjes etc. haha kan het niet laten vind het zo lief allemaal!

Maar ga ook wel een gedichtje/versje op mijn geboortekaartje zetten dat de kleine echt genoeg kleertjes heeft... als er nog meer kleertjes bijkomen word ik gek ;)

13. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik heb een aantal dingen van Ralph Lauren en Hilfiger, maar die worden door de oom van baby uit de VS meegenomen.
    En ik heb er niet eens om gevraagd!

14. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Oma kwam laatst aanzetten met een polootje van Scapa :confused:

15. Niet meer actief

Ooh nou zoiets vind ik dus geweldig! Haha het is eigenlijk vreselijk zonde en overbodig.. maarja ik zwicht er gewoon voor :$
    Ben er gek van en dan vooral D&G, Cavalli, Dior, Mc Gregor, Armani, Burberry, Ralph Lauren etc.
    Oohh heerlijk al die kleine prulletjes... kan niet wachten tot mn mannetje er is en te kijken hoe het hem allemaal staat hihi

16. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag
    McGregor en Ralph Lauren vind ik vaak ook errug mooi! Le Petit Bateau vind ik ook mooie basics hebben trouwens, of is dat niet een merk-merk?
    Jij kunt je helemaal uitleven bij de Bijenkorf, of niet? (daar sta ik te kwijlen bij de rekken met te dure dingen, hihi)

17. Niet meer actief

Le Petit Bateau vind ik ook een merk merk ;) hihi heb er heerlijke pyamaatjes en rompertjes van.. supermooie basics inderdaad!

De bijenkorf ben ik nog niet geweest (thnx voor de tip ;)) haha ik ben verslaafd aan Coccinelle (www.coccinelle.nl) heerlijke winkel... hebben ook een webwinkel trouwens :) haha

18. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Er zit een filiaal van laCoccinelle bij mijn ouders in het stadsdeel. Wel erg duur.
    Maar ik geef toe: ik heb ook McGregor (vanaf maat 68), Timberland, Petit Bateau (voor de rompertjes met kraag waar ik naar op zoek was) etc.
    Vooral Ralph Lauren vind ik altijd erg stoer. Maar voor maat 56 heb ik de meeste dingen van Hema, prenatal en C&A.
    Wil nog een vestje van Noppies (met auto's) en een vestje van Lief! kopen en dan stop ik echt!

19. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    BabyGap is ook leuk trouwens.....

20. Niet meer actief

Ooohh babygap is ook echt leuk ja.. heb ik ook een paar rompertjes van :D

Share This Page