kosten babyuitzet

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Maagd, 8 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ivvy

ivvy Lid

14 jun 2013
    89
    1
    8
    NULL
    NULL
    Dat kun je toch grotendeels zelf bepalen.
    Ben je van plan tweedehands te kopen? Een kinderwagen is daar stukken goedkoper en meestal toch nog in goede staat.
    Naast de kinderwagen is meestal de babykamer ook een duurdere aankoop, maar dat kan ook anders: Misschien heb je wel mensen in de buurt die nog meubeltjes hebben die ze niet gebruiken. Tweedehands kopen is ook hier weer veel goedkoper. Maar er is ook een groot prijsverschil, het goedkoopste bedje van de Ikea kost 40 euro, maar misschien vind je dat niet kwaliteitsvol genoeg en koop je liever eentje van een duurder merk.
    Misschien wil jij een supermooie en lieve en schattige babykamer, maar dat kies je zelf. Je kan ook gewoon tot later wachten (als je kindje een eigen smaak heeft) met al dat schilder en behang werk. Een bedje, kleerkast en een verschoonmatrasje is volgens mij het enigste wat zeker in de babykamer aanwezig moet zijn.
    Ook wat kleertjes betreft: tweedehands zijn ze goedkoop, niet elke winkel is even duur (denk Zeeman en Wibra), misschien krijg je er van familie of vrienden die ze niet meer nodig hebben.
    JE KIEST DUS ZELF HOEVEEL JE UITGEEFT !

2. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Wij hebben zonder te vragen alles zo ongeveer gekregen.
    Wij hebben voor 125euro een 2e hands kinderwagen, zo goed als nieuw (van kennissen) en kregen daar ook hun oude ledikantje met matrasje bij. We hebben een oud kastje opgeknapt en een tweedehands commode.
    Kruiken via marktplaats ipv de winkel, babyfoon gekregen, maxi cosi gekregen, wipstoel gekregen, eetstoel gekregen.
    En al heel veel kleertjes, rompertjes, sokjes, slaapzakjes, spenen ook gekregen.
    Wij hoefden niet perse alles nieuw te hebben, lakentjes, knuffels, speelgoed en kleertjes enz. willen we wel perse nieuw en dnek dat we dalijk in totaal 200euro hebben uitgegeven.

3. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Wij hebben een beetje mix van nieuw en 2de hands, even uit mijn hoofd,

Babykamer €370,- Marktplaats
    Box met kleed €50,- Van vrienden
    Kinderwagen, maxicosi, plus alle acc. €650,- Prenatal nieuw
    Kleertjes, beddengoed etc €150,- Nieuw en via marktplaats
    Verzorgingsartikelen, badje, kruiken etc. €75,- Nieuw

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier nu 350 vd babykamer van een vriendin, bij Sylvano maar 50 euro beetje via marktplaats.
    Je krijgt veel uit de babydozen vd prenatal en Etos bijvoorbeeld flesjes en speentjes. Kleding kan bij de zeeman maar ook bij de h&m je kan het zo duur maken als je zelf wilt :)

5. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Ik denk dat ik ook op zo'n €4000 uitkom. Wel inclusief kleertjes, nieuwe vloer in de babykamer enz.

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Woow wat een bedrag :$

7. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Ik denk dat wij ook zo'n 200 tot 250 euro uitgegeven hebben. Commode had ik zelf in gebruik als kast, wiegje is de familiewieg, kinderwagen, box met kleed, maxicosi en wipstoeltje gekregen van verschillende familieleden en we hebben zelf een inbouwkast verbouwd tot hang/legkast. Likje verf, gordijntje en wat kleertjes. Oh ja, de belly babywarmer hebben we nog zelf gekocht, ideaal ding trouwens.

8. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    ik denk dat ik/wij totaal ongeveer €3500 kwijt ben/zijn??
    moet erbij zeggen we hebben alles wel nieuw gekocht!

€1250 voor babykamer + matras
    €1100 voor kinderwagen + bad zet/ luier tas en maxi cosi
    € 150 voor mozes wieg
    € 500 voor aankleding (koeka/ riviera maison) incl behang
    € 500 voor kleding(maat 50/56/62/68/ 7 stuks van ieder
    rompers (maat 50/56/62/68 7 stuks van ieder
    sokken verschillende maten 0tm 3 mnd 0 tm 6 mnd
    hydrofiele luiers/monddoekjes/washandjes
    hoeslakens ledikant/ hoeslakens wieg
    moltons ledikant/ moltons wieg
    matrasbeschermer
    pyjama's maat 56/62/68
    pampers in totaal 17 pakken in verschillende maten
    slabben en ga zo maar door

Je kunt het eigenlijk zo duur maken als je wilt..;)

9. senta

senta Niet meer actief

Hier hebben wij bij de eerste totaal 450 euro uitgegeven, bedje en commode van Ikea badje plus standaard en maxi cosi in de mamamazzeldagen.
    wel nog een 150 euro voor kleding rest gekregen.

Nu heb ik alles nog van de kleine man, wel aangevuld maar ben nu inclusief behang en dekens lakentjes en kleding tot nog toe 150 euro kwijt. Dta is het voordeel van een 2e.

10. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Ik weet niet lol.

Van m'n ouders heb ik maxi cosi gehad, jas en kleding, schoenen. alle verzorgingspullen (zwitsal) :D

van m'n schoon ouders: 15 pakken pampers, een doos vol kleding maat 56-80, baby bed, met matras, deken, hoes etc. de allerduurste kinderwagen, voedingskussen, (mocht zelf kiezen) o_O Speelgoed, zitstoel, slabbertjes badje, luierbakje. (yup m'n vent was vroeger dik verwend (enigskind), en nu is de kleindochter (eerste kleinkind)
    aan de beurt :p

Mijn eigen aanschaf: Wat ik zelf leuk vind: Alle dikkie dik speelgoed, hydrofiele luiers, doekjes, merk kleding, kast uit ikea om baby te verschonen, kussen om te verschonen.

Fijn om alles compleet te hebben. Ik heb dingen vergeten op te noemen. Maar ik denk dat ik 1000 euro zelf heb uitgegeven?

Ik ben zo blij met m'n familie. heb de vrijheid om zelf leuke en belangrijke dingen te kopen en hoeft niet te stressen.

11. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Wat een bedragen vliegen hier voorbij!

Bij de eerste:
    Kamertje nieuw 350 euro incl. Montage man werkte toen bij een babymegastore dus daar zijn we gematst hij kost nu nog 799 euro nieuw.

Wagen mp bij een quinnie handel aan huis 275 euro
    Box plus kleden overgenomen van vrienden 25 euro
    Wipper gekregen
    Kleertjes bijna alles gekregen ongeveer 50 euro aan nieuw zelf uitgegeven
    Matras 30 euro in de aanbieding ipv 40
    Laminaat en behang 250 euro
    Voedingskussen gekregen
    Kinderstoel ikea 10 euro nieuw
    Dekens 3stuks ledikant maat 50 euro
    Wiegje nieuw met matrasje 100 euro

12. SDonya

SDonya Niet meer actief

Voor dochter waren wij denk ik 2000-2500 euro kwijt...

voor aankomende baby zal het iets meer worden omdat we bij dochter hadden geverfd en we willen nu behangen. Ook kopen we nu een nieuwe maxi-cosi, bij dochter hadden we die gekregen! Ik hoop uit te komen op max 3000 euro voor alles maar dat zal vast wel lukken :)

13. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    De babykamer was 150 euro (2e hands) (nieuwprijs 600 euro)
    kinderwagen rond de 300 euro
    uitzet zonder kleding rond de 300/350 euro
    Box 20 euro (2e hands)

Kleding heb ik gekregen, heb zelf wat pyama's, sokken en rompertjes gekocht. Je kan het zo duur maken als je wilt en met een volgende kind ben je goedkoper uit.

14. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier tot nu toe het volgende gekocht:

Box
    Badje
    Standaard badje
    maxi cosi
    bugaboo kinderwagen/wandelwagen
    aankleedkussen
    voedingskussen
    voedingskussenhoes
    Bovenstaande allemaal gekocht voor €150 totaal.

Verder gekocht:
    Ledikantje: €50
    Commode: €200
    Wandrek: €75
    Pakket kleertjes via MP: €15
    4 setjes kleertjes nieuw: €30

Nu nog de kleine dingen erbij kopen. Via Marktplaats kun je heel veel vinden voor de uitzet. Dat maakt het allemaal een stuk betaalbaarder.

15. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd en ik wens je een fijne zwangerschap!

Tsja wat uitzet betreft...
    Is al gezegd, dat hangt helemaal van jezelf af.
    Kennissen van ons waren rond de 10.000 euro kwijt...

Wij hebben veel 2de hands gekocht en waren inc. verbouwing kinderkamer, meubels, kleding, wasbare luiers, geboortekaartjes, nieuwe kinderwagen, spuugdoekjes, verzorgingsprod. tummy tub etc. ongeveer 1000 euro kwijt.:)

16. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik begrijp dat het erg verschilt per persoon. Het hangt er vooral vanaf wat we zelf willen, nieuw of tweede hands.
    Sommige dingen zou ik, vanwege veiligheid of hygiëne, nieuw willen maar verder vind ik tweede hands prima.

Dank voor jullie vele reacties

17. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Hier precies €3000 excl. kleding

Ik heb, behalve het badje en Maxi-Cosi met FamilyFix, wel alles nieuw gekocht.

18. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Zoals je ziet verschillen van 100 euro tot 10.000 euro! Je kunt het zo duur en luxe maken als je zelf wilt.

Daarnaast komt een deel van de verschillen in genoemde bedragen ook door wat mensen als babyuitzet zien. Of je in die prijs ook de geboortekaartjes+postzegels, luiertas, evt boxmobiel/babygym/speelkleed, kleertjes alleen maat 50 of compleet 50/56/62, nagelschaartje, kledinghangers, voorraad luiers en billendoekjes, positiekleding, vitamine druppels/paracetamolzetpillen/ flesjes/speentjes uhh moet ik nog even doorgaan? Als ik het totaal bereken tel ik ook álles mee, ook alles wat ik de eerste maand nog bijgekocht heb aan spuugdoekjes enz. Ook de benzinekosten van dingen die ik van marktplaats ophaalde. Uit m'n hoofd dacht ik dat ik nog geen 1000 euro uitgegeven had, maar ik heb alles opgeschreven en de optelsom bleek toch ongemerkt zo'n 1500 euro. Ik ken mensen die zeggen dat ze 500 euro uitgegeven hebben, maar die tellen alleen de grote dingen die ze zich kunnen herinneren. Stiekem koop je aan kleine dingen een heleboel. Gekregen kinderwagens van 500-1000 euro tellen sommige mensen ook niet mee in het totaalbedrag, maar zit er in feite ook bij.

Ik was dus 1500 euro kwijt, en heb het merendeel tweedehands gekocht.

19. Cinderellea

Cinderellea Niet meer actief

Denk dat wij inclusief aankleding van de kamer en de kleertjes er nog bij ook niet zo gek ver van de 10.000 zitten, wat erg eigenlijk. :)

Deel Deze Pagina