Slopen deden wij zelf. Materiaal bij Hornbach en online zoeken loont ook echt. Aan materiaal waren wij ongeveer €5000 kwijt. Bevriende klusjesman heeft de tegels geplaatst en afgemonteerd voor €2000. Loodgieter moest nog wel eea doen maar niet heel veel. Denk dat wij rond de 8 a 9k zaten en onze badkamer is echt niet klein .
Heel mooi! Maar ik ben even verbaasd over de genoemde afmeting en de foto. Een bad is toch geen 3 meter breed? Weet je zeker dat het 5 x 3 is? Onze badkamer ervaar ik als ruim en is 2,5 x 2,76 (wij hebben een apart toilet), dus die zit er niet in.
Haha, ik zat ook al te kijken. Ik vind hem niet breed, en het bad staat volgens mij van muur tot muur? Ik denk ook dat het niet helemaal klopt. Zou bijna net zo groot als mn woonkamer zijn dan
Dit! Ik heb alle tegels via mp gescoord en de vloertegels wel nieuw gehaald, hornbach is echt een goede optie! Wij hebben destijds gekomen voor een meubel van x20 maar deze was 1200 euro en kranen hebben we via amazon (duitse kwaliteit echt super) Douchescherm was 300 euro en hebben we zelf geplaatst. Via bol een grohe douche en douchekraan a 200 euro. Mijn man heeft zelf de kleine tegels getegeld en de vloer laten doen. https://i.pinimg.com/enabled_lo/564x/47/ce/44/47ce446f60fe0b6990a983e00204f301.jpg Ik denk dat je een paar 1000 moet regelen voor het tegelen en die wand moet eerst droog. Het is afhankelijk hoe handig jullie zelf zijn.
Het bad loopt niet van muur tot muur er zit aan beide kanten van het bad nog ruimte om langs te lopen namelijk. De foto geeft inderdaad wel een vertekend beeld maar ik heb het inderdaad wel fout mijn excuses. Heb even de bouwtekening erbij gepakt en de badkamer is 4 bij 2.60 meter. Het bad is 2 meter lang dus aan beide kanten nog 30cm ruimte.
Wij waren 29.000 kwijt voor 2 badkamers en nog een los toilet: Dit deden we zelf: - sloopwerk - electra aanleggen en materialen van elektra bestellen/plaatsen - deur/ingang verplaatsen - plafonds schuren en texen na het stucen Dit regelden we zelf, maar werd gedaan: - materiaal gekocht bij een sanitairwinkel en toen zelfstandige loodgieter, tegelzetter en stucadoor geregeld (dus alles los van elkaar.) Wij hebben dus 2 wastafels met onderkasten, 2 spiegels, 2 toiletten, 2 hoge kasten, 2 douchen en 1 bad. Alles volledig betegeld, dus van vloer tot plafond (2 soorten tegels gecombineerd.). Het ligt er ook wel heel erg aan wat je uitzoekt aan materiaal en wie je het laat maken. Wij hebben een best dure smaak, maar dus op kosten ¨bespaard¨ door een deel zelf te doen en verschillende prijsopvragen te doen bij verschillende werklui.