Ik moet er maar aan wennen dat het zo is

Discussie in 'De lounge' gestart door ladygaga, 29 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladygaga

ladygaga Niet meer actief

Heb de laatste dagen veel na gedacht over het leven mijn leven.
    Ik ben al meer dan 10 jaar samen maar soms verveelt dat me heel erg ookal hou ik veel van mijn man de liefde is er niet echt meer het is echt houden van.
    Ik mis veel spanning in mijn leven nu.
    Ik ben al een keer de fout ingegaan en ben 5 jaar geleden vreemd gegaan waar ik achteraf heel veel spijt van heb.
    Maar omdat die spanning weg is en ik tog liefde nodig heb en die dus nu gewoon niet krijg voel ik het gevoel weer opkomen.
    Ik wil niet vreemdgaan. Ik hou heel veel van mijn man.

De laatste tijd gaat het erg moeizaam tussen ons ik denk dat dit komt door dat er in de Fam een hoop aan de hand is mijn man is super sago om alles.
    Ik wil hem met mijn gevoel nu niet lastig vallen dat kan hij er niet nog bij hebben maar ik moet het ff kwijt.
    En mijn man heeft niet de 100% vertrouwen in mij sinds ik 5 jaar geleden ben vreemdgegaan dit begrijp ik ook wel.

Ik wil dit gevoel niet meer snap ook niet waarom ik weer dit gevoel heb.
    Mijn man betekent alles voor mij en ben ook best wel gelukkig maar omdat ik mijn man al ken vanaf mijn 16de heb ik het gevoel dat ik een stuk van mijn jeugd heb gemist ik heb nooit echt andere jongens leren kennen ( mijn man is pas mijn 2de vriend)

De laatste tijd denk ik ook wel na van hoe mijn leven zal zijn geweest als ik wel andere jongens mannen zal hebben gehad.

Ik denk dat ik gewoon een stuk jeugd mis en te snel volwassen ben geworden.

Ik kan dit bij niemand kwijt want niemand snapt mijn gevoel daarom plaats ik het hier.

Ik wil echt niet weg bij mijn man we hebben samen een zoon en mijn zoon betekent alles voor mij.

Alleen voel ik me nu niet zo gelukkig. Ik wil niet weer de fout maken om vreemd te gaan maar hoe zet ik dit gevoel uit?

Het is een lang verhaal maar moet het echt ff kwijt

Liefs gaga

2. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

#2 LittleMonsters, 29 mei 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 mei 2012
    vervelend gevoel.. heb het ook een tijd gehad..

sleur sluipt er op een gegeve moment in...

edit: gevoel zet je niet uit... geen aandacht er aan schenken al is dat moeilijk... maar blijven vol houden..

3. Kan je dit niet bespreken met hem?Ga desnoods in relatietherapie!
    Jullie zullen samen het vuurtje moeten aanwakkeren! Ook met een andere man komt er een keer een sleur en je hele leven man-hoppen lijkt me ook niet je ambitie..:D
    Een relatie is vechten.. En jullie zijn 10 jaar samen.. Wat dacht je van stellen die 50 jaar samen zijn?

4. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ben je verliefd op een ander?

5. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik denk dat je die spanning uit je hoofd moet zetten.

Elk huisje heeft zijn huisje en je moet er zelf voor zorgen dat je relatie spannend blijft.

6. tulip

tulip Niet meer actief

tja, mijn man was mijn eerste echte vriend. Ik wordt 28 en we zijn 12 jaar bij elkaar. Maar vind het nog geen moment saai, ik denk dat je er zelf ook veel aan kunt doen.

7. Zwollywood

Zwollywood Bekend lid

5 dec 2011
    659
    0
    0
    Heel herkenbaar en precies om die reden gaan mijn vriend en ik wel uit elkaar. Die sleur, dat verliefde gevoel weg (gaat altijd over snap ik) waar gewoon vriendschap voor in de plaats is gekomen, geen intimiteit (slapen niet meer bij elkaar in bed). Wel hele goede maatjes, en ik hou heel veel van hem en hij is een goede vader. Maar de rest van mijn leven met hem delen? Nee.

Ik denk dat iedereen deze fase een keer in zijn leven heeft. Of misschien wel vaker. Het is ook niet niks, je leven wijden aan 1 persoon. Je moet daar zo vreselijk je best voor doen. En je hebt maar 1 leven, wat het nog moeilijker maakt. De een die kiest, zoals ik, ervoor om alleen verder te gaan en de ander die kan het wel opbrengen om moeite voor iemand te blijven doen en om te accepteren dat "dit alles is".

Je moet bij jezelf nagaan of je echt gelukkiger zult zijn met een andere man. Of er geen andere redenen zijn dat je je nu zo voelt. Stel dat je je kerel inruilt voor een ander, zijn dan echt je "problemen" opgelost? Vaak spelen er nog andere dingen die je laten twijfelen. Is dat in jouw geval ook zo? Probeer dat eerst op te lossen.

En vreemgaan is natuurlijk niet oke. Dat ene pleziertje, daar wordt je echt niet gelukkiger van hoor. Niet meer doen dus :p

8. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Ben al 18 jaar bij mijn manlief en 5 jaar getrouwd bijna en het is nog steeds niet saai. af en toe kunnen we mekaar wel achter behang plakken . En begrijpen mekaar soms niet goed maar houden heel veel van elkaar. praat met elkaar

9. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Dit is volgens mij wat ze in Amerika de "seven year itch" noemen. Sleur idd. Ik zou er idd met je vriend over praten en proberen weer wat meer spanning in je relatie te krijgen.

10. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.182
    10.729
    113
    Ga er lekker samen tussenuit, even weg van alle gedoe - doet wonderen!

11. Papaver

Papaver Niet meer actief

Ik heb bij mijn ex precies hetzefde meegemaakt. Jong (ik was 17) bij elkaar gekomen, en jong samen gaan wonen. Na een jaar of 7 was het voor mij over Aangezien we geen kinderen hadden was de beslissing niet zo moeilijk.

Kort daarna mijn huidige vriend leren kennen, en we zijn nu 18 jaar samen. Ja, we ergeren ons wel eens aan elkaar, maar over het algemeen hebben we nog steeds een super relatie.

12. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

13. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik raad je echt relatie therapie aan!

14. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Probeer wat leuke dingen samen te gaan doen!

Lekker met zn 2tjes naar bios, uiteten, kroegje?
    Dit doet hier altijd goed!

15. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    ik ben sinds mijn 14e samen met mijn vriend. Nu ruim 10 jaar....en begrijp je wel een beetje. Alleen ik denk dat het gras altijd groener lijkt ergens anders. Wij gaan regelmatig even lekker er met z'n 2e uit. Doorgaans ben je toch druk met werk, kind enz. Er even een avond of nachtje tussen uit met z'n 2e vinden wij heerlijk. even tijd voor elkaar...een goed gesprek....of even helemaal niks 'moeten'. Misschien iets voor jullie om er even uit te gaan?

16. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ach meid,jullie zitten allebei in een flinke dip.
    Ik zou zeggen:geef niet te snel op,het gras is altijd groener aan de overkant.
    Je zegt dat je van hem houd dus jullie kunnen dit ook overleven.
    Ik snap best dat je het gevoel hebt een stuk jeugd gemist te hebben,maar so what,je weet nu wat je hebt.

Probeer hem te steunen met zijn familieperikelen,maak wat tijd voor jullie samen,doe eens iets geks met zn 2en.
    Hopelijk komt dan ook bij jullie het vuur weer een beetje terug.

17. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik ben sinds mijn 19e met mijn vriend. Heel wat vriendjes gehad daarvoor, maar ik heb t ook een aantal keer gehad hoor in onze relatie van bijna 14 jaar alweer ;)
    Vooral in perioden dat ik zelf gewoon niet lekker in mijn vel zat, dan komen die twijfels.

Een keer er ook echt aan toegegeven. Heftige periode, maar ik ben me er wel bewust van geworden dat die sleur er bij een ander ook net zo goed weer in zal komen. Spanning/verliefdheid is een korte tijd geweldig, maar hoort nu eenmaal bij een nieuwe relatie, die blijft nooit (zo sterk).

Deel Deze Pagina