Hey Ik hoor vaak om me heen, dat het dus voor je eigen rekening komt, als je in het ziekenhuis WILT bevallen...zonder dat daar een medische reden voor is... Hoe duur is dat dan? Ik wil gewoon niet thuis bevallen...vind dat echt niks...misschien beetje erg vroeg voor mij om over na te dneken, heb me er ook nog helemaal niet in verdiept...maar ben evne benieuwd! liefs
Even naar je zorgverzekeraar bellen.... Bij mijn eerste vergoede CZ alleen bevallingen op medische indicatie, werd een vacuum dus medisch bij de tweede heb ik het nagevraagd en toen vergoedden ze (met mijn aanvullende verzekering) ook NIET medische ziekenhuisbevalling... kreeg van het ziekenhuis WEL een rekening en die heb ik dus doorgestuurd naar CZ en die heeft hem voldaan.
Ik moest naar het ziekenhuis van de vk omdat het persen niet lukte, maar had een paar dagen later twee accepgiro's in de bus van ongeveer 170 euro per stuk (weet het niet heel zeker, was met andere dingen bezig ) Vond dat best wel prijzig.
heb dat vooraf gevraagd (wel in 2008) en dat zou ongeveer 600 euro gaan kosten... Waarvan je toch nog wat extra als je de rekening nogmaals in zou dienen wat terug zou krijgen...dus eigenlijk was eigen risico 450 ongeveer wat die mevrouw van onze verzekering mij vertelde. Maar toen ons meisje dus in het vruchtwater had gepoept werd het direct medisch...dus geen rekening!
ik was niet medisch en heb nooit een rekening gezien want het wordt vergoed. even je verzekeraar bellen.
hahahahaha.... schiet me te binnen... ik was 1 januari uitgerekend.... en dus de verzekering gevraagd naar voorwaarden van 2008 en 2009..... ze waren verbaasd..... Zeg ik bloedserieus: Dan weet ik of ik in december trap moet gaan lopen of juist met mn benen over elkaar moet blijven zitten......
als je aanvullend bent verzekerd is het vaak vergoed, als je alleen basis hebt niet. Gewoon ff met je eigen verzekering bellen en navragen of het vergoed word, zoniet, dan het ziekenhuis ff bellen wat de kosten zijn.
Ohhh oke...bedankt! iemand dan ervaring met DSW AV-top verzekerd??? Ik zal idd met de tijd gaan bellen en het uitzoeken...maar is het dan echt honderDEN euro's?? Weetje wat het is, ik wil gewoon niet al dat gedoe in huis...wil gewoon "zeker" in het ZH bevallen en dan fijn thuiskomen ....in een huis dat helemaal klaar staat... liefs
joh ik zou gewoon gelijk ff bellen..... weet je gelijk waar je aan toe bent.... en wellicht weten zij ook (als het niet vergoed wordt) wat het eventueel kost.... Hoef je je daarover niet meer druk te maken.... je hebt nog genoeg zaken die je nog moet regelen voor B-day.....
Hoi Hoi, Ik ben bij dsw en AV top verzekerd en heb alles vergoed gekregen ik geloof dat je uit je basis pakket 150 krijgt en uit je av top nog eens 187 dus het ligt er ook een beetje aan wat de kosten zijn in het ziekenhuis waar je bevalt maar geloof dat het meestal zo'n 280/ 350 euro is.... Groetjes Lysanne
Ik zit bij de cz en ik was basis+jongeren verzekerd en ik zou dan z,n 300 euro zelf moeten betalen als ik in het ziekenhuis wou bevallen. Nu heb ik mijn verzekering omgezet in basis+gezinnen en nu hoef ik niets te betalen en de kraamzorg eigen bijdrage krijg ik ook terug. Alleen tijdens het omzetten was het niet medisch en nu wel.
Haha, sorry, dat had ik er even bij moeten vermelden. We hebben niet betaald. Mijn man vond het al zo raar en heeft met de verzekeraar gebeld om het uit te leggen. "Stuur maar op" zeiden ze, "want dat is idd medisch. Foutje van het ziekenhuis denk ik.
Dan ben jij vast goed verzekerd! Ik moet zonder medische indicatie 50% betalen, zal zo'n 180 euro zijn volgens mij. Het zal wel iets verschillen hier en daar, dus tussen de 300-400 ben je wel kwijt denk ik, zonder dekking van je verzekering.