Ok dames harstikke bedankt! Ik ga sowieso nog bellen, maar nu weet ik ongeveer wat ik kan verwachten!! liefs!
Ik krijg alles vergoed, ook nog de eigen bijdrage die je bij kwaamzorg hebt. Heb zelf ook het "duurste" pakket. Kost met 60euro extra op jaarbasis maar levert me het driedubbele op 8)
Ik ben verzekerd bij Zilveren Kruis en heb 2 sterren. Voor zover ik het begrijp kost het me dan ongeveer 50 euro om zonder medische indicatie te bevallen in het ziekenhuis.
Ik was AV top verzekerd bij de eerste was het medisch en hoefde we niks te betalen. De 2e een eigen bijdragen van ongeveer 170 maar dit was wel 4 jaar geleden dus kan nu ook veranderd zijn. Onze 3e is thuis geboren omdat we het ziekenhuis niet meer haalden. De kraamzorg wordt bij DSW wel compleet vergoedt als je Top verzekerd bent! Ik hoor dat een aantal mensen hier nog geen rekening van het ziekenhuis hebben ontvangen....Deze rekening kan nog een tijdje op zich laten wachten. Wij dachten ook dat ze ons "vergeten waren" maar bijna een jaar later kregen we hem alsnog en ik hoorde eerder dat dat geen uitzondering is.
Hoi Minny, wil je niet bang maken, maar dit klopt niet! Je krijgt 50% van de wettelijke eigen bijdrage vergoed. Quote Zilveren Kruis website: Eigen bijdrage Voor het gebruik van de verloskamer geldt er, wanneer er geen medische indicatie is, een wettelijke eigen bijdrage. De hoogte van deze eigen bijdrage is 294,-. Dit betekent dus dat je 147 euro aan het ziekenhuis zal moeten betalen.
Yep.. ff bellen met je zorgverzekeraar. Hier verzekerd bij CZ met aanvullend pakket en alles wordt vergoed. Eerste zwangerschap ook alles vergoed. Volgens mij kan je ook in de loop van het jaar je aanvullend laten verzekeren.. maar dat weet ik niet zeker.
Heb het even opgezocht! Bij dsw av top krijg je vanuit je basisverzekering 190 euro en uit je av top 115 euro dus bij elkaar 305 euro vergoed dus volgens mij hoef je dan zelf niets meer te betalen anders krijg ik straks de rekening van de geboorte van Tim als ik bevallen ben van mn tweede Groetjes Lysanne
Ik heb laatst hierover met mijn ziekenhuis gebeld. Het gebruiken van de verloskamer (zonder medische indicatie met je eigen verloskundige) kost rond de 500 euro. Basis verzekering vergoed dit niet. Maar het kan zijn dat je aanvullende verzekering het wel vergoed. Wij hebben de uitgebreide aanvullende verzekering van VGZ en die zou 200 euro vergoeden. Dus zou het 300 euro gaan kosten. Maar we hebben als nog een medische indicatie gekregen dus wordt het volledig vergoed.
Mijn verzekering vergoed het vanuit hun gezinsmodule tot max 200 euro, inclusief eigen bijdrag kraamzorg. Niet erg veel dus. Maar goed, ik kan de module afsluiten en opzeggen wanneer ik wil dus dat ga ik maar vlak voor de bevalling doen
zou niet weten wat het moet kosten eerste bevalling heel lief aan de gyn gevraagd of ik een medische indicatie mocht en gekregen dit omdat ik al meerdere keren bij hem was geweest met bloedverlies, maar mocht toen van hem weer terug naar de Vk maar door mijn angst heeft hij het toch een medische indicatie gemaakt, terwijl ik ook gewoon mocht thuisbevallen owja en nu is het weer medisch dus weer geen kosten
het kost ongeveer 350,- als je zelf in het zk wil bevallen en je bent niet aanvullend verzekerd. ik kon me aanvullend verzekeren omdat ik zwanger ben, en dat scheelt ook in andere kosten: nu werden mijn zwangerschapsgym en de eigen bijdrage van de kraamhulp (= 3,50 / uur) ook vergoed. dus dan was het wel de kosten van de aanvullende verzekering waard. straks komt de baby dan ook bij mij in de verzekering (= gratis) en heeft hij ook voordeel van de aanvullende verzekering. zit bijv. voor kleine ongemakken (stotteren, fysio, etc) ook meer vergoedingen in. oh, ja, ik zit bij ohra, dus misschien wel even kijken of het bij jou hetzelfde zit...
Kreeg laatst de rekening....was 10% van de gehele kosten..volgens mij 235 euro ofzo. Maar ik was juist doorgestuurd door me vk...me verzekering probeerde gewoon wat te claimen bij ons...hebben ze een verkeerde aan mij. Gebeld en is terug getrokken...maar eind dit jaar stappen we over...geen amesfoortse voor ons meer