Kosten bevalling.

Discussie in 'De bevalling' gestart door AnnaCF, 4 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik heb ook een basis verzekering en ben expres niet beter gaan verzekeren omdat de premie die je dan betaald meer is dan de kosten van het ziekenhuis. Ik wil dan ook thuis bevallen dus de kans dat ik die kosten ga maken is ook al kleiner.
    Over het wel of niet thuis bevallen als je 4 hoog zonder lift woont zijn de meningen verdeeld. Mijn VK vind dat geen probleem. Zij zegt dat als zij een vermoeden hebben dat het mis gaat ze je dan al niet meer verder laat bevallen en je al naar beneden stuurt. Ze grijpt dan veel eerder in.
    Medische indicatie heb je ook al als de baby in het vruchtwater gepoept heeft. Je bent nog niet zover maar er kan nog vanalles gebeuren waarom de VK je alsnog op medische indicatie naar het ziekenhuis stuurt. Zoals hoge bloeddruk, verkeerd liggend kindje, zwangerschapssuiker etcetc. Ik zou dit met de VK bespreken, misschien wil ze meewerken om zo jou kosten te drukken. Verder zou ik op een andere manier niet de kosten proberen te drukken. Het gaat wel om de gezondheid van jou en je kindje.
    Sterkte en succes

2. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Nee ik probeer de kosten verder niet te drukken. Neem ook gewoon 59 uur kraamzorg. M'n moeder komt ook in de loop van de eerste week een week hier (is verpleegkundige en heeft zelf 4 kinderen op de wereld gezet)
    En ben ook gewoon wezen bloedprikken urine op kweek een ctg scan.
    Ik zie de rekeningen wel komen maar hou m'n hart vast.

Heb tot afgelopen week ook gewoon nog gewerkt dus nog een gewoon salaris gehad op de paar zieke dagen na.
    Het is alleen dat je van die rekening weet dat hij rond de 350 euro is en niet van je eigen risico gaat maar uit je eigen portemonnee :( en die rekening drukken zou voor mij wel fijn zijn. Voor dat geld kan je een heeele hoop voor je kindje kopen ;)

3. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Kan je dat geld desnoods niet lenen van de vader? En dat je het in schijven terugbetaald? Of wie weet wil hij toch wel de helft bijpassen?

Ik zou echt wel in 't ziekenhuis bevallen als je zo hoog en "onbereikbaar" woont. Er moet immers maar 1 iets misgaan en je geraakt niet meer op tijd in 't ziekenhuis.

Of desnoods vraag je geld voor de geboorte als cadeau en gebruik je een deel hiervan om de rekeningen te betalen? Uiteindelijk is dat ook in 't belang van je kind.

4. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je inderdaad even contact kan opnemen met gemeente, voor specifieke ongedekte zorgkosten kan je bijzondere bijstand aanvragen, mogelijkheden hiervoor verschillen wel per gemeente.

5. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Als je die rekening krijg dan is een betalingsregeling vaak wel mogelijk. Ik zie dat je nu 26 weken bent. Kun je nu maandelijks niet een beetje geld op zij zetten, zodat je straks de helft al bij elkaar hebt?

Deel Deze Pagina