rug weeen

Discussie in 'De bevalling' gestart door MuscleMe, 27 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MuscleMe

MuscleMe Actief lid

16 feb 2013
    192
    3
    18
    NULL
    NULL
    ik heb een vraag over rug weeen.
    voel je deze als constante pijn, of net als buik weeen als een golf?

2. Ellie86

Ellie86 Fanatiek lid

27 jan 2014
    1.226
    0
    36
    Ik had wel continu pijn in mijn rug en tijdens de weeën werd het steeds erger en zakte het weer af naar diezelfde pijn als daarvoor.

3. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Constante pijn met hevige pieken, gevoel van enorme messteken in je rug.. niet fijn in ieder geval!

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Geen idee,heb altijd alleen maar buikweeen gehad.

5. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    dit

6. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Inderdaad

7. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    De pieken van mn rugweeen waren heviger en pijnlijker. Kon ze minder goed weg puffen als buikweeen. Vond ze verschrikkelijk. In mijn weeenstorm loste buik en rug weeën elkaar af en was 'blij' dat er een buikwee aan kwam, haha.

8. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    Bij alledrie rugweeen gehad, en nee niet continue, dus opkomend met een piek en weer afzwakkend. Wel pijnlijk/pittig op gegeven moment. Ik kon ze in het begin liggend op mijn zij opvangen. Later het beste op handen en knieën opvangen of eigenlijk op mijn ellebogen, hoofd in een kussen :) . Wat het meeste hielp was een stevig drukkende hand van mijn man op mijn onderrug, tijdens de pieken. Een warme kruik/douchestraal hielp ook wel.

9. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Dit had ik ook.
    Had ook buikweeën. Die vond ik nog vervelender. Man heeft aardig moeten duwen met zijn vuisten in mijn rug, om tegengas te geven. Vond hij niet fijn om te doen, volgens hem was hij steeds bang om mijn rug te breken. Maar het hielp als een tierelier, het voelde zó lekker:) Daardoor waren de rugweeën veel beter te handelen dan de buikweeën.

10. Melief

Melief Niet meer actief

Ik heb alleen maar rugweeen gehad en vond ze echt hels. Alsof iemand mijn ruggengraat eruit trok, mijn man moest mijn ijzeren elektrische kruik in mijn rug duwen, dag later stond hij er nog in ;)

11. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Idd wat iedereen zegt, constante rugpijn die tijdens een wee hels werd. Bij zowel eerste als tweede bevalling gehad. De 2e x ging t gelukkig een stuk vlotter.

12. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Bij mij golfde het.. ik had op een gegeven moment remifentanyl en daarmee kon ik het wel handelen zolang er maar iemand in mijn rug bleef duwen... maar dan ook echt kei en kei hard!
    Mijn vriend toen, durfde midden in een flinke wee los te laten... want hij kreeg kramp.... toen heb ik hem vriendelijk doch dwingend verzocht zijn hand als de sodemieter terug te plaatsen en te wachten tot mn wee weg was ;):)

Maar echt, rugweeen vallen echt mee... als je het vergelijkt met het ophouden van persweeen :)

Maar ondanks dat, alle weeen die je krijgt kun je aan.. wij vrouwen zijn ervoor gemaakt.. en of je nu met of zonder pijnstilling bevalt.. de kleine komt er altijd uit.. of het nu op de gewone manier is of met keizersnede :)

13. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    Bij mij was de pijn ook continue, en als er een wee kwam werd het steeds erger, tot dat je dacht dat je t echt, echt niet meer trok en dan zwakte het weer wat af.
    Mijn man moest mij in een wee ook tegendruk geven onder in mn rug, dat maakte het iets dragelijker..
    ik was te laat om een ruggeprik te vragen en de morfine pomp deed niets bij mij.. maar als de volgende (ooit) weer begint met rug weeen, dan laat ik die ruggeprik niet meer voorbij schieten! Haha..

Heeft iemand van jullie ook heel de tijd moeten overgeven tijdens de bevalling? Ik wel, en mijn moeder gaf aan dat ze van de 3 bevallingen ook bij 1 bevalling rugweeen had, en dat ze toen ook elke keer moest overgeven, bij de andere niet. Zou dit dan met rug weeen te maken kunnen hebben?

14. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Ik heb niet over hoeven geven.. ik had remifentanyl.. toen ik rechtop werd gehesen was ik ontzettend duizelig en daar werd ik wel flink misselijk van.. maar gelukkig zakte dat weg.
    Ik kan er (gelukkig) niet over meepraten.
    het lijkt me echt super vervelend!

15. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Dit dus alleen mocht niemand! mn rug aanraken zo gevoelig en extra pijn.
    Heb het bij allebei gehad weet niet echt wat buikweeen zijn die had ik tot 2 cm en kon ik prima aan.

16. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Jep hier ook rugweeën! Mijn vriend heeft zo hard in mijn rug geduwd dat ik blauwe plekken had... Dat hielp wel een beetje... Ik had niet constant pijn, tussen de weeën door was het weg. Maar een enorme piek, die op het eind zo erg was dat het voelde alsof mijn ruggegraat uit mijn lijf zou knallen... Niet leuk. Heb geen idee of buikweeën beter te doen zijn...

17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    bij de 2e rugweeen gehad. bij mij ging het in pieken met de weeen mee. maar pijnlijker dan buikweeen. ik heb een geboorte-tens gebruikt en deze werkte super tijdens de weeen. ik heb er nauwelijks last van gehad. echt een aanrader.

18. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik kon de rugweeen niet wegpuffen. Alleen tegendruk hielp. Mijn man moest er bijna met vol gewicht op drukken, en nog was dat niet genoeg.

19. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik heb 2 volle dagen rug weeën gehad, geen 1 buik wee gevoeld.. nou dat was geen pretje. Ik hoop voor je dat je alleen maar buik weeën krijgt ;)

20. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Ook hier alleen maar rugweeën, poehhhhh, wat een hel. Ik kon ze redelijk opvangen in het begin door over het bed of aanrecht te gaan hangen. Tot ik wee-opwekkers kreeg en op bed moest blijven, man man man...

Deel Deze Pagina