Wij kopen onze 1e woning en ik ben benieuwd welke kosten er nou bovenop de hypotheek komen. Qua verzekeringen e.d. bedoel ik dan. Wij huren nu maar bij een eigen huis komen er natuurlijk meer kosten bij. Kunnen jullie mij vertellen wat voor bedrag jullie nog bovenop jullie hypotheek betalen en waar dat dan aan is? Sorry als dit een domme vraag ik maar ik ben er gewoon benieuwd naar.....
Levensverzekering Auto/inboedel/aansprakelijkheid etc Gemeente/water belasting Zorgverzekering Etc etc...
maar dat zijn o.a. ook kosten die je met een huurhuis ook hebt. Zoals auto/inboedel etc., zorgverzekering, gemeente/water. Ik vraag me ook af welke andere/extra kosten er bij een koophuis bij komen. Levensverzekering is noodzakelijk bij een hypotheek? Dat ken ik indd ook nog niet. Wel ooit van gehoord maar die sluit je volgens mij pas af bij een hypotheek?
Bij ons: - Opstal, inboedel en glasverzekering (hadden we daarvoor in huurwoning niet of niet nodig) in een woonpakket - Levensverzekering = een kleine 30,- per maand voor ons Opstal- en levensverzekering waren hier toen verplicht om af te sluiten bij het kopen van ons huis.
Huis kopen: wat zijn de bijkomende kosten? | blog.eyeopen.nl Wij hebben sinds augustus een huis gekocht en betalen maandelijks zo'n 50 euro extra aan verzekeringen boven op de hypotheek. En volgens mij krijg je in of rond feb de rekening van de gemeente voor je ozb/woz?
Alles wat Abri hierboven schrijft en het eigenaarsgedeelte van de onroerendzaakbelasting, dit wordt berekend door de gemeente o.b.v. de WOZ waarde. En de grootste post natuurlijk het onderhoud van de woning.
Wij hebben zowel overlijdingsrisico verzekering als levensverzekering moeten afsluiten . Best flinke koste post boven op de hypotheek. Verder krijg je in februari ongeveer een rekening die verschild door de woz waarde. Maar alle huizen eigenaren moeten dit betalen. Verder naast inboedel en aansprakelijkheid een woonhuisverzekering. Brand je huis af krijg je geld om huis weer bewoonbaar te maken of ander te kopen
Idd. Zie trouwens dat het officieel niet een levensverzekering heet maar overlijdensrisicoverzekering