Je kan die consultkosten niet zomaar vergelijken: Het is logisch dat in de Randstad (en helemaal in de grote steden) je veel meer betaalt dan in het oosten van het land. Je moet beseffen dat alle kosten van het pand (dus huur of koop) doorgerekend moeten worden aan de klant. Een huis kopen in de Randstad is ook stukken duurder dan in het Oosten/Noorden. Hetzelfde geldt voor de gemeentelijke lasten. Verder maakt het ook uit wat voor praktijk het is: is het een moderne praktijk met geavanceerde apparatuur (en daardoor dus betere diagnostische en therapeutische mogelijkheden voor je dier) betaal je meer dan in een praktijk waar nauwelijks middelen aanwezig zijn en er soms meer vanuit een "onderbuikgevoel" ge- en behandeld moet worden. En je zou eens na moeten gaan of en hoe vaak de artsen en assistenten op nascholing gaan. Daar wordt het duurder van, maar je wilt zelf ook niet naar een arts die na zijn afstuderen 30 jaar terug geen nieuwe kennis heeft opgedaan! Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar het gaat mij er maar om te zeggen dat je de uiteenlopende kosten voor een consult niet rechtstreeks met elkaar kunt vergelijken. En wat Lien al aangeeft: hoewel de rekeningen soms flink kunnen oplopen hebben mensen vaak echt een heel verkeerd beeld van de winstmarge van een dierenarts, want die is over het algemeen een heel stuk lager dan in de meeste andere bedrijfstakken!
Hier (in zuid limburg 28 euro) en er wordt ook echt tijd genomen. We zijn helaas nog een 2e en 3e keer terug moeten gaan en toen is geen consult maar alleen medicatie en materiaal gerekenend.
Tussen de 25 en de 30 euro maar meestal komen er nog kosten bij voor medicijnen enz. Wij hebben een vechtersbaasje (kat) en moeten regelmatig langs voor zijn wonden!
Wij wonen in helmond ( vlakbij einhoven) en een consult most 35,- En avond van 18.00 tot 23.00 's avonds 67 En na 23.00 gewoon 87,- Echt woekerprijzen, bah Helaas breekt onze hond de hele auto af anders waren we 25 minuten verder gereden naar asten ( stuk goedkoper) maar dat overleeft onze hond niet in de auto
dit is geen grapje ik betaald 3,50 en ik ben super blij met hem. hij verdiend zijn geld met duiven en doet dit er bij.
Wij betalen voor de grote dieren ( honden enz.. ) 19,- en voor de knaagdieren 9,- per keer. Als ik met 2 of 3 tegelijk zou gaan betaal ik maar voor 1 consult..
mijn moeder heeft ook in den haag gewoond liep ze in het Haagse park was der hond met een andere aan het spelen ging de hele tijd goed tot dat het beest agressief(stafford) werd en m'n moeders hond aanviel overal wonden en lag half levenloos op de grond. dus die mensen wilde weg omdat hun hond heel erg onrustig was. dus m'n moeder zegt eerst telefoon nummer. maar ze had niks om het op te schrijven want ze was met 112 aan de telefoon. dus heeft ze haar nummer gegeven denk je dat ze ooit terug belde. dus zij naar de dierenarts om vervolgens 3 dagen later dr hond weer op te halen, of ze ff 500 euro wilde betalen en anders haar hond niet terug krijgt. nou hier Drenthe kan ik achteraf betalen, en betalen we maar tussen de 25 en 30 euro.
Tja, ik begrijp je reactie. Wij doen in dit soort situaties ook echt niet moeilijk. Je kan niet verwachten van mensen dat ze altijd gelijk 500,- hebben! Maar aan de andere kant.......bij de AH krijg je ook je boodschappen niet mee als je niet betaald. Daar kan je ook niet later pas betalen. Hier wordt vaak beloofd dat ze echt komen om te betalen blabla, maar dan blijken ze achteraf gewoon een vals adres en tel.nummer opgegeven te hebben. En wij kunnen dan dus fluiten naar onze centen! En dat is ook weer de andere kant van het verhaal!! (wij zitten trouwens niet in Den Haag maar net erbuiten)