Heb even navraag gedaan bij een collega die tevens ook voor een DA werkt. Bij hun zijn de kosten buiten de regio, voor niet-donateurs 27 euro per rit. Ook daar is afrekenen alleen contant mogelijk bij de dienstdoende chauffeur. 35 euro is dus helemaal zo gek nog niet. Waarschijnlijk woon je in een wat duurdere regio (Randstad bijvoorbeeld)?
Nee niet eens. Steenwijk. Maar, het is allemaal duidelijk dat het een normaal bedrag is het is ook al overgemaakt, dus einde.
Ik weet niet hoe het gegaan is nadat je kat was overleden en door de dierenambulance was weggebracht. Ik heb zelf meerdere malen gesprekken gevoerd met eigenaren die net wisten dat hun huisdier overleden was, over de kosten die de dierenambulance gemaakt had en of ze wilden betalen. Heel, heel moeilijk vond ik dat. Helaas wel noodzakelijk gezien alle kosten die gemoeid zijn bij het hele bestaan van de dierenambulance. Er worden ook dieren opgevangen, althans bij de dierenambulance waar ik werkte, zoals vogels, konijnen, katten, honden en knaagdieren. Deze dieren krijgen uiteraard de nodige verzorging zoals eten en onderdak. De katten en honden bleven overdag op de centraalpost van de dierenambulance (onder mijn hoede) en gingen dan 's avonds als er nog geen baasje gevonden was naar het dierenasiel (naastgelegen). Met pijn in mijn hart bracht ik dan zo'n beestje naar het dierenasiel na er eerst voor te hebben gezorgd (kammen/borstelen, knuffelen indien mogelijk, vertrouwen proberen te winnen en eten en drinken geven). Heel erg was het als dan een baasje belde met de mededeling dat hij/zij zijn huisdier niet kwam ophalen en er afstand van wilde doen.... Maar nu ga ik compleet offtopic. Sorry! Pff. Ik was niet echt geschikt voor het werk.....ik trok mij het dierenleed te veel aan. Nogmaals TO sterkte met het verlies van je beestje.
Sorry maar ik vind het echt een heel laag bedrag. Toen mijn man de rekening van zijn ambulancerit kreeg was het € 800! Natuurlijk is het niet direct een op een vergelijkbaar maar om maar even een ander referentie kader te geven
Gecondoleerd met het verlies van je kat. Maar wat geweldig dat er zoiets bestaat als de dierenambulance. Niet alleen weet je nu wat er met de kat is gebeurd (velen worden nooit teruggevonden), maar hij is zelfs netjes bij je thuisbezorgd. Ik persoonlijk zou het ambulancepersoneel om de nek gevlogen zijn uit dankbaarheid. € 35 vind ik eigenlijk nog goedkoop voor een dergelijke dienst. Wat voor bedrag had je verwacht dan? Een duppie? Voor dat bedrag heeft nog nooit iemand op de eerste rang gezeten...
Ik heb zelf eens op kerstavond een hond opgevangen die buurkinderen hadden gevonden op straat, uiteraard kwamen ze hem bij mij brengen. Na zelf wat zoekwerk te hebben verricht heb ik uiteindelijk de dierenambulance gebeld en zij hebben de hond bij mij opgehaald en naar de eigenaar gebracht. Hij was gechip gelukkig. De dierenambulance"broeder" vertelde mij dat het de eigenaren €50,- koste om de hond weer thuis te laten brengen. Achteraf een paar straten verder. Ik vond er niet zoveel van. Maar ik vraag mij nu wel af waarom dit duurder is dan wat jullie zeggen €35 tot €40,-
Hier is het een stichting en mag geen geld aan nemen .. Mijn hond is een x uit wandelen geweest zo’n 2 weken geleden en iemand had de dierenambulance gebeld .. toen ik mijn hond kwam halen vertelde die Mw dat ik niks hoefde te betalen omdat ze een stichting zijn en niks mochten aan nemen .. het heette ook stichting dierenambulance en ze hadden mijn meisje goed verzorgd .. ( ze is daar maat 10 minuten geweest ofzo )
En hierbij de bevestiging dat je weinig kennis hebt van de kosten die komen kijken bij dit soort dingen, zowel bij dieren als bij mensen.
Onze kat is in jan ook dood gereden. Een buurvrouw zag een kat liggen op het ijsen postte t op fb of iemand wist wie zijn kat t was. Toen ik onze kat ging zoeken was een buurman er ook al gekomen en bleek t indd onze kat te zijn. In de tussentijd was de politie en dieren ambulance al gearriveerd en heeft de buurman onze kat van t ijs af gehaald zodat we m netjes konden begraven nadat de kids afscheid hadden genomen. Toen de da bij ons de kat had afgedropt moesten wij ook 28 euro aftikken. Zouden dit overmaken via acceptgiro. Uurtje later werden we door ze gebeld met de mededeling dat ze t zo erg met ons te doen hadden en omdat wij niet de melder waren de 28 euro toch niet in rekening gebracht werd. T was tenslotte achter ons huis gebeurd dus zoveel had t hun niet gekost zeiden ze. We hebben ze uitvoerig bedankt maar toch de 28 euro over gemaakt als dank voor de service en mede leven. Ze draaien tenslotte op giften dus vonden t wel net zo netjes om toch te betalen Sterkte met t verlies van jullie kat
Toevallig hebben wij onze kat (die 1,5 maand verdwenen was) afgelopen weekend mogen ophalen. Ja die 35 euro is vervelend maar dat heb ik dubbel en dwars over voor dat zielige hoopje uitgemergelde poes wat ik aantrof. Was allang blij dat iemand haar eindelijk had gevonden want veel langer had het niet moeten duren. Ik vond de kosten voor de spoeddierenarts veel schrikbarender trouwens, man wat een geld .