Verdrietige marktplaats ervaring.

Discussie in 'De lounge' gestart door Sneeuwvlokjes, 16 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ja echt. Het kan. En het heeft zo'n indruk op me gemaakt dat ik het hier wil delen.

In mijn tuin staat een struik. En goji-besstruik. Vreselijk groot ding. En die bessen zijn niet te vreten. Het was een vrij dure struik dus ik dacht, ik zet hem op mp. Wie weet reageert er iemand. Maar helaas, 2 weken lang hoorde ik niets. Totdat er ineens een man reageerde. Hij vroeg me of ik het aankoopkaartje nog had en of ik even wilde controleren of het een bepaald type goji-bes was. Dat deed ik. En hij was door het dolle en wilde hem graag van mij overkopen. Ik was natuurlijk erg nieuwsgierig waarom hij zó enthousiast reageerde. Hij vertelde mij dat ie darmkanker heeft. En bepaald type dat moeilijk te genezen is. Hij schreef dat ie al allerlei therapieen, chemo's, medicijnen etc had geprobeerd. Alles tevergeefs. Het had zijn leven wel gerekt maar genezing was niet meer mogelijk. De dokters gaven hem nog ongeveer 1 jaar. Hij ging dus op zoek naar alternatieve middelen. Als laatste strohalm. En nu bleek mijn goji-bes precies een bepaalde stof te bevaten dat kán reageren op zijn type tumor. Ik had zo met die man te doen. Dus we berichtte wat heen en weer. Ik werk in een zhs en weet wel het één en ander van kanker. Dus dan heb je al snel wat gespreksstof. Het was een erg intelligente man. Wist duidelijk waar ie over sprak. Zo zei hij dat hij heel graag die struik wilde maar dat je hem het beste in het najaar uit de grond kon halen. Het schijnt een gevoelige struik te zijn, die anders in de zomer geen schijn van kans had gehad. We spraken dus af dat hij begin oktober de struik bij mij op mocht halen. Inmiddels vroeg ik er ook geen geld meer voor. Het was een vriendendienst geworden. Ergens begin september berichtte ik hem nog eens, uit belangstelling, hoe het met hem ging. Het ging "aardig" schreef hij. En we bespraken nog wat alledaagse dingen. We maakten ook de afspraak voor de struik in oktober definitief. En 3 dagen voor die datum kreeg ik ineens een berichtje van hem. Dat het erg slecht met hem ging. Hij had een longontsteking gekregen. De tumor bleek verder uitgezaaid en het was een uitzichtloze situatie geworden. Hij zou naar een hospice gaan. Zo slecht ging het. De struik ophalen ging dus niet door. Van de week kreeg ik een bericht van hem. Hij had een euthenasieverklaring en wilde niet meer verder. Eten en drinken ging nauwelijks nog. In zn bericht maakte ie veel schrijffouten terwijl ie normaal vrijwel foutloos schreef. Hij bedankte me voor de belangstelling die ik in hem had en voor de gezellige gesprekken. Afgelopen vrijdag is ie overleden. En hij heeft helaas nooit een bes uit mijn struik kunnen eten. Ik weet niet eens of ie kinderen had. Zit dus steeds te denken dat er wellicht nu een heel verdrietig gezin is, zonder vader.
    Ik was er echt even van ontdaan.
    En dat door marktplaats. Wie had dat ooit gedacht.

Beheer, Mery, Bailey07 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Jeetje dat is inderdaad erg verdrietig.

Snap dat je daarvan onder de indruk bent

Sneeuwvlokjes vindt dit leuk.
  3. Msee

Msee Niet meer actief

Jeetje wat een bijzonder verhaal

4. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Jeetje.....wat een bijzonder verhaal. Kan me voorstellen dat je hierdoor van slag bent!

5. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ahh wat een zielig verhaal...

6. jippie01

jippie01 Bekend lid

25 mrt 2011
    846
    114
    43
    Vrouw
    Wat een verdrietig verhaal. Dat hakt er dan idd wel in.

7. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Dat is inderdaad heel verdrietig...Ik zou daar ook zo van slag van kunnen zijn!

Lief of Stoer en Sneeuwvlokjes vinden dit leuk.
  8. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ahh wat een verdrietig verhaal, snap goed dat zoiets je aan het hart gaat.

9. Marchella

Marchella Niet meer actief

10. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Wat een bijzondere ervaring. Snap wel dat je ervan ontdaan bent.:(

11. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Wat heftig zeg

12. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Wat verdrietig zeg, dat zou mij ook aangrijpen ondanks dat je iemand niet "echt" kent..

13. fanona

fanona Bekend lid

9 dec 2014
    892
    336
    63
    Heel verdrietig. Wel heel lief van jouw dat je er zo lang contact mee hebt gehouden en interesse hebt getoond.

14. MotherPrincess

MotherPrincess Actief lid

19 okt 2014
    276
    170
    43
  15. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.569
    456
    83
    Wat verdrietig. Ik kan me voorstellen dat het je raakt.

16. Leed

Leed Bekend lid

14 apr 2013
    832
    163
    43
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Wat een ontzettend verdrietig verhaal.
    Lief dat je de plant zo aan hem wilde geven en wat zal hij zich fijn gevoeld hebben om z’n verhaal kwijt te kunnen aan een totaal vreemde voor hem.
    Voor de man hoop ik dat hij z’n rust heeft en dat z’n familie hem op een mooie manier zal blijven herinneren.

17. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Jeetje wat verdrietig. Maar ergens vind ik het ook mooi! Bijzonder inderdaad!!

18. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Wat verdrietig :(

19. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Wat naar, heeft hij eindelijk iets gevonden wat zou kunnen helpen is het te laat.

20. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Verschrikkelijk!

Dat zou mij ook aan grijpen.

Wat ik mij wel afvraag is wie jou heeft laten weten dat hij is overleden?
    Dat is ook echt super netjes van hun vind ik. Als je in het ongewisse was gebleven had je je nog erger zorgen gemaakt denk ik.

LolaBloem vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina