Ik zou zelf gelijk al aangegeven hebben bij voorbaard, van goh wellicht kunnen we samen rijden en de kosten delen, scheelt jouw trein kosten, en mij de helft aan diesel dus win win. dan was je haar voor geweest, en had ze zelf kunnen besluiten. Verder als het je dwarszit dat ze vaker met je meerijd zonder kosten te betalen zou ik dat eens netjes overleggen. Ik zelf maak me nooit erg druk om zulke dingen, alleen bij grote afstanden maak ik het bespreekbaar, of dan wel ik bied aan de helft mee te betalen als ik met een ander rijd, of ik vraag zelf of ze de helft mee betalen. maar het keywoord is, Bespreekbaar maken, als vriendinnen moet dat kunnen toch. 400km is toch gauw 20 liter a 1.40 dat is dan toch al gauw 25 euro, dus 12.50 meebetalen zou zo gek nog niet zijn, een treinkaartje heb je er niet voor.
Het hangt bij mij van de vriendin af en waar we naar toe gaan... Binnen ons vriendinnen groepje gaan er een aantal (lang niet allemaal hoor!) er standaard vanuit dat ik wel rij. Gaan we ergens naar toe in de buurt hoeven ze van mij niets te betalen. Gaan we ergens verder weg dan splitten we standaard de kosten, scheelt toch ipv een treinkaartje.. Bij een andere vriendin rijden we zo vaak om beurten, pikt ze mij ook regelmatig op dus dan vind ik het wel prima.. Maar ik zou het inderdaad bespreekbaar maken en aan haar vragen! Straks komt dit tussen jullie vriendschap in te staan en dat is ook niet de bedoeling!
Ik zou het niet vragen.. Ik rijd hier ook vaker met meiden mee, als we buiten het dorp zijn. Maar anderzijds vang ik wat vaker hun kinderen op. En soms hoeven dingen ook niet heel letterlijk te zijn denk ik. Als je voor het één geld gaat vragen (wat je anders ook zelf kwijt geweest zou zijn) - dan krijg je later in andere situaties ook weer een strakker 'voor wat hoort wat' en scheve gezichten als het dan niet opgepakt zou worden. Als het vrienden zijn, dan denk ik dat zij vast ook weleens wat voor mij doet en anders dat ik het haar met liefde bespaar. Als het echt -met alles- één richtingsverkeer zou zijn - dan zou het ook niet echt meer een vriendin zijn denk ik.
Ze heeft niets bij gedragen, en niet eens bedankt gezegd. Moet zeggen dat ik niet perse een bijdrage hoefde, maar een bedankje was wel fijn geweest. Misschien neem ik het wel te zwaar op hoor, heb momenteel een maagzweer dus zit ook niet zo lekker in mijn vel kan het dan ook niet helemaal relativeren.
Heel vervelend. Ik zou dan voortaan toch wat assertiever zijn naar haar toe en niet meer zo snel gratis laten meeliften e.d. Ze vindt het blijkbaar allemaal vanzelfsprekend geworden en wel goed zo.... Beterschap trouwens!
Dat is mijn les hieruit ook hoor! Volgende week gaan we naar Duitsland met haar, mijn man, een vriend van mijn man en ik. Laat haar vandaag of morgen ook weten dat ik verwacht dat ze mee deelt in de kosten, maar ook dat we verder niet van plan zijn om op tijd te staan. Gisteren toen we halverwege waren liet ze me namelijk weten precies om 19:00 thuis te moeten zijn omdat haar vriend niet alleen wil eten. Dit heeft ze niet gehaald ik ga me er namelijk niet om haasten.
Lekker ondankbaar. Zij bespaard zich behalve tijd ook nog eens flink wat geld, en dan kan er niet eens meer een bedankje vanaf? Ik zou het een paar dagen aankijken misschien realiseert ze het zich en staat op de stoep met een doos Merci, indien dit niet het geval is, dan zou ik me de volgende keer wel een 2e keer bedenken en dan inderdaad vragen om de diesel te delen. Edit: die staat niet meer op de stoep denk ik. Volgende keer inderdaad gewoon aangeven dat je wil dat ze de helft betaald, en jij bent degene die beslist hoe laat jullie naar huis gaan. Haar vriend heeft mooi pech met zijn wil niet alleen eten....
Waarom vraag je haar dan niet of zij "dit keer" de benzine betaald omdat jij normaal altijd betaald? Denk als jij altijd betaald en de afgelopen lange rit ook weer betaald hebt , je best kunt vragen of zij de volgende rit betalen, toch?