820 euro voor A en B 1x per week een uur Bij de oudste was dat nog 750 euro voor A en B. Dat was 2x per week 40 minuten tot Corona en sindsdien doen ze ook niet meer 2x per week. Dat is alles in, zo’n pakket.
Het diploma zelf kost hier 7,50 (administratie + diploma) Nadeel van een buitenbad is dat we maar 4 maanden per jaar kunnen lessen en dan weer moeten wachten tot de start van het nieuwe seizoen, kosten 160/seizoen. De leskaart is 35 euro per seizoen, rest is gezinsabonnement. Ze lessen 4xpw/20min dus we zijn vrijwel altijd in het zwembad te vinden met het gezin
De prijzen bij ons(deelname diplomazwemmen zit overigens bij de betaling van het pakket er wel bij. We betalen het niet later nog apart): Zwemlespakket diploma A *€ 457,50 Zwemlespakket diploma AB *€ 547,50 Zwemlespakket diploma ABC *€ 607,50 Zwemlespakket diploma B *€ 111,00 Zwemlespakket diploma BC *€ 177,00 Zwemlespakket diploma C *€ 96,00 Deelname diplomazwemmen€ 16,50
Oef, ik ga maar niet uitrekenen hoeveel de zwemlessen van mijn oudste gekost heeft. Ze heeft 3,5 jaar over ABC gedaan a 45,- per maand. Ook wel lastig uitrekenen, toen ze nog voor A zwom heeft het zwemmen een paar keer maanden stilgelegen ivm de corona lockdowns, daardoor heeft het vast allemaal wat langer geduurd, maar die maanden hoefde we ook niet te betalen.
Ik ben ook erg van de pakketprijzen, je merkte duidelijk dat die meer hun best deden om je kind goed te leren zwemmen dan waar je per maand betaalde, want in het eerste geval ging het het zwembad extra geld kosten als ze er lang over deden, in het tweede geval levert het ze extra geld op. Voor mijn dochter hadden we een pakketprijs, geloof 650 Euro inclusief afzwemmen. Bij mijn zoon ca. 45 Euro per maand. Daar moesten we soms even achteraan om te zeggen dat hij naar een volgend groepje/badje moest, omdat ze hem er anders gewoon onnodig lang in lieten zitten. Zag bij ouders die dachten dat de zwemleraar het wel zou weten dat hun kinderen er gerust 2 x zo lang over deden. Dan maar zeuren, het bespaarde ons honderden Euro's.
En dan hebben we ook, enkele dagen na m’n post, een mail gehad over 5% prijsstijging die per direct in gaat… De ene is een zwemschool en de ander is een buitenbad dus daar zal wel het grote prijsverschil in zitten. Ze bevinden zich wel in dezelfde gemeente. Sterker nog: ze liggen naast elkaar.
Hier in het dorp hoor ik van anderen een ander geluid dan jouw bericht. Velen zeggen dat je bij de duurdere zwemschool ook écht met een gerust hart je kind kunt laten zwemmen na het behalen van hun diploma. Dus ja, dat is het geld dan ergens ook wel weer wat waard lijkt me. Ze zijn wel super kritisch en het kan dus idd. zijn dat je kind er “lang” over doet, maar persoonlijk heb ik niet de indruk dat ze het doen om het geld maar dat ze écht kijken naar je kind. Mijn persoonlijke ervaring is dat ze ook echt meedenken met ons als ouders en er echt geen slaatje uit proberen te slaan. Enige “nadeel” bij deze is dat er haast geen mogelijkheid is tot kijken, waardoor je er als ouder minder bovenop kunt zitten als jij zelf het idee hebt dat er wat verbeteren moet (of dat nou vanuit het zwembad is of vanuit je kind maakt even niet uit in deze). Wat meteen ook weer een voordeel is, want de kinderen worden ook niet (extra) afgeleid zo.
Hier was het kwalitatief echt niet beter. Ook steeds verschillende zwemleraren die volgens mij niet eens wisten wie welk kind was, dat volgsysteem vulden ze dan niet in of volgens mij bij iedereen hetzelfde. Bij dat pakket hadden ze vaste leraren en max. 6 kinderen per leraar. Die van die maandelijkse betaling was zo'n 12 max. per leraar. Kon bij beide lessen meekijken. Ze zwemmen nu redelijk hetzelfde. Mijn dochter iets beter, maar die heeft ook C, mijn zoon A en B.
Lessen kosten 18 euro per les. Proefzwemmen is 1 les, afzwemmen 2 lessen Volgende week zwemt hij af voor zijn c. Dan anderhalf jaar gezwommen, gemiddeld 2 keer per week. Lessen duren een half uur en zijn in kleine groepjes
1090,25 voor A&B incl afzwemmen en diplomatraining van 6 weken lang parcourzwemmen 1 x per week extra.
Hier €63 per 4 weken / lessen (1x per week 45 min.) Maar hij zwemt dan wel in kleine groepjes bij een zwemschool. Geen idee of je nog apart voor het diploma moet betalen...
Had al geschreven hoe duur het hier was. Voor zijn zwemmen deed hij baby peuter zwemmen. Daar ging je van het ene bad naar het andere. Toen hadden we verschillende groepjes door elkaar. Zoon zat in het laagste groepje en moest hem dingen laten doen die voor kinderen waren die al meer ervaring hadden. Want als hij dit kon dan kon hij het andere ook. Toen zijn we daar gestopt. Zo blij dat we dat hebben gedaan. Het was een kleiner groepje wat elke week het zelfde was. Geen wisselingen van badmeester en kinderen. Een vriendin die zwom met haar kinderen in het andere bad. Die zijn wel eens op hoge poten daar geweest omdat het zo lang duurde. Er was dan geen plek in het andere bad
nou dat was hier bij de buren niet het geval. Die hadden ook een pakket voor hun zoon genomen. Hij mocht afzwemmen voor zijn B en daar hebben zijn ouders een stokje voor gestoken. Ze hebben hem tijdens hun vakantie van de bodem af moeten trekken omdat ie zelf niet wist hoe die naar boven moest zwemmen. En hij zwom mega slecht op zijn rug. zij zijn toen ook gestopt en hebben hem op de reguliere lessen gedaan. Hij zwemt nu een stuk beter.
Ja, de kwaliteit verschilt per zwemschool. Mijn neefje heeft een eeuwigheid over A en B gedaan. Betaalden ook per maand. Als ze met hem naar het zwembad gaan, komt er vaak iemand vragen of hij wel een zwemdiploma heeft, zo raar zwemt hij. Geen pakket, per maand. Meestal kun je, tenzij je misschien zelf als ouder niet goed kunt zwemmen, zelf wel zien of je kind goed zwemt of niet. Bij dat pakket zaten ook privélessen/extra lessen inbegrepen als je bepaalde onderdelen niet goed kon. Had mijn zoon dat ook veel liever laten doen dan die reguliere lessen, maar we waren verhuisd en dat zwembad was iets te ver daarna.
Hier heeft de jongste net A gehaald en door dit topic heb ik even alle betalingen uit mijn rekeningoverzicht opgeteld. Ik kwam op 750,- inclusief inschrijfgeld, diplomazwemmen etc. Hij heeft er 9 maanden over gedaan met 45-min lessen, 1x per week, in kleine groepjes (4-5 kinderen) en in de kerst- en zomervakantie een weekje intensief, dan 3x een uur les in grotere groep voor 40/50,-. De lespas kost 100,- per maand, maar met vakantie en uitval schuift het wel door, dus in de 9 maanden heb ik 6x een maandpas moeten kopen. De oudste twee hadden binnen 2 maanden na A ook B, hopelijk deze keer ook. Wat dat betreft zie ik voor onze kinderen het voordeel van de kleine groepjes wel.
Bij ons betaalde ik rond de 90 euro per periode (ongeveer 10 weken per periode) soms minder als er bv een feestdag op die dag viel. Dan werd dan eraf gehaald. Zoon heeft 2.5 jaar over a en b gedaan en dochter 2 jaar (incl 2x lockdown) over a, b en c. 15 euro inschrijfgeld en 15 euro voor het diploma. De middelste ook alvast ingeschreven al verwacht ik dat het dan geen 90 euro per periode is maar ver over de 100
Net uitgerekend dat de zwemlessen (ABC) van de oudste in totaal 1600,- hebben gekost, inclusief diplomakosten. Ze heeft maar 4 lessen voor C gehad, toen mocht ze al afzwemmen. Dat heeft wel behoorlijk gescheeld in de kosten, want ze heeft bijna 3 jaar over haar A gedaan Al was dat wel inclusief 2 corona lockdowns. Ze kan nu wel heel goed en netjes zwemmen gelukkig
Wij betalen voor kleine groepjesles (Max 4 kindjes) en dan €28,- per les. Ze zwemmen gewoon af tijdens de les, en krijgen dan een medaille (zwem ABC). Mijn dochter had met 7 maanden haar A en nu na 5 zwemlessen mag ze voor haar B.