Kosten E-rijbewijs

Discussie in 'De lounge' gestart door Calimero, 15 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    hallo dames

nou schiet me net een leuk verjaardags cadeautje te binnen voor mijn man..
    namelijk het rijbewijs voor een aanhangwagen achter de auto..
    nou ben ik aan het googlen geslagen maar ik kan nergens een prijs vinden het is natuurlijk per rijschool verschillend maar ik wou gewoon eventjes een beetje een richtlijn weten heeft iemand enig idee?

2. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Pfff geen idee eigenlijk. Je kan ook bellen naar een paar verschillende rijscholen om te vragen wat het kost. Zit vast verschil in....

Leuk idee trouwens!

Groetjes Miep

3. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Volgens mij was het examen zo rond de 250 euro en de lessen ook. Dus zo'n 500 euro.

4. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    ik heb hem vijf jaar geleden gehaald, in een dag, kostte toen ongeveer 1000 gulden(toen nog) dus 500 euro is wel een indicatie.
    Ik heb hem gehaald bij rijschool BLOM , volgens mij etten leur in Noord Brabant.Hele grote rijschool, maar ik weet natuurlijk niet waar je vandaan komt.
    Groetjes Patricia

5. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Van mij was ook bij Blom...

6. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Hoi Gipsy, ik heb even gekeken op de site van Blom, eendaagse opleiding kost 535 euro incl examen, btw en bijkomende kosten.
    Je gaat dan eerst beginnen met een korte theorie(geen examen), daarna bijna gehele dag rijden, in een grote 4X4, met de grootst toegestaande aanhanger, dat is dan een dichte aanhanger, een overdekte zeg maar. En je moet echt door de stad en noem maar op.Best pittig, niet onderschatten, maar wel goed te doen. Als je normaloiter goed kan autorijden, niet twijfelachtig bent aangelegd dan llukt dit goed.
    Ik heb hem ook in een keer gehaald.Ik heb hem nodig vanwege paardentrailer.
    succes alvast

7. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik ben al twee keer gezakt (heb m ook nodig voor paardentrailer), sucht. Ik kan het allemaal prima, maar word zenuwachtig als ik examen heb. Resultaat: keren gaat k*t.

8. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Mijn schoonzusje heeft het rijbewijs ook, komt mij goed uit voor de paardentrailer :) en het koste haar bijna 600 euro in totaal.

9. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik heb iets meer moeten betalen vanwege een zwaar geirriteerde examinator. Ik geloofde mensen nooit zo als ze zeiden dat de examinator een maandagochtendhumeur had. Nou dat heb ik geweten. Wat een stuk chagerijn had ik zeg. Hij vond auto rijden stom. Goh zei ik toen, das lastig als je examinator ben. Toen kon ik wel inpakken. Gezakt dus. Alles bij elkaar heeft het E-rijbewijs mij wel zo'n EUR 1.000,00 gekost. Maar dat kwam dus door het zakken en doordat ik best wel moeite had in het begin om een bochtje achteruit te rijden. Inmiddels gaat dat helemaal prima. De meeste mannen zijn hier beter in. Komt omdat ze als klein jongetje vaak op zo'n traptrekker spelen met een bakje erachter ......

10. wendyp

wendyp Niet meer actief

Heej gipsy...

ik werk voor een rijschool

enne wij vragen 195 euro voor het examen, en 47,50 per uur... nou ligt eraan of je een beetje ervaring hebt met aanhangwagen rijden. maar het aantal lessen varieert van 7 tot ong. 15.

Als het in 1 dag doet, zou ik wel eerst een proefles nemen, want voor hetzelfde geldt bak je dr niets van. Maar je moet dan toch op examen.

11. Niet meer actief

Ik heb 450 euro betaald, dat was incl 10 uur rijden (verdeeld over 3 ochtenden) en afrijden welke je dan achter de laatste les meteen plakte.

Deel Deze Pagina