Volgens mij gaat dat tot een bepaald gewicht, maar ga niet direct op mijn conclusies af hoor, ik ben ook maar een groentje hier
Gaat idd tot 13 kilo, hangt heel erg van de groei van je kindje af wanneer dat is. Reken op zeker 1 jaar, kan (veel) later zijn. De volgende categorie stoeltjes is voor vanaf op zijn allervroegst 9 maanden. Dus ik zou zeker niet nu al een opvolgstoeltje kopen, wie weet wat er volgend jaar op de markt is wat misschien veel beter/handiger/goedkoper/weetikhet is.
over de maxi cosi tot een 13 kilo of en de kleinere variant tot de 9 kilo kunnen ze er in ongeveer een jaar dus hier zijn we voor de uitzet een 5500 euro kwijt geweest
Wij schaffen nu ook alleen de dingen aan voor de eerste tijd en een paar dingen die ik niet direct in de eerste week nodig heb en niet te duur zijn heb ik op een lijstje gezet voor cadeau's. Er zijn altijd wel mensen die vragen wat je wilt hebben. Wat wij nu hebben gekocht: Kinderwagen X-adventure 349 euro Maxicosi+ adapters 90 euro Babykamer 899 euro Box gratis (bij de babykamer) Verder hebben we nog niet zoveel gekocht, tenminste niet wat we echt in onze portomonnee hebben gevoeld Positiekleding is ook wel redelijk prijzig terwijl ik ook wat dingen via marktplaats heb gekocht. Maar je hebt toch best wel wat nodig en m'n gewone kleren aan werkt ook niet meer.
goh zeg, weet niet of ik het wíl weten... ff denken hoor... Wieg E90 Kinderwagen + tas E400 maxicosie E85 Commode E150 Hema, heele hoop kleine dingetjes E250 Positiekleding E300 babykamer geen idee... denk E150 ofzo? Schommelstoel E87 Kast hebben we nog staan Box heb ik over genomen van mijn zus, samen met nog veeeeeel meer dingen, in ruil voor een etentje En laat ik nog eens 100 a 200 euro uit hebben gegeven voor losse spullen... das samen.... Ergens tussen de 1525 en de 1700 euro.. valt me opzich mee!! het grootste geheim is denk ik, in etappes kopen, dan spreidt je de kosten!
Mijn eigen opa en oma zijn er niet meer, opa en oma in het stukje wat ik schreef daar bedoel ik in dit geval mijn vader en moeder mee... Nee ik snap het ook wel dat je niks verwacht, maar ikzelf 'hoorde' overal dat iedereen wel iets aan aankopen kreeg van (schoon) ouders, en bij ons is dat dus helemaal niet gebeurd, en ergens vind ik dat wel jammer, niet financieel gezien, want niks moet natuurlijk, maar ik mis die betrokkenheid in mijn familie heel erg. Mijn schoonmoeder heeft eigenlijk nog het meeste gegeven, terwijl ze zelf nauwelijks rond komt, dus ik begrijp het wel dat ze niks kan geven. Maar het had fijner geweest als (vooral mijn) ouders gewoon wat meer 'bezig' waren met ons... Maar goed dat is een heel ander verhaal... wat betreft goedkopere spullen, die heb ik ook gehaald hoor, ik heb ook spullen van de hema, en heb van prenatal het meeste gekocht met de kortingsdagen. Dat het bij ons best veel geld is geworden, komt ook omdat wij nogal moeite hebben moeten doen voor dit kindje, en we weten (door de Asherman) ook niet of ik straks wel een tweede kindje kan krjgen, dus daarom eigenlijk dat ik het nu perfect wilde doen, en ja ik heb al 7 maanden niks voor mezelf gekocht, ben niet uit geweest, niet op vakantie, niks, dus ik laat er ook een hoop voor, maar dat heb ik er wel 100% voor over!
Tja, Wat kost een kind? Dit heb ik tot nu toe gekocht: - kinderwagen (stokke xplory) 1000 euro - kinderkamer (pepper, baby dump) 900 euro - positiekleding (prenatal) 200 eur0 Dus ben nu al 2100 euro kwijt en moet nog een hoop.....Heb ook nog wel even te gaan, maar het kost idd allemaal een hoop geld...... Ben ook de eerste in mijn omgeving die zwanger is, dus moet alles wel nieuw aanschaffen........En heb er voor gespaard, dus dat scheelt!
Ik snap de teleurstelling wel hoor! Je wil gewoon dat ze wat meer betrokken zijn, is jammer. Ik zou in jouw plaats ook teleurgesteld zijn. En ik denk dat ik zodra ik zwanger zou zijn, ik ook totaal niks meer voor mezelf koop (kleren etc) en het allemaal in babyspullen stop Dat is toch nog zeker 150/200 euro per maand, nou tel maar op dat 9 maanden, hihi dat komt er dan toch nog wel bij! Ik wilde alleen zeker zijn dat het bedrag wat op mijn spaarrekening staat, genoeg is om de eerste kosten te dekken, vandaar dat ik echt een hele lijst had gemaakt.
Dankje... Het is ook heel goed om alvast vooruit te kijken hoor! Toen ik stopte met de pil had ik ook alvast wat spaarcentjes...maar na 2 miskramen en een hoop operaties had ik de moed een beetje opgegeven en de spaarrekening leeggetrokken (uit verdriet en frustratie omdat ik dacht dat het toch nooit meer ging lukken)...en toen werd ik toch nog zwanger! gelukkig had ik met 3 maanden zw.schap de vakantiegeldmaand, dus konden we daarvan mooi de kamer en de kinderwagen alvast betalen. De rest heb ik idd over alle maanden verspreid. En het is echt heel raar, maar ik heb de kast al vol met kleding voor het kleintje, maar als ik dan een hemd ofzo voor mezelf nodig heb, vind ik 5 euro al te veel, terwijl ik voor kleintje rustig een setje kleding van 25 euro aanschaf, echt bizar, voorheen kocht ik vrij veel kleding voor mezelf (kan de komende 10 jaar wel vooruit met alle kleding en laarzen die ik hier heb) maar nu vind ik dat dus echt zonde geld, zo stom!! Zelfs op bh's en ondergoed zit ik te besparen voor mezelf, haha echt erg! Maar ik geniet er veel meer van als ik het geld besteed heb aan iets voor het kleintje, dus doe ik dat lekker
kamer + box 200 euro kinderwagen gekregen luiertas gekregen verzorgingsspullen 10 euro de rest gekregen hoeslakens,dekens,boxkleden,hydr.luiers,spuugdoekjes gekregen kleertjes denk een euro of 30 en de rest gekregen gordijnen + stok 60 euro vloerbedekking + verf 70 euro wasmand, pedaalemmer 6 euro badje en tummytub gekregen maxi cosi gekregen en heb 4 in een kinderwagen dus heb 2 maxi`s draagzak 40 euro positiekleding 80 euro geb. kaartjes 20 euro want we hebben ze zelf gemaakt postzegels 20 euro wat losse dingetjes 20/30 euro kom ik totaal op een 536 euro
babykamer 2de hands: 300 euro kleding: 150 euro kinderwagen 200 euro verzorgingsproducten: van zwitsal tot pampers 200 euro alle overige babyuitzet: ongeveer 400 euro = 1250 positiekleding, zwangerschapsbh's en kraampakket zijn niet meegeteld
babykamer 200,- mp verf+vloerbedekking+gordijnen 200,- gordijnen 100,- vloerbedekking 50,- verf box 119,- wippertje gekregen van mijn ouders (nieuw) schommelstoel graco (voor de baby) gekregen van mijn ouders ( nieuw) wandelwagen combi(incl autostoel) gekregen van mijn ouders ( nieuw) luiertas 20,- hema speeltjes paar speeltjes van woezel en pip 50,- de rest gekregen van kraambezoek etc. draagdoek gekregen van schoonzus (z.g.a.n.) klamboe,hydrofiel luiers,washandjes shampoo olie etc. klamboe gekregen, hydrofiel luiers (12 stuks) 12 euro wibra washandjes (12 stuks)12 euro wibra dekentjes wibra 20 euro wikkeldoeken hema gekregen flessen+spenen 40 euro sokjes hema 50,- bedspullen( duodekens,hoeslakens,overtrekken) wibra overtrekken 5 stuks 25 euro hoeslakens 7 stuks 30 euro duodekens ( reiswieg+ledikant) nieuw gekregen van mijn ouders, overtrekken reiswieg duodeken (gewoon kussenslopen uit duitsland 80*80 2 euro p.s. voetenzak autostoel 13 euro daatje van D.A drogist. ( gebruik hem nu voor in de buggy) boxkleden. 60 euro de rest gekregen, kleding 150,- de rest gekregen. thermobad. 150,- geboortekaartjes 250,- postzegels 44,-
Voor diegene die nog een mooie kinderwagen zoekt.... 150 euro dan is hij van jou. Marktplaats.nl > Mooie X adventure inmotion Grijs / Limegroen - Kinderen en Baby's - Kinderwagens en Combinaties
Marktplaats.nl > Z.G.A.N x-adventure carrier grijs. - Kinderen en Baby's - Kinderwagens en Combinaties ik heb ook nog een mooie x-adventure te koop hij is 3 maand gebruikt (de bak) de rest nooit gebruikt, ook de autostoel is maar een paar keer gebruikt. incl autostoel+adapters om op te bevestigen, voor 150 mag je hem hebben
bedje+matras 275 euro (mama mazzeldagen) commode 120 euro (kast van ikea, zelf opgeknapt) open kast voor spulletjes 70 euro verf 40 euro box gekregen wippertje 40 euro tripp trapp gekregen, kussentje 35 (of 40) kinderwagen gekregen, voetenzak 95 euro luiertas bij abonnement maxi-cosi 55 euro (aanbieding prenatal) draagdoek 50 euro (korting 9 maanden beurs) flessen / borstvoeding kolf gekregen, flessenwarmer gekregen, flesjes en spenen 100 euro (even zoeken naar de juiste fles en door verschillende soorten voeding verschillende spenen gekocht), magnetronsterilisator avent 25 euro bedspullen( dekens,hoeslakens,overtrekken) 80 euro hydrofiel doeken, omslagdoeken, (kruikzakken), washandjes etc. 60 voetenzak autostoel wallaboo, bij abonnement gekregen boxkleden. 10 euro voor stof, zelfgemaakt badje met standaard 50 euro speelgoed mobiel boven box 50 euro, los speelgoed 100 euro (of meer??) geboortekaartjes 185 euro postzegels 44 euro lampje kamer 35 euro zeg afgerond 1500 euro. daarbij veel kleertjes en accessoires voor de babykamer gekocht. totaal misschien 2250 - 2500.
Mag toch hopen dat dat niet zo is. Er zijn genoeg mensen die hun kind niet met de auto meenemen uit het ziekenhuis. Wij hebben geen auto, en gaan dus echt geen autostoeltje aanschaffen.
Idd uiteraard ALS je een auto hebt. Maar dat leek me in dit geval zomaar voor zich te spreken, omdat er gevraagd wordt naar autostoeltjes.
Even snel globale schatting: Babykamer: van mijn schoonouders gekregen, IKEA Kinderwagen: van mijn ouders gekregen, Stokke Xplory Kamer (behang/verf etc): hadden we jaren geleden neutraal ingericht, verder alleen paar zwarte vegen weggewerkt, kosten van hooguit 250ml witte latex en wat schoonmaakmiddel Stoffen (bedlinnen, hydrofieldoeken, monddoekjes etc incl voor mijzelf): ca. 100,- bij HEMA, IKEA Babykleding: gekregen van familie, hooguit 15,- zelf aan uitgegeven voor witte rompertjes Zwangerschapskleding/lingerie: ca 300,- Overige aankleding babykamer: ca 50,- (IKEA, Xenos) Draagdoeken: 150,- (geweven doek & ringsling) Katoenen luiers: 150,- (tot nu toe, diverse merken/types om te proberen) Totaal zelf uitgegeven: 800,- Al met al kan je het echt zo goedkoop of duur maken als je wilt, helemaal als je de luxe hebt van familie die veel voor je koopt