kosten eerste kindje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door babylover21, 12 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.040
    2.851
    113
    Volgens mij gaat dat tot een bepaald gewicht, maar ga niet direct op mijn conclusies af hoor, ik ben ook maar een groentje hier :D

2. babylover21

babylover21 Actief lid

3 jul 2009
    135
    0
    0
    @Lief,,owh haha geeft niet hoor!! Is vast iemand die ervaring heeft die het ons kan vertellen :D

3. Keiko

Keiko Actief lid

28 jul 2008
    497
    0
    0
    Gaat idd tot 13 kilo, hangt heel erg van de groei van je kindje af wanneer dat is. Reken op zeker 1 jaar, kan (veel) later zijn.
    De volgende categorie stoeltjes is voor vanaf op zijn allervroegst 9 maanden. Dus ik zou zeker niet nu al een opvolgstoeltje kopen, wie weet wat er volgend jaar op de markt is wat misschien veel beter/handiger/goedkoper/weetikhet is.

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

over de maxi cosi tot een 13 kilo of en de kleinere variant tot de 9 kilo kunnen ze er in ongeveer een jaar dus ;)

hier zijn we voor de uitzet een 5500 euro kwijt geweest

5. babylover21

babylover21 Actief lid

3 jul 2009
    135
    0
    0
    Oke super bedankt!! Dan kan ik die in eerste instantie nog even van me lijstje afhalen.

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Wij schaffen nu ook alleen de dingen aan voor de eerste tijd en een paar dingen die ik niet direct in de eerste week nodig heb en niet te duur zijn heb ik op een lijstje gezet voor cadeau's. Er zijn altijd wel mensen die vragen wat je wilt hebben.

Wat wij nu hebben gekocht:

Kinderwagen X-adventure 349 euro
    Maxicosi+ adapters 90 euro
    Babykamer 899 euro
    Box gratis (bij de babykamer)

Verder hebben we nog niet zoveel gekocht, tenminste niet wat we echt in onze portomonnee hebben gevoeld ;)

Positiekleding is ook wel redelijk prijzig terwijl ik ook wat dingen via marktplaats heb gekocht. Maar je hebt toch best wel wat nodig en m'n gewone kleren aan werkt ook niet meer.

7. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    goh zeg, weet niet of ik het wíl weten...:) ff denken hoor...
    Wieg E90
    Kinderwagen + tas E400
    maxicosie E85
    Commode E150
    Hema, heele hoop kleine dingetjes E250
    Positiekleding E300
    babykamer geen idee... denk E150 ofzo?
    Schommelstoel E87
    Kast hebben we nog staan
    Box heb ik over genomen van mijn zus, samen met nog veeeeeel meer dingen, in ruil voor een etentje :)
    En laat ik nog eens 100 a 200 euro uit hebben gegeven voor losse spullen... das samen.... Ergens tussen de 1525 en de 1700 euro.. valt me opzich mee!!
    het grootste geheim is denk ik, in etappes kopen, dan spreidt je de kosten!

8. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Mijn eigen opa en oma zijn er niet meer, opa en oma in het stukje wat ik schreef daar bedoel ik in dit geval mijn vader en moeder mee...

Nee ik snap het ook wel dat je niks verwacht, maar ikzelf 'hoorde' overal dat iedereen wel iets aan aankopen kreeg van (schoon) ouders, en bij ons is dat dus helemaal niet gebeurd, en ergens vind ik dat wel jammer, niet financieel gezien, want niks moet natuurlijk, maar ik mis die betrokkenheid in mijn familie heel erg. Mijn schoonmoeder heeft eigenlijk nog het meeste gegeven, terwijl ze zelf nauwelijks rond komt, dus ik begrijp het wel dat ze niks kan geven.
    Maar het had fijner geweest als (vooral mijn) ouders gewoon wat meer 'bezig' waren met ons...
    Maar goed dat is een heel ander verhaal...

wat betreft goedkopere spullen, die heb ik ook gehaald hoor, ik heb ook spullen van de hema, en heb van prenatal het meeste gekocht met de kortingsdagen.

Dat het bij ons best veel geld is geworden, komt ook omdat wij nogal moeite hebben moeten doen voor dit kindje, en we weten (door de Asherman) ook niet of ik straks wel een tweede kindje kan krjgen, dus daarom eigenlijk dat ik het nu perfect wilde doen, en ja ik heb al 7 maanden niks voor mezelf gekocht, ben niet uit geweest, niet op vakantie, niks, dus ik laat er ook een hoop voor, maar dat heb ik er wel 100% voor over!

9. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Tja,

Wat kost een kind?

Dit heb ik tot nu toe gekocht:

- kinderwagen (stokke xplory) 1000 euro
    - kinderkamer (pepper, baby dump) 900 euro
    - positiekleding (prenatal) 200 eur0

Dus ben nu al 2100 euro kwijt en moet nog een hoop.....Heb ook nog wel even te gaan, maar het kost idd allemaal een hoop geld......

Ben ook de eerste in mijn omgeving die zwanger is, dus moet alles wel nieuw aanschaffen........En heb er voor gespaard, dus dat scheelt!

10. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.040
    2.851
    113
    Ik snap de teleurstelling wel hoor! Je wil gewoon dat ze wat meer betrokken zijn, is jammer. Ik zou in jouw plaats ook teleurgesteld zijn.

En ik denk dat ik zodra ik zwanger zou zijn, ik ook totaal niks meer voor mezelf koop (kleren etc) en het allemaal in babyspullen stop :D Dat is toch nog zeker 150/200 euro per maand, nou tel maar op dat 9 maanden, hihi dat komt er dan toch nog wel bij!

Ik wilde alleen zeker zijn dat het bedrag wat op mijn spaarrekening staat, genoeg is om de eerste kosten te dekken, vandaar dat ik echt een hele lijst had gemaakt.

11. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Dankje...
    Het is ook heel goed om alvast vooruit te kijken hoor! Toen ik stopte met de pil had ik ook alvast wat spaarcentjes...maar na 2 miskramen en een hoop operaties had ik de moed een beetje opgegeven en de spaarrekening leeggetrokken (uit verdriet en frustratie omdat ik dacht dat het toch nooit meer ging lukken)...en toen werd ik toch nog zwanger! gelukkig had ik met 3 maanden zw.schap de vakantiegeldmaand, dus konden we daarvan mooi de kamer en de kinderwagen alvast betalen. De rest heb ik idd over alle maanden verspreid.

En het is echt heel raar, maar ik heb de kast al vol met kleding voor het kleintje, maar als ik dan een hemd ofzo voor mezelf nodig heb, vind ik 5 euro al te veel, terwijl ik voor kleintje rustig een setje kleding van 25 euro aanschaf, echt bizar, voorheen kocht ik vrij veel kleding voor mezelf (kan de komende 10 jaar wel vooruit met alle kleding en laarzen die ik hier heb) maar nu vind ik dat dus echt zonde geld, zo stom!! Zelfs op bh's en ondergoed zit ik te besparen voor mezelf, haha echt erg!

Maar ik geniet er veel meer van als ik het geld besteed heb aan iets voor het kleintje, dus doe ik dat lekker

12. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    kamer + box 200 euro
    kinderwagen gekregen
    luiertas gekregen
    verzorgingsspullen 10 euro de rest gekregen
    hoeslakens,dekens,boxkleden,hydr.luiers,spuugdoekjes gekregen kleertjes denk een euro of 30 en de rest gekregen
    gordijnen + stok 60 euro
    vloerbedekking + verf 70 euro
    wasmand, pedaalemmer 6 euro
    badje en tummytub gekregen
    maxi cosi gekregen en heb 4 in een kinderwagen dus heb 2 maxi`s
    draagzak 40 euro
    positiekleding 80 euro
    geb. kaartjes 20 euro want we hebben ze zelf gemaakt
    postzegels 20 euro
    wat losse dingetjes 20/30 euro

kom ik totaal op een 536 euro

13. parmessar

parmessar Niet meer actief

babykamer 2de hands: 300 euro
    kleding: 150 euro
    kinderwagen 200 euro
    verzorgingsproducten: van zwitsal tot pampers 200 euro
    alle overige babyuitzet: ongeveer 400 euro

= 1250

positiekleding, zwangerschapsbh's en kraampakket zijn niet meegeteld

14. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

babykamer
    200,- mp
    verf+vloerbedekking+gordijnen
    200,- gordijnen 100,- vloerbedekking 50,- verf
    box
    119,-
    wippertje
    gekregen van mijn ouders (nieuw)
    schommelstoel graco (voor de baby)
    gekregen van mijn ouders ( nieuw)
    wandelwagen combi(incl autostoel)
    gekregen van mijn ouders ( nieuw)
    luiertas
    20,- hema
    speeltjes
    paar speeltjes van woezel en pip 50,- de rest gekregen van kraambezoek etc.
    draagdoek
    gekregen van schoonzus (z.g.a.n.)
    klamboe,hydrofiel luiers,washandjes shampoo olie etc.
    klamboe gekregen, hydrofiel luiers (12 stuks) 12 euro wibra washandjes (12 stuks)12 euro wibra dekentjes wibra 20 euro
    wikkeldoeken hema gekregen
    flessen+spenen 40 euro
    sokjes hema 50,-
    bedspullen( duodekens,hoeslakens,overtrekken)
    wibra overtrekken 5 stuks 25 euro
    hoeslakens 7 stuks 30 euro
    duodekens ( reiswieg+ledikant) nieuw gekregen van mijn ouders,
    overtrekken reiswieg duodeken (gewoon kussenslopen uit duitsland 80*80 2 euro p.s.
    voetenzak autostoel
    13 euro daatje van D.A drogist. ( gebruik hem nu voor in de buggy)
    boxkleden.
    60 euro de rest gekregen,
    kleding
    150,- de rest gekregen.
    thermobad.
    150,-
    geboortekaartjes
    250,-
    postzegels
    44,-

15. Veertje14

Veertje14 Actief lid

30 sep 2005
    392
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Spijkenisse
  16. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

17. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    bedje+matras
    275 euro (mama mazzeldagen)
    commode
    120 euro (kast van ikea, zelf opgeknapt)
    open kast voor spulletjes
    70 euro
    verf
    40 euro
    box
    gekregen
    wippertje
    40 euro
    tripp trapp
    gekregen, kussentje 35 (of 40)
    kinderwagen
    gekregen, voetenzak 95 euro
    luiertas
    bij abonnement
    maxi-cosi
    55 euro (aanbieding prenatal)
    draagdoek
    50 euro (korting 9 maanden beurs)
    flessen / borstvoeding
    kolf gekregen, flessenwarmer gekregen, flesjes en spenen 100 euro (even zoeken naar de juiste fles en door verschillende soorten voeding verschillende spenen gekocht), magnetronsterilisator avent 25 euro
    bedspullen( dekens,hoeslakens,overtrekken)
    80 euro
    hydrofiel doeken, omslagdoeken, (kruikzakken), washandjes etc.
    60
    voetenzak autostoel
    wallaboo, bij abonnement gekregen
    boxkleden.
    10 euro voor stof, zelfgemaakt
    badje met standaard
    50 euro
    speelgoed
    mobiel boven box 50 euro, los speelgoed 100 euro (of meer??)
    geboortekaartjes
    185 euro
    postzegels
    44 euro
    lampje kamer
    35 euro

zeg afgerond 1500 euro. daarbij veel kleertjes en accessoires voor de babykamer gekocht. totaal misschien 2250 - 2500.

18. Geekess

Geekess Actief lid

13 mei 2009
    185
    0
    0
    Den Haag
    Mag toch hopen dat dat niet zo is. Er zijn genoeg mensen die hun kind niet met de auto meenemen uit het ziekenhuis. Wij hebben geen auto, en gaan dus echt geen autostoeltje aanschaffen.

19. Keiko

Keiko Actief lid

28 jul 2008
    497
    0
    0
    Idd uiteraard ALS je een auto hebt. Maar dat leek me in dit geval zomaar voor zich te spreken, omdat er gevraagd wordt naar autostoeltjes.

20. Geekess

Geekess Actief lid

13 mei 2009
    185
    0
    0
    Den Haag
    Even snel globale schatting:
    Babykamer: van mijn schoonouders gekregen, IKEA
    Kinderwagen: van mijn ouders gekregen, Stokke Xplory
    Kamer (behang/verf etc): hadden we jaren geleden neutraal ingericht, verder alleen paar zwarte vegen weggewerkt, kosten van hooguit 250ml witte latex en wat schoonmaakmiddel
    Stoffen (bedlinnen, hydrofieldoeken, monddoekjes etc incl voor mijzelf): ca. 100,- bij HEMA, IKEA
    Babykleding: gekregen van familie, hooguit 15,- zelf aan uitgegeven voor witte rompertjes
    Zwangerschapskleding/lingerie: ca 300,-
    Overige aankleding babykamer: ca 50,- (IKEA, Xenos)
    Draagdoeken: 150,- (geweven doek & ringsling)
    Katoenen luiers: 150,- (tot nu toe, diverse merken/types om te proberen)

Totaal zelf uitgegeven: 800,-

Al met al kan je het echt zo goedkoop of duur maken als je wilt, helemaal als je de luxe hebt van familie die veel voor je koopt :D

Deel Deze Pagina