Mieren!

Discussion in 'De lounge' started by WinMom90, Mar 10, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. WinMom90

WinMom90 VIP lid

Jul 9, 2021
    5,514
    4,312
    113
    Female
    Nederland
    Hi dames,

Wij hebben bij onze huidige woning ieder jaar last van mieren en ik word gillend gek.

Wie heeft de tip om ze te bestrijden?
    Vloer en muren geïsoleerd, goed sluitende kozijnen..

Mijn idee is dat ze via de ventilatieroosters komen en dan door het Luik bij de watermeter omhoog.

Nouja tips alles schoonhouden, geen voedselresten etc doen we uiteraard.
    Ik heb al geen open verpakkingen met zoetigheid in de keuken.

Ik weet dat ze een hekel hebben aan oa nootmuskaat en lavendel, maar hele woning rondom met nootmuskaat gaan in strooien is een beetje een raar beeld natuurlijk.

Ik heb nu wel lavendel geurzakjes besteld en ga die maar overal neerleggen.

Maar wie is er bekend mee en wat heeft nu echt geholpen?

Het is nu begin maart en ze zijn er alweer.. :cry::cry:

Dirkkamepen likes this.
  2. RLSD

RLSD Niet meer actief

Mieren houden niet van koper. Je kunt bij de ventilatieroosters eens proberen 5 cent muntjes neer te leggen, als dat de plek is waar ze binnenkomen.

Dirkkamepen and WinMom90 like this.
  3. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

May 9, 2012
    2,715
    907
    113
    Wij hebben het elk jaar in mei. Vorig jaar alles opnieuw afgekit in de hoop dat dat hielp. Ze vreten serieus een gat door de kit op de vensterbank heen!! Ik heb vorig jaar uit pure ellende gif gestrooid en dat hielp wel. Heb vanalles geprobeerd. Tandpasta, stuivers, kaneel en noem maar op. Die beesten liepen gewoon over mijn plint vanaf de vensterbank de keuken in aan de andere kant van het huis. Zodra ze hier weer komen, ga ik direct met mierenpoeder strooien. Lokdoosjes hielpen trouwens ook amper tot niet. Misschien niet zo vriendelijk, maar we wonen hier nu 5 jaar en het is al 5 jaar ellende. Kan er de klok op zetten in mei.

4. WinMom90

WinMom90 VIP lid

Jul 9, 2021
    5,514
    4,312
    113
    Female
    Nederland
    Jaa die heb in inderdaad standaard in alle lades en kastjes in de keuken.
    Bij de roosters wordt lastig maar misschien rondom het Luik ofzo, ik ga eens kijken!

RLSD likes this.
  5. WinMom90

WinMom90 VIP lid

Jul 9, 2021
    5,514
    4,312
    113
    Female
    Nederland
    Hier zijn ze dit jaar echt vroeg.. Wij zitten hier 3 jaar en inderdaad ieder jaar weer die mieren..
    Mierenpoeder kan ik idd nog wel even extra ophalen. Strooi je denk ik gewoon buiten of waar doe je het?

6. Zeebra

Zeebra Bekend lid

Aug 5, 2020
    975
    1,256
    93
    Female
    Hier zaten ze een week geleden ook ineens binnen. Nooit last van gehad. Heb mierenhoop rondom huis gestrooid en geen last meer op dit moment.

WinMom90 likes this.
  7. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

Oct 13, 2014
    3,708
    4,023
    113
    Overijssel
    Wij hebben veel kieren, dus eigenlijk niet verwonderlijk dat ze via de deuren bij ons naar binnen wandelen. Hoe ze bij ons in de keuken terecht komen ben ik helaas nog niet achter ( vorig jaar voor het eerst).
    Wat bij ons perfect werkt ( wel de eerste tijd elke dag herhalen) is citroenallesreiniger. Dat giet ik langs de kozijnen werkt perfect. In de keuken weet ik niet waar ze weg komen dus het aanrechtblad maak vaak schoon met ontvetter met sterke citroengeur. Bij eventuele kieren leg ik/ prop ik van die goedkope natte reinigingsdoekje met citroen. Gelukkig in de hal en bij de achterdeur tegels dus spuit ik regelmatig ook citroenallesreiniger in de randen die ik niet meteen droog maak.
    Dit werkt bij ons echt heel goed.
    O,ja en mierenlokdoosjes buiten zetten bij hun looppad om ze af te leiden bij mij voordeur. Ik zet ze niet binnen want ik wil ze niet naar binnen “lokken”.

Wij hebben veel mieren rondom het huis dus is het onmogelijk om ze uit te roeien. Zodra ze niet binnenkomen laat ik ze gewoon met rust.

WinMom90 likes this.
  8. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

Dec 13, 2019
    13,003
    14,667
    113
    Female
    Ik heb vorig jaar ook behoorlijk met mijn handen in het haar gezeten. Ze bleven komen. In colonne over mijn aanrecht:mad:

Allerlei dingen geprobeerd. Niks leek te helpen. Tot ik in hun looppad een lokdoosje zette van Hg. En binnen een mum van tijd waren ze weg en kwamen niet meer terug.

Zeebra and WinMom90 like this.
  9. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,491
    13,945
    113
    Female
    Wij hebben speciaal gif in Spanje dat je op de tegels moet spuiten, zodra er een mier over heen loopt gaat hij dood. Dat spul werkt 2 maanden door. Maar dat kan ik in Nederland nergens vinden.
    Ons enige mier vrije jaar in dit huis was toen we de tuin gingen ophogen, onder de tegels zaten complete mieren kolonies, inclusief gangen en eitjes. Kokend water er over heen, omhoog zand, en dat jaar geen last meer gehad. Maar om nu elk jaar je tuin uit elkaar te halen is ook weer zo wat...
    Ik ben dus ook nog op zoek naar DE oplossing en anders overweeg ik om zo'n spuitbus mee te smokkelen in het vliegtuig.

10. WinMom90

WinMom90 VIP lid

Jul 9, 2021
    5,514
    4,312
    113
    Female
    Nederland
    Wat is dat precies? Heb je een foto? Kunnen we van het zomer in Spanje wat meenemen haha.
    Dan volgend jaar misschien een redmiddel

11. WinMom90

WinMom90 VIP lid

Jul 9, 2021
    5,514
    4,312
    113
    Female
    Nederland
    Keuken is het nu rustig hier gelukkig.. maak zelf schoon met lavendel en soms icm schoonmaakazijn met lavendel geur.
    Voorheen kwamen ze via achter, en nu via voor :cry:

Zxcvb likes this.
  12. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,491
    13,945
    113
    Female
    Het is een rode spuitbus, maar geen idee hoe het exact heet. Ga pas in juni weer naar ons huis, maar in de meivakantie ga ik naar een ander deel van Spanje, wie weet tref ik het daar ook aan.
    Wij kopen dat spul altijd in een plattelandswinkel, waar je bijvoorbeeld ook kippen kan kopen, maar ook benodigdheden voor de irrigatie van het land of complete hooibalen voor in de stal. Heb het nog nooit in de supermarkt gezien.

13. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

May 9, 2012
    2,715
    907
    113
    Ja, buiten en dan deed ik het onder de vensterbank langs, wel gewoon op de grond. Hield toen direct op gelukkig

WinMom90 likes this.
  14. Achterkantvandemaan

Dec 31, 2020
    7,876
    8,040
    113
  15. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

Jun 30, 2015
    4,822
    2,249
    113
    Hg lokdoosjes, hoe sneu ook want ik hou helemaal niet van beestjes doodmaken. Maar enige wat hier helpt. Ik zit er een Vergiet overheen zodat de katten er af blijven en alleen zo hou ik ze buiten mn huis. K heb een paar x mn hele zoetbelegkastinhoud weg kunnen gooien, alle huis tuin en keukentips werkte hier niet, andere merken lokdoosjes ook niet...

16. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,289
    10,260
    113
    Ook elk jaar hebben wij heel veel last. Sinds vorig jaar zetten we mierenlokdoosjes vlak bij de achterdeur. We lekken er een steen op zo dat het er niet makkelijk in kan regenen. Tot nu toe lijkt dat aardig te helpen. De verdwaalde mier gaat mee in de stofzuiger.

Normaal niet van het dood maken van dieren maar dan moeten ze wel uit mijn buurt blijven. Het is een smerig gezicht als je een rij mieren je woonkamer en keuken ziet verkennen. Wij kopen de lokdoosjes gewoon bij de action.

17. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

Sep 10, 2015
    1,800
    1,618
    113
    Heb ze ook al weer zien lopen in de serre. Vorig jaar was echt drama. Ze kwamen via het kruipluik om hoog en hadden vanaf daar een route naar m'n keuken. Hadden echt continue een zwarte baan van mieren. Van alles geprobeerd maar niets hielp ook de lokdoosjes niet. Uiteindelijk hebben we deze spray gekocht: https://ecostyle.nl/product/mierenspray?size=400-ml&gclid=CjwKCAiAg6yRBhBNEiwAeVyL0Fir_iDGkvS-YOgKptK-NZI4sCAdp2JxojNFgyZQaTSQ61mmYYuVJBoCdZYQAvD_BwE
    Die werkte als een tierelier. We hebben het over de loop route gespoten. Alle mieren die daar liepen gingen onmiddelijk dood. En een baan rond het punt waar ze binnen kwamen. Ook daar gingen ze gelijk dood zodra ze erop stapte. Binnen een dag was de plaag opgelost.
    Normaal ben ik er voorstander van om insecten maar een beetje te laten gaan maar vorig jaar was het daarvoor echt te erg.

18. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

Dec 13, 2019
    13,003
    14,667
    113
    Female
    Hier precies zo. Zoveel vriendelijke middeltjes geprobeerd. Allerlei soorten lokdoosjes, maar niks hielp.
    Tot ik het doosje van Hg kocht. Echt binnen een uur waren ze weg en nooit meer teruggekomen.
    Jammer voor die beestjes, maar ik wil ze echt niet in huis.

19. lindajl

lindajl Fanatiek lid

Jan 25, 2016
    1,914
    1,505
    113
    Female
    Bakpoeder strooien. Ook niet echt vriendelijk. Wel effectief en veilig voor kinderen.

20. FreeRose

FreeRose Bekend lid

Feb 12, 2022
    663
    625
    93
    Female
    Zuid-Holland
    Wat een ergernis hè, mieren?! Wij zijn hier vorig jaar komen wonen en had er ook last van, ik had er serieus nachtmerries van haha wakker met jeuk! Kan me nog herinneren dat de mieren in de suikerpot zaten want die hadden we een keer niet goed dicht gedaan :confused: Ik werd echt knettergek ervan!
    Ook van alles geprobeerd maar uiteindelijk werkte mierenpoeder het beste. Ik heb een bus mierenpoeder leeggegooid aan de voorkant van ons huis, bij alle hoeken en gaten waar ze binnen zouden kunnen komen. Dat werkte uiteindelijk.
    Hopelijk ben je er snel vanaf want het is echt vreselijk!

Share This Page