Wat is jouw favoriete keukenhulpapparaat?

Discussie in 'De lounge' gestart door Zuul, 6 apr 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.831
    3.589
    113
    Vrouw
    Ik weet even niet hoe ik het anders moet zeggen. Keukenhulpapparaat, dan heb ik het over een multicooker, airfryer een sous vide apparaat of dergelijke.

Ik heb een cadeaubon met een leuk bedrag erop via werk gekregen en ik wil mezelf eigenlijk even blij maken met een leuk apparaat voor in de keuken(daarmee mijn man dus ook want die eet alles op)
    Onze slowcooker is eigenlijk aan vervanging toe(scheur in de pan)
    maar een sous vide stick lijk mij ook wel wat, een weckketel wil ik eigenlijk ook wel en een multicooker klinkt ook goed. Het enige wat ik niet wil is een airfryer:roflmao:

Dus vertel mij aub wat je favoriete keukenapparaat is en waarom!

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Moeilijke keuze, maar ik ga toch voor mijn multicookers (ik heb een Crockpot Express en een Instantpot Pro Duo ofzoiets). Op de tweede plek mijn Kenwood chef patissier.
    Ik heb ook een sousvide stick en ben daar ook heel blij mee, maar die gebruik ik niet wekelijks.

3. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    De ninja ol750eu, mega veelzijdige multicooker, zo blij mee!

4. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.831
    3.589
    113
    Vrouw
    Die ziet er goed uit maar echt te duur:oops: ik heb 250 euro aan cadeaubon en ga niks bijleggen want ik heb niks:roflmao:

5. Espoir

Espoir Fanatiek lid

28 feb 2013
    1.668
    768
    113
    Ik zou voor een kitchenaid gaan :D

6. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Zuul vindt dit leuk.
  7. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.831
    3.589
    113
    Vrouw
    Het is een zelfvriezende ijsmachine en voedseldroger geworden:roflmao:
    Helemaal blij mee!

spruitje80, owly, Vero0504 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.723
    113
    Oeh daar heb ik meerdere van…
    Mijn Kenwood cooking chef en Magimix cook expert zijn niet meer weg te denken uit mijn keuken.
    Maar mijn crockpot express eigenlijk ook niet.

Sous vide stick vind ik ook echt een aanrader. Die gebruik ik regelmatig. Morgen bv voor varkenshaas. Maar ook voor bv groente of fruit. En laatst nog om iets in een bain marie precies op temp te houden.

En in de zomer gebruik ik echt veel mijn Magimix zelfvriezende ijsmachine. Zelfgemaakt ijs is zo lekker en vooral leuk dat je smaken kan maken die ze in de winkel niet verkopen, bv drop, basilicum, etc.

Oh en ook superhandig: een vacumeerapparaat. Sowieso een must naast de sous vide stick.

Zuul vindt dit leuk.
  9. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.831
    3.589
    113
    Vrouw
    Dat vacumeerapparaat zou ik ook wel willen, welke heb jij en kan je daar ook potten mee vacuüm trekken?

10. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.723
    113
    Ik heb deze:
    https://www.allpax.nl/vacumeermachine-f-110.html

Dat is niet voor potten oid, maar puur voor speciale vacumeerzakken. Ik gebruik het om bv vlees te vacumeren, zodat het daarna in de sous vide kan. Maar ook restjes van maaltijden, bv nasi, soep, etc.
    En soms gebruik ik alleen de sealfunctie, bij bv kruidenmixen. Die maak ik meestal zelf. En als ik wat over heb maak ik met dit apparaat kleine zakjes waarin ik dat kan bewaren.

Suzy85 en Zuul vinden dit leuk.
  11. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Er zijn machines waar je zo'n sealer voor potten kunt op aansluiten. Ik was er ook naar op zoek. Maar na wat opzoekwerk en reviews ga ik het toch apart kopen. Die voor potten heb je met manuele of electrische pomp. Daar wil ik nog wat voorbeelden van zien voor ik beslis.

Zuul vindt dit leuk.
  12. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.049
    2.553
    113
    Limburg
    Ik heb de crockpot express turbo, die staat hier wel meerdere keren per week aan. Ben echt blij met dat ding. Deze heeft trouwens ook een sous-vide functie, al heb ik die zelf nog niet gebruikt.

Zuul vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina