hoi dames hoe was/is jullie dag schema met drinken/eten?/slapen van jullie kindje wat ongeveer 4 maanden is? ik wil dat even weten ter vergelijking zegmaar hier drinkt hij ongeveer om de 4 uur 180cc, hij heeft wel genoeg aan 5 flessen maar drinkt het in 6 x haha verder slaapt hij heel weinig nou, ik ben benieuwd alvast bedankt!
We hebben niet echt een vast schema nog, de slaapjes wisselen hier met de dag. Qua voeding zit er wel een zekere regelmaat in: 8-12-16-20 en heeeeel af en toe 1/2 keer per week snachts ook een voeding. Ik geef 180/6 per fles. De slaapjes zijn erg wisselend. ze blijft ca 5 kwartier wakker, en heel soms een uur en soms bijna 2 uur, maar meestal kan je de klok erop gelijk zetten en wordt ze jengelig van vermoeidheid na 5 kwartier. Slapen doet ze in cyclusssen van 3 kwartier, meestal wordt ze daarna wakker en doe ik er een speen in en slaapt ze weer 3 kwartier. Daarna haal ik haar er meestal uit. Zo gaat dat de hele dag door en de fles geef ik soms dan ook wat eerder als het beter uitkomt met haar wakkere periode Zo rommel ik wat aan Ik vraag me wel af wanneer er wat meer ritme in dr slaapjes komt...
Hier 5 flessen van 180/6 per dag, ongeveer om de volgende tijden: 7.00 10.00 14.00 17.30 20.30 De tijden wisselen wel wat hoor, maar hier komt het meestal op neer, ik kijk echt gewoon wanneer hij honger heeft. Qua slapen hou ik geen vaste tijden aan. Als hij moe is slaapt hij en anders niet. Meestal slaapt hij na de 1e en 2e voeding een uurtje Na de 3e voeding wat langer, 2 uurtjes of zo. Na de 4e voeding meestal niet. Voor het laatste flesje gaat hij lekker in bad of mee onder de douche en na het flesje gaat hij lekker slapen.
Hier ook een jongetje van bijna vier maanden (aankomende maandag). We zitten op 5 flessen van 190/6 en allemaal leeg. 6/7 uur 10/11 14/15 18 21/22 Slapen was tot vorige week na elke fles zeker twee uur maar zijn ritme is nu aan het veranderen. Nu slaapt hij soms maar een half uurtje en wil daarna echt niet meer slapen. Zelfs niet met een speentje. Verder meestal wel gezellig dus maak me er maar niet te druk om. Om zeven uur gaat hij naar bed en slaapt dan altijd gelijk. Voor de laatste fles moeten we hem altijd uit een hele diepe slaap halen naar hij vindt het als hij wakker is wel weer erg gezellig en gaat na zijn fles weer lekker slapen tot zes uur. Dan ligt hij heel hard te kletsen tot we hem eruit halen.
Hier de volgende dagindeling: 7.00 uur: fles 150/5 11.00 uur: fles 150/5 15.00 uur: fles 150/5 19.00 uur: fles 180/6 23.00 uur: fles 180/6 Het slapen wisselt per dag; als we geluk hebben 's morgens anderhalf uur, 's middags 2 en een half uur en aan het eind van de middag driekwartier. Maar dat is lang niet altijd het geval; vaak is hij na driekwartier wakker en lukt het lang niet altijd om hem weer in slaap te laten vallen. Vaak haal ik hem er dan een half uurtje uit en leg hem daarna weer terug, dan slaapt hij weer driekwartier.
hoi dames, thnx voor jullie reactie;s hier is het ook wat puzzelen, want hij slaapt nog niet door, de max is 6 uur slapen achterelkaar in de nacht maar dan kom je dus elke dag met een ander drinkschema uit, en ik heb liever wel een beetje een ritme er in, en zeker als ik moet werken moet hij toch echt om half 7 zn flesje drinken anders komt het niet uit haha. dus vaak zet ik mn wekker voor snachts, dat ik hem dus echt om de 4 uur voeding geef, zodat ik in hetzelfde schema blijf. heb vannacht nog eens geprobeerd of hij echt niet een x door zou slapen maar nee hij deed het niet, gaat heel hard huilen voor een fles. als ik hem dus aan het schema hou is het bij ons zo: half 7 half 11 half 3 half 7 half 11 half 3 snachts. hij drinkt dan 180/6 maar laat vaak 50 cc staan (daarom heeft hij dus eigenlijk geen 6 flessen nodig, maar hij doet het gewoon niet zonder die 6e haha!) slapen gaat hier heel slecht, maar dat heeft meerdere redenen, ben vandaag naar een manueel arts geweest na al vanaf zijn 3e week elke 10 dagen naar de osteopaat te zijn gegaan wat nie echt werkte de manueel arts heeft een boel recht gezet, en ik hoop heel erg dat hij nu ook goed zal slapen anders was het 3 kwartier in slaap sussen op je arm en dan sliep hij 10 minuten, en dan was hij weer wakker en kon je weer van voor af aan beginnen, en als ik een keer veel geluk had, sliep hij 1x op een dag 3 kwartier zelf in slaap komen is er hier al helemaal niet bij, dan slaapt hij gewoon helemaal niet, maar wat ik zeg ik heb hoop dat het nu eindelijk beter zal gaan nu moet ik door zijn reflux van de kinderarts ook gaan beginnen met groentehapjes en misschien pap van zijn flesjes maken (die nu al heel dik is) ik weet mn god niet hoe ik dat in zijn schema moet gaan verwerken? dit moet ik proberen omdat hij gestopt is met een van zijn medicatie maar nu komt zijn voeding dus steeds weer meer omhoog, de vaste voeding moet dat weer meer tegen gaan houden, want het is beter om te kijken of dit werkt, dan om weer andere medicijnen te gaan gebruiken nouja, iemand nog tips??
Hallo, Ons kleine mannetje is ook bijna 4 maanden en ons ritme is al aardig vast: 7.00 uur fles 210cc + 7 schepjes 10.00 uur Slapen tot ongeveer 11.30 uur 11.30 uur fruithapje 12.00 uur fles 210cc + 7 schepjes 13.00 uur slapen tot ongeveer 14.30 uur 16.00 uur fles 210cc + 7 schepjes 17.30 uur groentehapje 18.00 uur slapen tot ongeveer 19.00 uur 20.30 uur de laatste fles 210cc + 7 schepjes en 2 eetlepels rijstebloem. Hierna slaapt hij door tot ongeveer 6.30 uur Ik moet zeggen dat we aardig gelukkig zijn met dit ritme. In het weekend ligt hij na de fles s'morgens nog even bij ons in bed, heerlijk. Groetjes..
Klopt jouw banner?? Omdat je het hebt over bijna 4 maanden en je ook al groenten en fruit geeft? Eet hij ook echt al een goede hoeveelheid? Wanneer ben je begonnen? Ik ben vandaag begonnen met 3 hapjes wortelpuree waarvan er ongeveer een halve hap binnen bleef Dit ga ik 3 dagen herhalen en dan weer iets nieuws. Dus eer dat we op EN een noemenswaardige hoeveelheid groenten EN fruit zitten is ze denk ik 5 maanden Ik mocht ook willen dat mijn kleine al zo lang wakker kon zijn achter elkaar!
@mamalicious wauw dat is echt al een heerlijk schematje zeg! heerlijk hoor @druif ik denk dat het hier ook wel minstens tot 5 maanden duurt voordat wij zo'n schema hebben hoor haha ik heb gister en vandaag voor het eerst spercieboontjes gegeven, ging best oke, hij spuugt het wel weer uit, maar ik veeg het weer op het lepeltje en stop het weer zn mondje in haha ging ook nog niet veel naar binnen hoor.. paar hapjes ofso haha
ons schema 8.30 fles 180+6 9.00 - 10.00 slapen 10.00 fruit 11.30 fles 180+6 12.00 - 14.00 slapen 15.30 fles 180+6 16.00 - 17.00 slapen 17.00 groente 18.30 in bad 19.00 fles 180+6 19.30 naar bed slapen tot volgende ochtend soms slaapt ze wat minder of op andere tijden 12.00 slapen
Haha, ja hoor mijn banner klopt. Onze zoon had een probleem met de ontlasting, hij kon dit niet kwijt. Na een paar weken doorlopen met dit probleem zijn we doorgestuurd naar het ziekenhuis. Hier is hij onderzocht door de arts en er was niets mis. We moesten fruithapje gaan proberen dat wilde nog wel eens werken. Dit hebben we toen maar gedaan en zo steeds opgebouwd en hij zit nu op een half potje fruit en groente op een dag. (groente wil ik nog wel eens overslaan want dat vind hij niet lekker ) Wij zijn met 10 weken begonnen met kleine hapjes fruit en daarna dus steeds een beetje meer. Wat mijn banner betreft, ik was een week in de war voordat hij 4 maanden is haha... Wat het slapen betreft: hij sliep vanaf dag 1 al 6 uur achter elkaar door dus dat is gewoon een gelukje geweest..
Ons schema is nu: 8.00 fles 190/6 8.30 slapen tot +/- 10.00 uur 10.30 fruithapje 12.00 fles 180/6 12.30 slapen tot +/- 14.00 uur 16.00 fles 190/6 16.30 slapen tot +/- 17.30 uur 18.00 huiluurtje.... 19.30 douchen/badje 20.00 papfles 190/6 en 4 scheppen rijstenbloem 20.30 bedtijd en slaapt ze tot de volgende ochtend. Slaapjes wisselen nog wel eens maar zo gaat het 8 van de 10 keer. Het voedingsschema hebben we nu sinds 1,5 week. Toen ik haar wakker maakte voor de late voeding kwam ze s'nachts en s'ochtends om 6 uur, nu zonder de late voeding slaapt ze bijna klokje rond.