Ik vind alles veel! Ook bier en fris. Persoonlijk is 1,5 drankje per uur per persoon erg weinig ben ik bang Ik zou sowieso op 1 drankje per half uur rekenen. Dan heb je de bier drinkers die meestal sneller drinken. Mensen die in groepjes staan halen om de beurt een rondje waardoor het meestel sneller gaat dan wanneer je telkens zelf moet lopen om je eigen drinken te halen. En dan heb je nog mensen die meer/vaker drinken halen omdat het voor hun toch gratis is... Reken zeker op 3 p.p. per uur. Alles wat lager uit valt is meegenomen.
Ik vind dat nog niet zo duur hoor. Afhankelijk van de hoeveelheid in een glas. Wij zijn de goedkoopste van de stad maar met het meeste inhoud.
Wat iemand die ik ken heeft gedaan is tot een bepaald bedrag betalen voor de gasten, en daarna moest iedereen zelf betalen. Dus bijv. Tot 1000 betaalden hun, daarna moest iedereen zelf z'n drankjes afrekenen.
Waar zitten jullie dan? Wij in centrum Utrecht met een nachtcafe en bij ons is de wijn echt niet zo duur. Geen sjieke wijn natuurlijk maar verre van vies.
Ik zou het niet doen meid. Het word veel te duur, je kan van te voren niet weten hoeveel mensen drinken. Ik drink zelf op feestjes echt heel veel, en dan neem ik ook echt altijd mijn eigen mixdrankjes mee. Maar hier op feestje maakt niet uit wie betaald want iedereen betaald wel eens gaat er echt te veel na binnen, 3 krattenbier zijn hier binnen een uur al op met 10 man. Misschien kun je kijken of je ergens een zaaltje huurt en dan eigen drank meenemen doen wij ook vaker. Dan ben je veel goedkoper uit. Ik zou er echt goed over nadenken want ik denk dat je voor een verassing komt te staan. Die obers willen gld verdienen en de meeste mensen zuipen er wel op los.
Kan je ook niet gewoon met een bonnetjes-systeem werken overigens? Mensen krijgen bijvoorbeeld 6 à 10 bonnetjes per persoon (waarbij frisdrank en gewone pils bijvoorbeeld 1 bon is en wijn 2 bonnen) en alles wat daarboven zit, is voor hun eigen rekening. Toen wij met de jeugdbeweging café hielden, hadden wij zo soms drinks. Degene die trakteerde kreeg 500 bonnen (of 250 bonnen) en deelde die naar eigen believen uit. Elke bon symboliseerde een frisdrank, een pint en sterk bier of wijn waren twee bons.
Drenthe, stadscafé. Maar daarom zeg ik; 3,50 voor 10 cl wijn is idd behoorlijk aan de prijs. Ik denk dat wij zo'n 15 cl per glas schenken. Dus daar zit sowieso al een verschil in. Plus de cafes om ons heen zitten met de meeste dingen boven ons, dus we zijn sowieso 1 van de goedkoopsten. Ts; Wat is je budget eigenlijk?
Dat bonnen systeem is wel een goed idee. Maar of mijn vriend dat ziet zitten?! Een broer van een vriend was 17,50 pp kwijt in deze tent. Vonden we wel redelijk. Andere tent was standaard 27,95pp vinden we echt te duur. De 3e tent vroeg huur van de zaal al 150euro. Wil gewoon leuk mijn verjaardag vieren... Ik ging er eigenlijk vanuit dat ze blij zijn dat ik de kroeg kom vullen, dus zij mij tegemoet komen. Ben echt niet bekend, dat blijkt wel. Thuis kan wel, maar al die zooi. Nog zelf lopen, ondanks zelfservice. Boodschappen stress, wat moet ik halen en hoeveel?! Muziek voor de buren etc...
Ik zou lekker een grote tafel neerzetten met hapjes, drankjes en tegen iedereen zeggen dat ze zelf mogen pakken.
Jemig, 150 euro zaalhuur Juist bij dit soort feestjes word er geen zaalhuur berekend, omdat je de kosten van bijv de verwarming en personeel terugverdiend in de verkoop. Thuis ben je het goedkoopst af in dit geval. Lijstje maken en je partner naar de supermarkt sturen
Mijn zwager werkt al 20 jaar in de horeca (feesten en partijen) en zegt 1 drankje per uur per persoon. Er zijn mensen die meer drinken, er zijn mensen die maar kort blijven, maar 1 drankje p.p.p.u. kom je echt wel op uit. Afkopen is altijd duurder, dus niet doen. Wij hebben eens een borrel gegeven 's middags voor een man of 35, inclusief bittergarnituur 225. Maar daar hadden ze wat zitten klooien, dus hebben ze ons gematst. Bij ons trouwen waren we tegen de 1.500 kwijt voor 80 man, inclusief luxe hapjes en aankleding (geen zaalhuur), duurde van 20:00 tot 0:00 (nou ja, toen gingen wij weg). Daar kan je inderdaad heel veel boodschappen voor doen!
Maar dit ligt echt aan het 'soort' mens wat er komt. Als ik zo'n feest zou geven dan kom ik echt niet weg met 1 drankje per uur pp. De meerderheid drinkt hier echt wel meer.
Ik denk dat je op ongeveer 600 moet rekenen. Ik vind de drankjes trouwens erg prijzig en ben gewend dat cafés lagere prijzen rekenen als je bij hun een feestje geeft. Jij wil daar met 30 mensen naartoe komen,dan mogen zij jullie wel een beetje tegemoet komen door de prijzen wat omlaag te doen..
Behalve als mijn soort familie/vrienden komt dan.. En eigenlijk iedereen die ik ken.. Die drinken gemiddeld 4 drankjes p.u denk ik Afkopen hoeft niet duurder te zijn, dat ligt ook aan de soort mens. Ik betaalde voor mijn trouwfeest ong 2.300 euro, en dit voor 120 man. Omgerekend goedkoper als bij jou. Dit was incl luxe hapjes en sterke drank.. Als ik dit per drankje en hapje had moeten betalen was ik veel meer kwijt geweest.
Hemeltjelief wat een geld.. nee dan loop ik liever een paar keer heen en weer thuis, en daarna weten ze het zelf wel te vinden op tafel en in de koelkast..
Ik vind het ook niet meer dan logisch om een prijsafspraak te maken. Drank van te voren afkopen is echt niet duurder. Die kroeg mag blij zijn dat ze al omzet zekerheid hebben voor die dag.!
Precies,helemaal mee eens! Ik zou niet akkoord gaan en eerst proberen tot een goede overeenkomst te komen. Zo niet,dan zou ik dit bij een ander proberen..
mijn zwager en schoonzus en hadden een pot neergezet op de bar. Daar hadden ze zelf een x-bedrag in gedaan en de gasten werd verzocht ipv een kado een bedrag te geven. Op=op en daarna zelf betalen. Maar de bar was wel alleen voor hun open tot 00.30, daarna gewoon open op zaterdagavond. (begon om 10 uur) en ze kregen wat hapjes van het cafe. Wordt hier in de kennissenkring wel vaker gedaan. Maar het blijft duurder dan thuis. En ik vind zelf de rommel altijd wel meevallen. Bier zit in flesjes, dus daar drinken ze maar uit. Hapjes maak ik op wegwerpschaaltjes. Paar zakken chips en borrelnootjes in bakken. Wijn en fris uiteraard in glazen. Koffie en gebak doen we 's avonds niet. Nodigen mensen uit vanaf borreltijd.