Ohhh dan denk ik dat dat het is mijn gastouder vroeg 5,50 per uur namelijk. Misschien dat ik het daarom niet terug kreeg?
Dat zou kunnen, want dan zat je sowieso al boven de max toch? Ik zit zonder bureaukosten onder de max per uur (voordeel van gastouder aan huis met 3 kinderen, want het totaalbedrag blijft hetzelfde) Ontopic: voor ons scheelt het heel veel. Ik heb laatst een berekening gemaakt en we moeten ruim 100 euro per maand meer betalen als ze naar een KDV gaan.
Dat lijkt me met 3 kinderen indd beter denk een gastouder aan huis, dan is je uur tarief wel hoger maar mag je het zeker onder de 3 kids verdelen?
Die vallen, als ik goed geinformeerd ben, buiten de tarieven die de belastingdienst vergoed. Zou het even navragen, want mochten ze erop gaan controleren, dan kun je idd flinke bedragen terug gaan betalen....
Klopt! Het uurtarief is 11 euro en nog wat (weet het ff niet exact ivm verhoging pasgeleden) maar dit mag onder de 3 kinderen verdeeld worden. Wanneer je 3 kinderen onder de 4 hebt is dit helemaal goedkoop. Voor ons iets minder omdat 2 van de 3 al naar school gaan dus wordt de verdeling over de schooluren anders.
Ik lees net op heel veel sites dat het wel vergoed wordt, op de belastingsite staat daar niets over, alleen het maximum totale uurtarief. Mocht ik verkeerd voorgelicht zijn is het nu toch al te laat, heb de vergoeding van 2011 al gehad en stuur toevallig vandaag de jaaropgave naar de belastingdienst. (hier staat ook duidelijk op vermeld wat de bureaukosten zijn)