Kosten geboortekaartje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door zogelukkig, 12 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    ja, grote familie en allebei een eigen zaak. en veel vrienden! we houden ws. wel wat over hieraan, maar beter iets teveel dan nét te weinig.

ontwerpkosten voor eigen gemaakte tekeningen is vrij duur, en dan vallen de drukkosten inderdaad wel weer mee. dus of we nou 20 of 200 kaartjes wilden: die ontwerpkosten houd je toch. vandaar de wat hogere prijs dan wanneer je ene standaard kaartje zou willen.

2. benjo

benjo Lid

12 mrt 2009
    19
    0
    0
    Mijn schoonzusje heeft een fotostudio, dus zij gaat de kaarten ontwerpen. En via mijn werk ken ik een drukker die wil drukken voor een mooi prijsje!

3. Draadje

Draadje Bekend lid

1 jun 2008
    555
    0
    0
    Ik heb het kaartje zelf ontworpen bij geboortecollectie.nl en kom voor 40 kaarten op €49,- inclusief enveloppen en exclusief postzegels.

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ligt het aan mij of ben ik de enige die geen 150,- aan kaartjes wilt uitgeven :(
    ik vind dit echt belachelijk duur, maakt me niet uit of het dan 20 of 200 kaartjes zijn, maar zoveel geld voor alleen een kaartje te sturen vind ik echt.. phoe geen woorden voor ;)
    de babyspullen zelf vind ik al aardig prijzig alles bij elkaar. en dan nog is weet ik het hoeveel uitgeven om alleen te vertellen dat je bevallen bent.

5. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    wat ik al zeg net wat je belangrijk vind, ik vind het heeel erg belangrijk en leuk voor later aan je kids te laten zien hoe papa en mama jouw komst hebben aangemeld... ik krijg na anderhalf jaar nog steeds complimenten over de eerste.

Ik vind babyspullen allemaal wel meevallen je kan immers van te voren sparen of tweedehands een deel kopen maar net hoeveel je erin wilt stoppen..

6. Draadje

Draadje Bekend lid

1 jun 2008
    555
    0
    0
    Nee ik dus ook niet (zie mijn vorige post) Ik wil heel graag een leuk kaartje wat bij ons past, maar niet voor zo'n prijs. Ik ben nu super tevreden voor veel minder :D

7. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    En dan staat er op de factuur "drukwerk" en niet de vermelding dat t voor gebortekaartjes is. Toch handig....een eigen zaak :D

8. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ik heb ook zelf ons kaartje ontworpen.
    De prijzen van de offerte zijn als volgt voor 100 stuks op 160 grams papier:

1 zijdig geprint full color 108,00
    2 zijdig etc etc 153,00

1 zijdig gedrukt full color 263,00
    2 zijdig etc etc 295,00

Maar wij hebben wel een groot kaartje, a4 formaat

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn man heeft zelf wat ontworpen en als hij dat nou in het juiste formaat aanlevert, dan hoef je daar toch geen ontwerpkosten voor te betalen? :(
    We moeten nog een drukker vinden.
    Zoek wel een echte drukker, geen printservice.

10. zogelukkig

Ik wil het er ook niet aan uitgeven! Ik heb een grote familie en groot adressenbestand van (oud)collega's, maar het merendeel zie of spreek ik amper, dus ik vind het niet nodig om die uberhaupt een kaartje te sturen. Die krijgen het ontwerp gewoon via de mail. Goede vrienden en naaste familie krijgen een kaart. Ik vind een kaartje krijgen altijd heel leuk, neem het in me op, ga op kraamvisite en het kaartje verdwijnt nog even in een la tot de volgende opruimronde. Zo gaat dat. Als bij 100 vage kennissen een kaart van 3 euro meteen in de prullenbak verdwijnt, vind ik dat ook zonde!
    Voor dat geld heb je een mooie commode!

11. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Dat is voor iedereen persoonlijk. Ik wil geen genoegen met een kaartje wat niet helemaal naar mijn smaak is. Ik kan de geboorte van ons kindje maar één keer aankondigen en dat wil ik op een manier doen die wij allebei helemaal super vinden, dat ik daar dan vijf euro per kaartje voor moet betalen vind ik geen probleem. Jij vindt het belachelijk duur, dat mag ;)

12. Mazz

Mazz Actief lid

26 dec 2008
    159
    0
    0
    Ik stuur wat minder kaartjes.... dus niet naar IEDEREEN maar dan wel mooie.... met een foto.
    Die mensen gooien het tenminste NIET weg.

13. Nathalie47

Nathalie47 Actief lid

7 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Belgie - Oost-Vlaanderen
    Ht budget dat je wilt spenderen is voor iedereen persoonlijk dnek ik, de een hecht daar al wat meer waarde aan dan de ander.
    Ikzelf persoonlijk wil er liever niet te veel geld aan uitgeven MAAR het moet wel mijn goesting zijn ;) :) , als me dat dan toch uiteindelijk 2-3euro kost per kaart, wel ja dan is het zo, maar ik zoek wel naar een evengoede, goedkopere oplossing...

Wat betreft of mensen het kaartje hoduen of weggooien :rolleyes: , ik vrees dat niemand van ons daar wat in te zeggen heeft! Ook het kaartje niet! Al is het eentje om echt in te kaderen, dan nog zal het soms in de vuilnisbak belanden :rolleyes: ... niet te veel over nadenken dus :) ;)

14. zogelukkig

Nee, die laten het 3 jaar op hun schouw staan?

Dat weet je toch niet?

Ik was nooit zo van het weggooien, maar ik woon nu klein en bewaar ook niet alles meer.

Wat heb je trouwens aan iets wat in een doos zit en waar je nooit naar kijkt? :(

15. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Leuk om nog eens terug te zien, herinneringen op te halen? Van mensen die voor mij belangrijk zijn heb ik de geboortekaartjes van hun kinderen bewaard. Maar ook dat is voor een ieder persoonlijk :)

16. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

iedereen denkt hier anders over.. mijn vriend vindt het zelfs helemaal niet nodig om een kaartje te sturen (vind ik wel hoor, het gebeurt natuurlijk ook) hij zegt ook; niemand doet er wat mee en iedereen die we regelmatig zien die horen binnen een paar dagen dat de kleine geboren is.
    maar goed, ik vind het wel leuk om een grappig kaartje te sturen, maar ik vind het ook best wel weggegooid geld. dus die van ons gaan zeker niet meer dan 75 euro kosten incl. postzegels.

17. zogelukkig

Van hele, hele goede vrienden en familieleden heb ik de kaartjes ook wel bewaard, stuk of 10. ;)

Deel Deze Pagina