kosten geboortekaartje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tulip, 2 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Vinden jullie het niet zonde om zoveel geld uit te geven aan een kaartje ? :) (degene die 300/400/500 kwijt zijn?)

In mijn omgeving gooit vaak iedereen het kaartje na een dag in de prullenbak, dan vind ik honderden euro's toch zuur geld voor iets wat bij een ander in de container beland. Vandaar dat wij maar rond de €100 zitten

2. Bob1981

Bob1981 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    2.253
    26
    48
    Vrouw
    80 kaartjes bij een studio ontworpen voor 205,50 incl enveloppe.
    Komen nog wel 2x geboorte postzegels bij voor 50 euro...
    Heb de stickers zelf uitgedraaid op mooie etiketten :D

3. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Mwoah, ik stuur niet zomaar iedereen een kaartje alleen mensen die ons dierbaar zijn... Dat zijn dezelfde mensen die op ons huwelijk waren en daar bijv. de kaart ook van hebben bewaard. Zelf bewaar ik ook kaartjes, zal ze nooit zomaar weggooien...

4. purple88

purple88 Actief lid

5 apr 2012
    451
    0
    16
    Wij zijn voor 50 kaartjes 210 euro kwijt.. +er moeten 2 postzegels op de enveloppe omdat deze zwaarder is dan 'normale' kaartjes..

dus ongeveer 5 euro per kaartje...

5. liga

liga Fanatiek lid

27 okt 2011
    1.569
    0
    0
    NULL
    NULL
    110 bedrukte kaarten en enveloppen voor 224,- euro. :)

6. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Vriendin van ons heeft voor ons de kaartjes gemaakt, ze is grafisch vormgeefster. Je verteld wat je erop wilt hebben en maakt telkens opnieuw een opzetje net zo lang tot je het mooi vind.

Die van ons is echt prachtig geworden. Voor ons was het niet zo duur, deed t als vriendendienst.

Ze ontwerpt geboortekaartjes, dus als iemand haar gegevens wil ........ze is echt goed..

Wij betaalden alleen de envelopjes en postzegels. Wij verstuurden ook alleen naar fam en beste vrienden, 50 kaarten totaal. (en t ziekenhuis, verloskundige enz enz).

ALs wij alles betaald zouden hebben voor 50 kaarten incl enveloppen en postzegels, waren we ong 90 euro kwijt geweest, incl drukken.

7. bambie88

bambie88 Actief lid

11 aug 2010
    349
    8
    18
    Wij zijn inclusief postzegels, druk en zet kosten + dubbele taal Spaans Nederlands € 370,- kwijt voor 100 kaartjes. Bij topkaartshop

8. Dobbertje21

Dobbertje21 Actief lid

20 nov 2011
    193
    0
    0
    Ik studeer voor pedagogisch medewerker in de kinde
    Friesland
    Wij zijn voor 50 kaartjes zo'n €110 kwijt. Dat is dan incl. postzegels.
    Bij kaartje2go.nl
    Wij hebben dan een 10x10cm kaartje, dat scheelt ook in kosten. Niet de reden dat we daarvoor gekozen hebben maar was zo shattig.
    Vind €110 nog goed te doen.
    Een vriendin van mij had 120 kaartjes en was ruim €300 kwjit. vond ik persoonlijk wat te veel van het goeie...! maargoed dat was het kraamkado van haar schoonouders omdat ze alles al in huis hadden en zij toch wel graag iets wilden geven. Maar toch!

9. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    55 kaarten met enveloppe kosten 156 euro.

10. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Hier is t nog lang niet zover om daarmee bezig te zijn. Maar denk niet dat de kosten mij uit zullen maken. Ik wil gewoon een heel mooi kaartje. Ik ga er ook echt niet veel bestellen. Men gooit ze inderdaad snel weg en ik beperk t dan ook tot de mensen die close zijn. De rest hoort t via via wel of zet t op FB ofzo.

11. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Tja als we een standaard kaartje hadden gekozen en er 100 hadden besteld en geen sluitzegels waren we incl verzending 250 kwijt geweest en dan zijn ze "maar" 2,50 per stuk ipv 5,50. Het zijn onze eigen wensen waardoor het door wordt en nee wij vinden dat niet zonde. Het zal me een biet zijn wat iedereen met het kaartje doet nadat ze hem hebben gekregen, ik vind het vooral een leuke herinnering voor later voor de kids zelf. de kosten zitten vooral in de lage afname omdat ze nu eenmaal en standaard start tarief hanteert en extra kaartjes daarboven niet zo duur zijn.

Maar...ik schrok zelf wel een beetje toen ik de per stuk prijs uitrekende ;)

12. Tamireya

Tamireya Actief lid

25 mei 2012
    492
    0
    0
    kaartjes 24 stuk inclusief envelop: 1,80€

Printkosten: hooguit 20€

Postzegel: Zijn alleen maar 5 die ik verstuur via de post dus ook niet zo heel veel kosten.;)

In totaal schat ik dus de kosten op 25€ :D

En dan heb ik voor dit kleine bedrag een heel erg persoonlijke kaart die ik naar mijn eigen smaak ontworpen heb.

13. linde90

linde90 Niet meer actief

Hier ook bij gribbeltje besteld en dus ook maatwerk laten maken.
    En bij ee afname van 120 zijn ze 2.85 per stuk. Is netjes toch. En het is wel een echt persoonlijk kaartje

14. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Dat heb ik dus ook! Vind het vooral een belangrijke herinnering voor de kleine zelf! Als mensen het kaartje weggooien ook prima, maar ik heb bijv mijn eigen geboortekaartje ingelijst gekregen van mijn ouders en ben er blij mee :)! Echt zo'n leuke herinnering... Daarnaast denk ik ook tja als je het kan betalen, waarom niet? Ik heb ook niet veel kaartjes nodig en daarom is mijn stukprijs ook hoger maar wij hebben wel een persoonlijk kaartje en geen kaartje dat je straks ook ergens anders ziet! Vind ik ook heel belangrijk!!!

15. Naantje20

Naantje20 Actief lid

13 jul 2008
    241
    0
    0
    Het kaartje wat wij nu op het oog hebben komt op 195 euro voor 100 kaarten, dus 1,95 per kaart + envelop komt dan nog een postzegel op.

Bij onze eerste dochter zaten we op 250 euro voor 100 kaarten.

Ik zou ook niet echt heel veel duurder willen hoor.

16. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    Helemaal eigen ontwerp.. Waren 50 euro kwijt ofzo voor 200 kaartjes

17. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ik heb net effe gekeken maar als we 20 kaarten meer bestellen dus 70 ipv 50 zijn we maar 16 euro extra kwijt, dan zijn ze ipv 5,50 nog geen euro per stuk dus ligt er gewoon aan dat we dit keer zo weining bestellen. Misschien doen we er toch nog wat extra ;)

18. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    geboorte kaartje koste 3,20 zonder postzegel... zie onderstaande link.. wij vonden het een super origineel kaartje!

Geboortekaartje Dexter

19. tulip

tulip Niet meer actief

stefanie, geen verantwoording afleggen hoor, je hebt toch gelijk als jullie die helemaal te gek vinden!!!

20. raspberry

raspberry Niet meer actief

Die van Caitlyn kostte 2,05 per kaartje, die van Thirza destijds 2,35. Die van Thirza vonden we eigenlijk wel te duur, maar we konden toen verder niks leuks vinden, op een kaartje na dat we zelf deels in elkaar moesten knutselen en daar had ik geen zin in :D (En ik was na de bevalling erg blij met die beslissing :D).

Wij hadden deze voor Caitlyn:
    Untitled Document
    (dichte pakje)

Leuke is dat ie bij heel veel mensen ergens staat te pronken nu, omdat iedereen 'm zo speciaal vond :)

Deel Deze Pagina