Bij ons was het zo'n 175 kaartjes voor 50 kaartjes, exclusief postzegel. Met 30 weken heb ik ze denk ik besteld, met 37 weken was de proefdruk klaar (we waren zelf een beetje laat ). Ik ben op 30 december 's avonds bevallen, mijn vriend heeft rond 10 uur 's ochtends de drukker gebeld en kon ze 2 uur later ophalen. Hij heeft ze die dag nog op de bus gedaan, alleen kwamen ze natuurlijk wat later aan ivm nieuwjaarsdag.
wij waren bij geboortepost.nl voor 40 kaarten geloof ik 70 euro kwijt incl. postzegels, en het resultaat was echt mooi (eigen ontwerp, ze hebben geen drukkosten maar gewoon een vaste prijs per kaart), de adressen enzo waren ook keurig op de enveloppen gedrukt en het was echt heel snel verzonden. je begrijpt wel, wij gaan deze keer weer terug voor de 2e ronde
Ja de drukkosten zijn ongeveer 75 euro, zwart. Als je een andere kleur wil, of je wil ook de "buitenkant" van het kaartje laten drukken komen er extra kosten bij. Ligt er ook aan of je inlegvelletjes wil, of een kaartje uit 1 stuk, of met foto etc... Wij hebben een kaartje uit 1 stuk (dubbelvouwen en klaar) omdat ik niet wil dat de hele familie de volgende dag kaartjes in zit te vouwen! Bij ons staat de proefdruk al klaar, met naam en adres e.d. als ie dalijk geboren is belt mn man de drukker met de datum en gewicht en dan worden ze zsm gedrukt.
Wij hadden wel een kaartje met een inlegvelletje, hebben we gezellig met z'n 2-en op bed gevouwen. Was zo gedaan hoor!
Ik heb afgelopen besteld. (ben bijna 30 weken) 75 kaartjes + sluitzegels zelfde opdruk als kaartje . 1.48 per stuk (sluitzegels waren 75 voor 5 euro ofzo) Totaal kosten met drukken etc komt op 197 euro. En dan moeten de postzegels nog. (er zit wel veel vershil in de prijzen van drukkerijen. We zijn nu 30 euro goedkoper uit dan waar we eerst hebben gekeken. Zelfde kaartje en wensen. )
die sluitzegels zijn leuk he wij hebben ze ook in een boek zien staan 10 voor 1,10 ofzo dus dat doen wij ook waarschijnlijk
Een vriendin van ons is creatief ontwerper en heeft haar eigen reclame bureau. Zij maakt voor ons een origineel kaartje en laat die drukken bij de drukkerij waar zij ook al haar reclamewerk laat drukken. Dus origineel en een stuk goedkoper! Wij hebben dan ook niet zoveel kaartjes nodig.
We waren maar 12.50 euro kwijt! + postzegels, maar ja, we wonen dan ook in Peru. Hihi We moesten ze wel zelf ontwerpen en toen laten drukken want hier hebben ze ze niet. Best mooi geworden, maar in NL heb je wel meer keus en is de kwaliteit denk ik wel iets beter