Wie kan me helpen? Wij hebben een Teutonia Fun kinderwagen en nu heb ik een hoeslakentje, lakentje, zeiltje, dekentje enzo gekocht op wiegformaat. Ik dacht lekker 't wagentje op te maken maar de onderkant kan er niet uit, die zit aan de zijkanten vast. : Moet er soms nog 'n apart extra matrasje in? Of is dit genoeg en hoeft er alleen een dekentje over? Anders om de bekleding te beschermen zou ik een los lakentje eronder moeten leggen? Is dat wel veilig genoeg? Ik kan zo onzeker raken van zulk soort dingen (hormonen ) omdat ik niet weet hoe en wat ! Ons meisje wordt half juli verwacht dus in 't begin zal 't niet te dik opgemaakt hoeven worden, wat doen jullie met pasgeboren baby's in de zomer in de kinderwagen? Bedankt alvast allemaal ! Hopelijk na jullie raad word ik weer rustig
Ik heb nu nog geen ervaring met een pasgeboren baby in de zomer. Met Jarissa heb ik de Bunker van Lodger gebruikt. Verder niets. Geen lakentjes/dekentjes en al helemaal geen zeiltje. Komende zomer gewoon een lakentje met dekentje. Je kunt ook het dekbedje gebruiken dat meestal bij de kinderwagen wordt geleverd. Tenzij je baby natuurlijk zonder toezicht, b.v. 's nachts, ook in de kinderwagen slaapt. Dan kan een dekbedje niet. Succes. En je hoeft je echt geen zorgen te maken. Als het zover is, red je je prima!
Als de temperatuur aardig is kan een dunne katoenen deken gewoon volstaan. Ik heb daar gewoon een wiegdeken voor. Nu ligt ze nog over een 4 keer dubbele katoenen deken, veel warmer! Voor buiten kan je kijken wat je zelf draagt en voor je baby dan een laagje extra. Dat kan een jasje/vestje en dekentje zijn. Als het erg warm is hoeft dat natuurlijk niet als de onderkant echt vast zit is het misschien een idee om een los matrasje in de bak te leggen, of iets als een aerosleepmatrasje of matrasbeschermer. Babies kunnen best spugen of een lekluier hebben en als het er niet uit kan is het lastig schoonmaken.