Kosten gevelreiniging en impregneren

Discussie in 'De lounge' gestart door Maslov, 1 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maslov

Maslov Fanatiek lid

11 apr 2019
    1.225
    3.466
    113
    Wij zitten met ons huis aan het einde van een rijtje en de eindmuur vangt veel regen en wind en er staat maar kort de zon op. Kortom, die muur blijft vochtig en er staat op sommige plekken zelfs mos op. We moeten de boel dus laten schoonmaken en impregneren/coaten. Ik heb geen idee wat daar de kosten van zijn. Heeft iemand hier dat onlangs laten doen?
    Wat was je ongeveer kwijt?
    Hoe lang was men bezig?
    Heb je verschil gemerkt?

2. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    Dat ligt volledig aan de grote van de muur, of er nieuwe voegen in moeten.
    Wij hebben dit een paar jaar terug laten doen, maar geen idee meer wat dat koste en hoeveel vierkante meter het was.

Maslov vindt dit leuk.
  3. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.876
    8.040
    113
    Hier hebben we onlangs de schoorsteen opnieuw laten voegen, schoonmaken en meteen impregneren. Kosten: 750 euro. Was een van de goedkoopste.

Maar dat is wel inclusief voegen, en dat heb je niet nodig lees ik. Maar het is daarentegen maar een relatief klein oppervlak wat er behandeld is.

Hij is er een halve dag ongeveer mee bezig geweest.

Verschil zie je vooral en het is uiteraard niet niet meer vochtig.

Maslov vindt dit leuk.
  4. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Wij hebben een paar maanden geleden het hele huid gedaan. Opnieuw laten voegen en impregneren. Ook hebben we de dakpannen laten reinigen en impregneren.
    Kosten weet ik niet meer precies. Ging wel richting de 4500 geloof ik. Een en ander hangt ook samen met het oppervlak ed.

Maslov vindt dit leuk.
  5. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.700
    2.382
    113
    Hangt inderdaad heel veel af van de oppervlakte. En wij zitten in een wijk met veel huizen van dezelfde nogal poreuze steensoort (die je het beste dus echt regelmatig kunt laten impregneren). Als dan een flink aantal huizen tegelijk laten reinigen en impregneren, dan krijgen we korting.

Hoe lang duurt het? Een aantal uur (halve dag misschien?) om te reinigen en op een andere dag eenzelfde om te impregneren dacht ik. Maar dus wel twee verschillende dagen. Is alweer een tijdje geleden hier, we zijn er weer bijna aan toe.

Maslov vindt dit leuk.
  6. WinMom90

WinMom90 VIP lid

9 jul 2021
    5.514
    4.312
    113
    Vrouw
    Nederland
    Oppervlakte speelt echt een grote rol.
    Ik zou gewoon offertes op afstand opvragen.
    Zelf even globaal het aantal m2 inmeten.

Impregneren kost opzich niet veel, en zou je bij wijze van zelf kunnen doen.

Maslov vindt dit leuk.
  7. WinMom90

WinMom90 VIP lid

9 jul 2021
    5.514
    4.312
    113
    Vrouw
    Nederland
    Open MBI steen?

Maar goede tip inderdaad, in 2 stappen (niet alle bedrijven vinden kwaliteit belangrijk).

Stenen moeten voldoende gedroogd zijn om te kunnen impregneren

Maslov vindt dit leuk.
  8. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.700
    2.382
    113
    Oh, geen idee of dat zo heet. Het is een heel lichtgrijze steen. En als je dat dus niet regelmatig (eens in de 8 à 10 jaar max) impregneert, dan slaat het vocht er heel erg in. Onze buurman heeft het lang niet gedaan, maar dat verschil zag je dus wel als het regende. Als het weer net gebeurd is, loopt het water juist langs de muur af bij regen.

Maslov vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina