Hoi hoi, Just my luck ….3 weken terug op controle bij de tandarts en alles was goed. Vorige week kreeg ik een zeurende pijn in me bovenkies. Ik de tandarts gebeld, die dus met vakantie was en 15 augustus weer terugkomt. Ik heb de vervangende tandarts gebeld en die heeft toen foto’s gemaakt en mijn zenuw was ontstoken. De dag erna mocht ik langskomen. Ik heb een angst voor tandartsen en het was echt een nare ervaring, met een hyperventilatie aanval op de stoel daar gekregen. Hij reageerde hier enorm geagiteerd op en ik moest mezelf niet aanstellen en terug gaan liggen. Doordat ik echt iets moest laten doen aan die kies ben ik terug gaan liggen en heeft hij de behandeling gedaan. Op dit moment zit er een noodvulling in me kies en over 3/4 weken moet er een echte vulling op die hermetisch moet worden afgesloten. Alleen gaan wij volgende week met vakantie en ben ik enorm bang dat die noodvulling afbreekt! Er is namelijk al een stuk vanaf gebroken van die vulling, maar is mijn kies nog afgesloten. Ik heb weer de vervangende tandarts gebeld en die gaf aan dat als de vulling in Spanje breekt dat ik daar naar de tandarts moet. Ik krijg het hier al heel benauwd van!! Ik ken geen Spaans, weet de werkwijze niet en heb een enorme angst. Ik ben dus even in de stress. Heeft iemand tips voor me of misschien soortgelijk iets meegemaakt oid? Wilde echt even mijn verhaal doen. Liefs Lamode
Wat een nare ervaring was dat voor je! En wat een hork van een tandarts, gelukkig is dat dan niet je eigen tandarts Ik heb 3 weken geleden ook een wortelkanaalbehandeling gekregen bij de vervangende tandarts, 2 weken voor mijn eigen vakantie en pas als ik al weg was zou mijn tandarts terug zijn. Ik was ook als de dood, maarja de pijn was vreselijk! Ik heb nog een week erna last gehad van die kies en toen werd het minder, nu op vakantie met noodvulling en als ik terug ben kan ik naar mijn eigen tandarts
Het was echt een hele vervelende man inderdaad. Let jij op wat je eet nu je een noodvulling hebt? Of heb jij tips meegekregen? Misschien gebeurd er helemaal niks in onze vakantie, maar ze benoemde het wel heel duidelijk dat ik direct naar de tandarts moest als die noodvulling eruit viel of kapot ging.
Wat naar!! Zo had ik dat een paar jaar geleden voor ik op vakantie ging ook. Net in het weekend en de volgende dag vetrokken we. Het was toch een gaatje maar de assistent was er niet en moest zonder verdoving. Voor de zekerheid at ik aan de andere kant. Misschien overleggen of het helpt om ibuprofen te nemen tegen ontsteking? Voor nu even een knuffel. Ik heb ook een mega angst ( door hele nare ervaringen oude tandartsen) en weet hoe het is om naar een andere te moeten. Wat je kan doen is voor je eigen geruststelling alles alvast via google translate of hier iemand op het forum wat vertalen. Dat in je handtas stoppen en verder genieten van je vakantie.
Nee ik let nergens op eigenlijk, hij heeft ook niet gezegd dat dat moest, alleen dat ik hem na zo'n 3 weken moest laten vervangen. Toen ik zei dat ik dan op vakantie was en eind augustus sowieso controle had bij de tandarts, zei hij ow dan doe je het dan toch de eerste week kon ik er nog niet mee eten omdat het nog steeds flink zeer deed, was al bang dat ik weer terug zou moeten.