Las in de krant dat de Nederlandse vrouw eerst een carriere wil en dan pas een baby. De meerderheid zou er een baby voor haar 30e een probleem vinden in verband met carriere. Wat vinden jullie? Liefs Marjo
Hmmm, ik heb nooit vrijwillig voor die carriere gekozen. Vroeger had ik altijd de droom dat ik op jonge leeftijd (begin twintig) kinderen hoopte te hebben. Ik wilde gewoon huisvrouw / moeder worden. Helaas loopt het leven altijd anders dan dat je zelf wilt.... Ben nu 32 jaar en heb nog geen kinderen. Daar hopen we deze zomer aan te werken trouwens . Ook is het leven tegenwoordig vrij duur, waardoor je vaak juist eerst wel moet werken om een financiele bodem te hebben om aan kinderen te beginnen.
Heb altijd gezegd ik wil voor mijn 30ste moeder zijn. Maar zoals je kan zien is dat niet gelukt. Ach ej hebt het niet voor het zeggen he.
Hoi Marjo Als ik om me heen kijk, dan is de carriere niet de enige reden dat vrouwen later aan kids beginnen. Veel van mijn vriendinnen willen eerst een beetje van het leven genieten, nog stappen, reizen en van alles doen met partner voordat er kids komen. Ook willen de meesten eerst een huisje en inderdaad financieel een beetje stabiliteit hebben voordat ze beginnen. Werk speelt ook mee met het uitstellen van de kinderwens, maar is volgens mij zeker niet de enige factor. Vandaar dat ik heb gestemd op 'nee' Groetjes Kirsten
Volgens mij is die carrieren niet de hoofdfactor, maar als je de krant moet geloven dus wel.... Hoe zouden ze aan hun informatie komen? Liefs Marjo
Bij mij heeft carierre nooit een factor gespeeld. In tegendeel, ik heb altijd juist graag voor m'n 25e al mama willen worden. Maar ja, zonder stabiele relatie werd hem dat niet Ben nogal ouderwets, ben liever fulltime mama. (al zal ik wel een paar daagjes gaan werken straks, maar dat is alleen omdat het financieel gewoon wel moet helaas)
Ik heb voor oneens gekozen maar ik denk toch dat het persoonlijk is. Ook ik wilde rond mn 23 e moeder worden maar net als velen met mij liep alles anders en niet vanwege mn werk...
Snap ik meid! Maar als je hier goed meeleest kom je er wel achter dat er meiden genoeg zijn die EN een carriere hebben EN een beeb willen, dus.... Liefs Marjo
Het is een onderzoek...dus zal dat inderdaad zo zijn! Geen pol voor nodig denk ik dan....is immers onderzocht Maar als je om persoonlijke menigen vraagt: Die zullen inderdaad heel uiteenlopend zijn. ELmo
Ik heb juist gekozen om tijdens mijn studie zwanger te worden. Natuurlijk is dat zwaar, maar daarna kan ik dus gaan werken. Even ter informatie, mijn vriend blijft straks thuis of gaat 12 uurtjes werken, dus ons kindje hoeft niet de hele week naar het KDV. Als het even meezit helemaal niet,
Ik ben er wel mee eens, veel vrouw om mij heen willen eerst carriere voordat er kids komen, ik geef ze geen ongelijk maar ja, ik vind het ook niet de meest ideale situatie voor een kind. Ik wilde graag voor mijn 25ste twee kindjes, ik heb er 1tje en dat blijft voorlopig ook zo, nu kon ik wel zwanger raken. Als je 35 ben en heb een kinderwens en deze komt uit maar ja, je hebt ook je carriere, dan kiezen veel mensen nog vaak voor creche. Tuurlijk snap ik wel dat mensen hun financiele en emotionele situati perfect willen hebben eer er kinderen komen maar dan nog....
Ach, ik heb vroeger altijd al gezegd dat ik tegen mijn 28e zou gaan trouwen en daarna wel aan de kids.......niet wetende dat ik werkelijk op mijn 28e zou trouwen en nu nog 5 maanden voor mijn 30e verjaardag moeder wordt. Ik heb nooit de behoefte gehad eerder een gezin te willen, om de reden die hier al eerder stond, ik heb eerst rustig gestudeerd, met bijbehorend studentenleven, daarna met vriend in een studentenflat wonend op zoek naar een koopwoning en een goede baan vinden om zo een stabiele situatie voor een gezin te regelen, maar ook om nog even van onze tijd met z'n 2-tjes te genieten! Niet dat mijn leven nu minder leuk wordt met hem, maar ik voel me nog steeds niet oud en vond dat ik eerder gewoon niet genoeg "mentale bagage" en middelen had om voor een kind te zorgen, wilde eerst heel egoistisch van mezelf genieten! Ben het dus niet eens en niet oneens. Ja, ik ben eerst met een carriere begonnen, maar maak mijn mooiste stap juist nu, nu ik zwanger ben en minder wil werken en heb nog een baan achter de hand voor over een jaartje om eerst nog even veel aandacht aan mijn kind te kunnen geven voor ik me ook nog in een nieuwe job stort.... Dus niet "geen kind vanwege de carriere", ik vind het juist geweldig dat ik de combi kan maken!
ik denk dat over t algemeen..( en deze site is idd geen goed voorbeeld.. hhehe) dat vrouwen eerst carriere willen maken, lol trappen en dan de ware jacob zoeken om eventueel daarna kinderen te krijgen... dat was ook mijn idee majja dingen lopen altijd anders als geplaned.. en ben dus jong moeder geworden.. nu ben ik hier alleen blij om.. maar er wordt ook niet voor niets geadverteerd dat vrouwen jonger kinderen krijgen...
Carrière... ik moet altijd een beetje lachen om dat woord, vind het zo jaren '80 ofzo. Ik heb trouwens geen carrière, ik werk alleen maar. Ben niet succesvol en wil niet hogerop.
Ik denk dat het wel zo is....soms als je dan met vriendinnnen bent zitten er echt een paar bij van 30 en die zeggen nee voorlopig nog niet, want ik wil eerst nog dit of nog dat....moeten ze natuurlijk zelf weten maar de klok tikt door.Of ze zeggen nee joh ben pas 30...