Kosten huis laten schilderen.

Discussie in 'De lounge' gestart door Amelien, 20 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluis81

    Pluis81 VIP lid

    16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Zijn deze prijzen inclusief schuren en afplakken?
     
  2. blackrose88

    blackrose88 Bekend lid

    16 dec 2012
    877
    0
    0
    Ik vind het echt spot goedkoop,
    Ik ben zelf ook schilder en zoals jij het beschrijft vind ik het erg goedkoop,

    Weet je toevallig de strekkende meters die geschilderd moeten worden, en hoeveel deuren zijn het?
    En zijn het deuren met glas erin of zijn het dichte deuren (dus zonder glas)?
    En welke kleur zit er nu op en welke kleur moet het worden?
    Zijn er nog plekken met hout rot etc?

    Dat zijn vragen die nu mij al binnen schieten die erg belangrijk zijn met het maken van een offerte.

    Maar zoals jij nu beschrijft is 1100 all inclusief echt spot goedkoop en klinkt te mooi om waar te zijn
     
  3. ER14

    ER14 Fanatiek lid

    17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Laat ik maar gewoon eerlijk zijn, ik ben vreselijk verwend en liever lui dan moe :D
    Het idee dat ik vrije dagen moet opnemen om ze te besteden aan iets waar ik geen zin in heb staat me gewoon niet aan. Maar goed, ik heb zat dagen dus dat mag het probleem niet zijn.
    Schilderen is ook niet mijn sterkste punt, ik denk dat ik met de voorbereidingen voornamelijk actief zal zijn maar dat het echte schilderwerk toch door schoonvader en lief gedaan wordt.
    Daarnaast heb ik een horeca-man, die krijgt niet zo maar dagen achtereen vrij. Dus ook bij ons zal het in etappes gaan denk ik.

    Begrijp me niet verkeerd, ik weet dat het gezeur is en we gaan het ook heus doen. Ik kijk er gewoon niet echt naar uit..
     
  4. Amelien

    Amelien Bekend lid

    4 apr 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hij hebben overwogen om zelf te schilderen maar ik ben geen held op hoogte (op een steiger). Mijn man zou dat wel durven maar eerlijk gezegd vinden we het beiden gewoon veel te veel werk... Besteed mijn tijd liever aan andere dingen.
     
  5. Amelien

    Amelien Bekend lid

    4 apr 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    Weet je toevallig de strekkende meters die geschilderd moeten worden, en hoeveel deuren zijn het?
    Geen idee hoeveel meter het is. 2 deuren en 5 ramen (die open kunnen)
    En zijn het deuren met glas erin of zijn het dichte deuren (dus zonder glas)?
    Deuren met glas
    En welke kleur zit er nu op en welke kleur moet het worden?
    Nu oranje/wit, wordt donkergrijs/wit
    Zijn er nog plekken met hout rot etc?
    Nee
     
  6. blackrose88

    blackrose88 Bekend lid

    16 dec 2012
    877
    0
    0
    Ja ik blijf het spot goedkoop vinden,
    Als ik de afmetingen zou weten zou ik een calculatie kunnen maken voor je, (puur om te vergelijken, neem zelf geen klussen aan ivm zwangerschap)

    Maar heb je de offerte nog liggen? Want dan zou daar de afmetingen op behoren te staan
     
  7. dobbel

    dobbel Fanatiek lid

    12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Mijn broer heeft een schildersbedrijf, en ik denk niet als ik hem altijd zo hoor dat het met goede verf uitkan voor dat geld.

    Ik zou eens vragen met welk merk materialen geschilderd wordt,
     
  8. Drieka

    Drieka Niet meer actief

    Je kunt nog offertes aanvragen bij andere schilders maar dat is toch geen slechte prijs, ik was toen voor het huis rond de 2000 euro kwijt (hadden een normale woning) voor 2 keer schilderen.
     
  9. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.555
    3.456
    113
    Ik vind het goedkoop hoor. Al met al blijft het altijd veel geld, dus deden wij het altijd zelf, hoop werk en het ziet er best aardig uit, maar zo'n mooi resultaat als een echte schilder heb ik niet.
     
  10. momfertje

    momfertje Bekend lid

    8 jul 2011
    779
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    Zuid Holland
    Nou, ik kan uit ervaring zeggen dat, dat niet veel is. Mijn vriend is in het voorjaar en de zomer op zaterdagen alleen al bezig geweest met één dakkapel en de voorkant beneden. Je weet ook niet wat je tegen gaat komen onder die verf. Is het hout nog goed of moet het worden vervangen op sommige plaatsen. Als je net als mijn vriend pietje precies bent en het voor het eerst doet dan kost het meer tijd.
     
  11. Ntje

    Ntje Fanatiek lid

    11 nov 2012
    3.687
    76
    48
    Almere
    Wij laten de buitenkant schilderen door de zelfde mensen die alles binnen hebben gedaan (schilderen, verbouwen etc.) dus wij krijgen een fikse korting maar ik zou wel meer dan 1 offerte aanvragen, dus bij meerdere bedrijven. Kan je altijd kijken wat het beste is.
     
  12. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    329
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Is dat iemand die zwart werkt? Dan snap ik het wel, anders voor een officieel bedrijf wel heel weinig!
    Maar zou zeggen lekker zwart laten doen viavia dan weet je zeker dat het goed gaat!
     
  13. twinkle star

    twinkle star Niet meer actief

    Bij zwart heb je geen garantie en dat is voor zo'n bedrag niet zo handig. Mocht je je huis ooit willen verkopen is het ook erg prettig om op papier te hebben wat je allemaal voor onderhoud hebt laten plegen.
     
  14. twinkle star

    twinkle star Niet meer actief

    Het is juist heel handig diverse offertes op te vragen. Zo zie je welke prijs gangbaar is. Ik vind de prijs nl erg laag en heb geleerd dat als iets te mooi is om waar te zijn, dit ook zo is.
     
  15. Sterrefeetje

    Sterrefeetje Niet meer actief

    Lijkt mij wel erg goedkoop, je hebt schilders en soppers :)
     
  16. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    12.958
    408
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Als dat ook inclusief verf is vind ik dat goedkoop
     
  17. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.981
    1.799
    113
    Provincie Groningen
    #37 consider, 20 apr 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 apr 2013
    In welke buurt zoek je een schilder?
    (rest van het bericht verwijderd ivm reclame)
     
  18. jannn

    jannn VIP lid

    13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Nou ben benieuwd wat wij voor een schilder hebben dan haha met 700 euro.
    Nou ik denk zeker wel dat hij heel veel zaterdagen door moet brengen en voor daar geld heeft hij het er niet over, betalen we wel gewoon hoor.
     
  19. Verox

    Verox Niet meer actief

    Als ik mijn huis voor dat bedrag kon laten schilderen dan deed ik dat meteen!
    Wij zijn voor onze gemiddelde rijtjeswoning minstens €2000,- kwijt. Voor 1x schilderen.

    Aan de voorzijde; een houten voordeur, raam woonkamer, twee ramen slaapkamer.
    Achterzijde; twee smalle ramen naast openslaande tuindeuren, achterdeur met glas, badkamerraampje, balkondeur en twee slaapkamerramen.
    En voor en achter het platte dak van die mooie sierlijke dakboeien...
    Alles uitgevoerd in twee kleuren.

    Nu ik het opschrijf is het ook best wel veel. Terwijl het geen grote woning is.

    Denk dat we financieel gedwongen zijn om het zelf te doen, maar ik zie er enorm tegenop. Ik verwacht er de hele zomer ieder weekend mee zoet te zijn.
     
  20. kvinna

    kvinna Niet meer actief

    Dat laatste argument vind ik voor schilderwerk eigenlijk niet opgaan. Dat is nou net iets wat je met je eigen ogen kunt zien. Neemt niet weg dat ik 1100 euro ook weinig vind.
     

Deel Deze Pagina