Afgelopen zomer hebben wij in frankrijk zo'n verrukkelijke taart op als toetje maar ik kan helaas nergens een recept vinden... Het was een koude/bevroren taart, de bodem was van schuim/merengue en daarop was een witte vulling met ik geloof vooral geklopte slagroom. Hij was in een scheutje sinaasappelsap gelegd en er was chocolade over geschaafd. Ik wil hem graag voor mijn mans verjaardag maken maar kan nergens een recept vinden, iemand van jullie een idee?
Eet regelmatig een Frans taartje maar dit zegt me eerlijk gezegd niets... Klinkt wel erg lekker trouwens!! Ben benieuwd of er een recept komt bovendrijven, dan wil ik het wel eens proberen te maken.
Het klinkt als een soort pavlova, ik zou daar eens op zoeken! Daar heb je veel verschilende varianten van, mar de basis is meestal, bodem van merengue, room erop en vers fruit.
Maar de bodem was veel dunner als een pavlova, als ik heb moet vergelijken dan zou het uiterlijk een beetje cheesecake achtig zijn, dunne schuimbodem en daarop het slagroom mengsel. Ik ga die van de link denk maar proberen aan te passen. Ik moest trouwens erg lachen om de bastaardsuiker