Hallo dames, Nieuweling hier... Lees al langer mee op de achtergrond, maar dit wordt m'n eerste post. Ik ben in september 2013 gestopt met de pil en heb pas na 8 maanden eerste eisprong gehad m.b.v. clomid 100. Helaas 2e ronde geen effect op clomid, behalve opvliegers. Vervolgens gestart met Puregon + pregnyl en in de 2e ronde op 1e kerstdag positief getest. Afgelopen vrijdag hadden we de eerste echo daar bleek het vruchtje te klein te zijn en een onregelmatige hartslag te hebben. De biometriste was heel eerlijk en vertelde ons dat we ons toch wel een beetje moesten gaan voorbereiden op een miskraam. Sinds gisteravond heb ik wat menstruatie-achtige klachten die steeds wat toenemen en licht bloedverlies. Dus ik verwacht dat ze dus helaas gelijk gaat hebben... Mijn vraag is nu eigenlijk wie ervaring heeft met Puregon na een miskraam. Ik heb geen natuurlijke eisprong, dus ik vroeg me af of iemand weet wanneer je weer mag beginnen met spuiten. Alvast bedankt voor jullie reacties.
Allereerst veel sterkte! Ik heb geen ervaring met puregon na een miskraam maar wel met gonal. Allereerst moet je biet te snel weer van start willen hoor. Een miskraam heeft toch een behoorlijke impact op je. Zowel psychisch als lichamelijk. Heb je nog geen controle afspraak staan met de gynaecoloog? Want dan zal je eerst een echo krijgen over een week of zo om te kijken of je schoon bent? Van daaruit zal de arts wel zeggen hoe of wat. Toen ik een paar weken ma m'n miskraam wilde beginnen met spuiten ben ik eerst voor een echo geweest om te kijken of er misschien van zelf wat gegroeid was. Toen dit niet zo was kreeg ik eerst provera om een menstruatie op te wekken en daarna mocht ik weer beginnen met spuiten. Nogmaals heel veel sterkte!
Als je een miskraam hebt, moet je na een aantal weken nog een keer op controle om te kijken of alles schoon is. Hier was dat een week of zes na de curretage. Toen die controle goed was, mocht ik met Primolut beginnen om de menstruatie op te wekken. (Ik had PCOS en werd nooit uit mezelf ongesteld). Na die menstruatie mochten we beginnen met spuiten voor een cryo-terugplaatsing. Sterkte & succes!