Melis Nee, helaas niet. Het aantal behandelingen wordt landelijk geregistreerd. Je krijgt drie behandelingen vergoed voor elke te realiseren zwangerschap. Dus drie voor een eerste kindje, drie voor een tweede kindje, enz. Stap je over van verzekeraar, dan wordt er dus gewoon doorgeteld.
Maar er zijn wel zorgverzekeringen die (als ze het goed keuren) een 4e en 5e poging vergoeden. Vriendinnetje is afgelopen dec overgestapt..en begint nu aan haar 4e poging. Over Zwolle betreft, Ik vind het fertiliteit super..heel professioneel!
Wij hebben onze vierde poging in Gent gedaan en hebben deze (grotendeels) vergoed gekregen van onze verzekering. Moesten wel toestemming vragen en ik heb uiteraard een uitgebreide dekking. Het is bij de 3 vergoedde pogingen ook zo, dat na een doodgeboren kindje (2e trimester of later) de teller ook weer op nul gaat. Nou wil uiteraard niemand dat, maar het is goed om dat ook te weten. Ik ontmoette laatst iemand die zwanger was geworden na 3x IVF en haar kindje was verloren een paar dagen voor de bevalling en zij dachten dat ze nu uit eigen zak opnieuw moesten beginnen.
Hilly Volgens mij ligt de grens op 12 weken na de bevruchting, dus bij een zwangerschapsduur van 14 weken. Heb je voor die termijn een miskraam, dan ben je een poging kwijt. Heb je na 14 weken een miskraam of een vroeggeboorte, dan krijg je een nieuwe behandeling vergoed. Babytjuhh Er zijn inderdaad verzekeraars die meer IVF/ICSI-behandelingen vergoeden. Maar meestal moet je daar dan al verzekerd zijn, voordat je het medische circuit in stapt. En je moet het allerduurste aanvullende pakket hebben. Overstappen van verzekeraar als je al bezig bent met IVF/ICSI, lukt meestal niet. Voor een aanvullende verzekering mag je geweigerd worden. Als je al in het circuit zit, nemen ze je niet meer aan. Voor de meeste mensen is het daarom einde oefening als je drie IVF/ICSI's gehad hebt, tenzij je net bij de goede verzekeraar zit of het zelf gaat betalen.
Jippie, UMC laat mensen wel toe die al IVF'en. Wij hebben zodoende onze ECD vergoed gekregen. Daarvoor zat ik bij PNO. Ook zij hebben mij toegelaten in een pakket voor aanvullende vergoeding voor IVF terwijl ik al patient was. Het is trouwens zo dat je 12 weken zwanger moet zijn, niet 14.
Er zijn inderdaad een paar verzekeraars die je mogelijk nog wel aannemen. Dus goed rond kijken, mocht je in die situatie zitten!