Kosten IVF combi nederland/belgië?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door angie71, 16 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angie71

angie71 Lid

10 aug 2011
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

binnenkort gaan wij aan een vierde (zelfbetaalde) ivf poging beginnen. Nu heb ik al heel veel ge-googled, maar ik kom er niet achter wat de prijzen zijn.

Wij zitten nu naar volle tevredenheid in het Maasstad in Rotterdam. Deze werken samen met het Erasmus. Nu zou het aankomende keer een combi Maasstad/Gent kunnen worden, omdat Gent assisted hatching toepast op verse embryo's.

De prijs die ik tegenkom voor Nederland is ruim 1862 euro ex medicatie. Maar kijk ik in de DBC echt bij een specifiek ziekenhuis, bv het Erasmus dan kom ik wel op 2700 euro ex medicatie. Wie weet hoe dit zit?

En hoe zit het met een gecombineerde prijs? In Gent kom ik aan bijna 2500 euro lab/terugplaatsingskosten, zonder punctie. Punctie (en andere onderzoeken) wordt in Maasstad gedaan. Ik neem aan dat zij alleen die kosten berekenen en kom dan op een punctiebedrag van ruim 800 euro. Ik zou dan ongeveer 3200 euro kwijt zijn aan deze combi en 2700 euro of 1800 euro als we gewoon in Nederland blijven. We betalen dan voor/door de assisted hatching eigenlijk 500 tot 1600 euro meer.

Wie kan mij aan antwoorden helpen? We hebben het al nagevraagd bij het ziekenhuis, maar was ook niet helemaal duidelijk en we hebben maar een paar dagen om te beslissen...

Alvast heel erg bedankt voor de moeite!

Deel Deze Pagina