even een vraagje aan de experts hier. Deze ronde heb ik Clomid moeten slikken voor een IUI behandeling, helaas is de inseminatie niet doorgegaan omdat eitje al gesprongen was. Nu is de dosis verdubbeld, vanochtend heb ik deze bij de apotheek opgehaald maar nu zat er ook een doosje Pregnyl bij. Dit had ik de vorige keer niet. Ik weet opzich wel waar Pregnyl voor dient en dat dat gespoten moet worden maar verder het hoe en of wat? Op het doosje staat dat ik het af moet geven aan de huisarts maar wat moet de huisarts hiermee? Moet ik het tzt niet gewoon meenemen naar het ziekenhuis? Hoe zit het precies? ik heb vanmiddag wel een tel consult met de gyn maar wil graag alvast een beetje voorbereid zijn.
Hallo Esther, Ik moest de pregnyl met elke fm meenemen op het moment dat het een beetje goed aan het groeien was. Als de ei of eitjes groot genoeg zijn dan zetten ze de pregnyl. Ik heb het uiteindelijk zelf gespoten. Maar wat de huisarts daar nou mee moet snap ik ook niet hoor. Volgens mij geven ze die pregnyl gewoon in het ziekenhuis! Als je toch een telefonisch consult hebt dan zal ik het gewoon even vragen!
hee esther ik heb ook pregnyl gekregen. Dit wordt gebruikt om je eisprong op te wekken. Misschien willen ze het deze keer op deze manier doen zodat ze er meer zeker van zijn dat je eisprong niet gemist wordt?? Waarom bij de huisarts afgeven weet ik niet. Misschien dat hij het moet injecteren in plaats van jezelf?? Toitoitoi vanmiddag. Zal aan je denken!
bedankt voor jullie antwoorden! ik heb inmiddels de gyn gesproken en ik moet de Pregnyl meenemen naar de FM. Mocht het de tijd ervoor zijn dan zetten ze hem in het ziekenhuis. @Germini, ik heb het verslagje van de vragenlijst in het topic 'morgen eerste keer HA' gezet!