waneer weer beginnen na miskraam

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door eigenwijsje, 6 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eigenwijsje

24 jan 2008
    58
    0
    0
    na 4 rondes clomid wat niet aan sloeg werd ik na de eerste ronde puregon met pregnyl zwanger, dit eindigde na 4,5 week in een miskraam met een curretage met 8 weken.
    na de curretage moest ik na 6 weken op controle komen en kreeg toen het recept van provera om weer te beginnen.
    na 2 rondes was ik weer zwanger, dit eindigde weer in een miskraam met 5 weken, nu 1,5 week geleden, vorige week ben ik bij de gyn geweest en ik moest 4 weken wachten tot ik weer met de provera mocht beginnen.

Hoe was het bij jullie , wanneer mochten jullie weer beginnen ?

2. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Hoi Eigenwijsje,

Allereerst: Sterkte, het is niet niks, twee miskramen, zo kort op elkaar!

Wanneer je kunt beginnen hangt vooral van je psyche af. Je lijf is juist na een miskraam extra gevoelig en paraat voor een nieuwe zwangerschap. Zelf ben ik ook overwacht heel snel zwanger geraakt na een miskraam. terwijl de zwangerschap daarvoor (die uitmondde in een miskraam) na 1,5 jaar dokteren tot stand kwam.

Maar de vraag is vooral; Hoe voel jij je nu? Je hebt nu twee miskramen gehad. Iedere zwangerschap geeft hier weer een zelfde risico. Als jij je krachtig genoeg voelt en graag verder wilt, dan zou ik dit aangeven bij de gyn. Hij houdt nu natuurlijk rekening met jou gevoelens en wil je even de tijd geven.

Heel veel succes!

groetjes Elke

Deel Deze Pagina