Wie kan mij vertellen ..

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door firefly, 21 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Wij hebben vandaag te horen gekregen dat mijn man zijn zaad niet goed is. Weinig zwemmers, en de koppies hebben een afwijking. Dus spontaan zwanger worden word erg lastig.

Nu hebben wij 2 maart onze eerste afspraak. Ik heb helemaal nieuw met de MMM. Wie kan mij vertellen wat ze gaan doen, en welke behandelingen er mogelijk zijn? Alvast heel erg bedankt voor de reacties !

2. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
  3. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Wat ontzettend naar dat de uitslag van het zaadonderzoek niet goed was. Ik weet helaas wat een klap dat kan zijn en hoe onzeker je je vervolgens kunt voelen, want hoe nu verder? Ik hoop dan ook dat je iets aan mijn antwoord zult hebben!

Het verschilt per persoon wat ze precies gaan doen en wat vervolgens de mogelijkheden zijn. Ik denk dat de onderzoeken in grote lijnen wel hetzelfde zullen zijn, maar het vervolg hangt natuurlijk van de uitslagen af.

Nadat bij mijn vriend bleek dat hij niet genoeg zaadcellen had, is er een inwendig onderzoek gedaan om te voelen of er niets mis was met zijn prostaat. Ook heeft hij een inwendige echo van de prostaat en teelballen gehad en een uitwendige echo van de zaadballen. Ook is er nagekeken of er geen obstructie in de zaadleiders zat en of hij een spatader naast zijn balzak had zitten.

Verder is er een bloedonderzoek gedaan waarbij zijn hormonen zijn nagekeken en heeft hij een dna- en chromosomenonderzoek laten doen.

Uiteindelijk is hij geopereerd aan een spatader naast zijn balzak, omdat die de oorzaak kan zijn van het verminderde aantal zaadcellen en de verminderde zaadkwaliteit. Zijn arts denkt echter niet dat het veel zal verbeteren, maar omdat mijn vriend koorts had gehad en we toch moesten wachten, hebben we de operatie wel laten doen. Daarna moesten we 3 maanden wachten en in april gaan we met ICSI beginnen.

Sterkte 2 maart, zet al je vragen op papier en blijf gewoon doorvragen, want wij kwamen de 1e keer met meer vragen thuis dan we er naartoe gingen...

4. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    helaas ben ik een ''lotgenootje'' van je, hoewel het bij ons nog dramatischer is: geen zaadcel gevonden. Verhaal van Doortje is voor mij herkenbaar: afspraak bij uroloog en diverse onderzoeken (echo, bloed, herhaling zaadonderzoek, uitwending onderzoek man).....ik wens je heeeeel veel sterkte. Geef de moed niet op!! ''Gelukkig'' is er nog wat zaad gevonden bij jullie (hoewel ik snap dat dat een schrale troost is), maar het moet wel erg schrikken zijn om dit bericht te krijgen!

tip: denk goed na hoe je dit bericht gaat brengen naar je omgeving. Bij ons is dat toch anders gelopen dan we gewild hadden. Vooral omdat mensen toch gaan ''doorvertellen'' terwijl je dat niet wil....Je kunt natuurlijk ook besluiten om niemand wat te vertellen, maar dan mis je ook steun...Het is natuurlijk helemaal afhankelijk van wat je wilt en wat bij jullie past.

sterkte meid!

Deel Deze Pagina