Even jullie mening. Ik heb een dochter van bijna 14 jaar en zit in de eerste van voortgezetonderwijs. En ik heb een zoontje van 3,5 jaar oud. Aanstaande zaterdag hebben wij een verjaardag tien minuten hier vandaan, dochter wil wel oppassen. Ik en vriendlief denken dat ze het wel kan en ook omdat we vlakbij zijn maar toch knaagt er ergens iets die maar! Wat zouden jullie doen? Kan dit wel of is ze te jong? Wij geven haar wel iets centjes ervoor want het is niet de bedoeling dat het vanzelfsprekend gaat worden.
Ik denk dat het wel kan hoor! Iemand anders laten komen is ook lastig als je een dochter van 14 hebt. En mocht het niet gaan, ben je zo thuis toch!
Onze babysit is 14 en een topper. Als je dochter verantwoordelijk is ennje vertrouwd haar waarom niet? Blijft ze wel vaker alleen thuis?
Ja ik zou het wel doen, helemaal als ze het zelf graag wil, de jongste in principe gewoon doorslaapt en je zo dichtbij bent.
Ik zou het ook doen. Ideale situatie zo. En top dat jullie haar er iets voor geven en er niet vanuit gaan dat ze dat maar gewoon even doet!
Je kent je dochter zelf het beste! Ik paste ook op de buurkindertjes vanaf mijn 13e. Is je kind verantwoordelijk dan zou ik het aandurven! Telefoon aan en je bent er zo wanneer nodig!
Ik zou dat wel aandurven hoor. Je bent zo ter plaatse als er iets aan de hand is. Over het geld geven... tja... dat moet je zelf weten natuurlijk. Ik vind het wel vanzelfsprekend dat je elkaar helpt in een gezin, daar hoeft niet persé geld tegenover te staan.
Pas ook een topic geopend zoon bijna 14. Volgende maand. Hier is het een dikke nee. Hij kan het nog niet aan en dochter is zoon de baas dat wordt oorlog. Heeft ze al eens eerder opgepast? Hoe ging het slaapt de kleine. Kunnen de buren als standbye? Ik zou het niet doen. Maar dat komt omdat zoon nog geen goed overzicht heeft. En gezag indien nodig.
Met die leeftijd zou ik het wel aandurven hoor. Jullie zitten vlakbij, ideaal om op die manier een keer te proberen. Alleen zou ik er geen geld voor geven aan mn eigen kind. Net als Anakin ben ik van mening dat je dit soort dingen gewoon doet in een gezin, elkaar onvoorwaardelijk helpen. En als ik het zo lees is dat ook de bedoeling van je dochter; jullie helpen.. Alleen bekruipt jou ergens het gevoel dat daar iets tevenover moet staan.. Maar waarom? Jij doet wss ook heeeeeel veel voor je dochter... Niet meer als normaal natuurlijk, maar mss vindt zij het wel heel fijn om dit voor jou te doen. Gewoon omdat ze van je houdt
Het geld doe ik juist om haar extra te motiveren en ook een zakcentje! Ze krijgt geen zakgeld maar verdiend haar geld dmv klusjes...
jij het haar het beste.en je zit 10 minuten verderop dus je bent zo weer terug als er wat is. toen ik 14 was,paste ik s'avonds al op 2 kinderen in de straat. moet kunnen lijkt me
Denk dat ze dat best kan. Als ze het zelf wil, dan moet het wel lukken toch? Gewoon je telefoon goed bij je houden. En genieten van deze vrijheid haha!
Dat ligt eraan. Is zij een verantwoordelijk meisje, kan ze een beetje moeilijke situaties inschatten en oplossen? dát is iets wat je zelf in moet vullen. Hier een zoon van bijna 18 die dus écht niet op zijn zusje of broertje past, simpelweg omdat hij nergens naar kijkt. Nu heeft hij autisme/adhd, dus dat kun je niet vergelijken natuurlijk. Mijn pleegdochter daarentegen kon ik prima op hem laten passen toen zij een jaar of 15 was, aangezien zij veel verantwoordelijkheidsgevoel had en prima dingen aanvoelde/inschatte. Mijn advies: kijk naar je dochter! Wat zegt je gevoel? Heeft ze weleens eerder overdag opgepast en hoe ging dat?