Hier is een moeder op school met workshops en kinderfeestjes begonnen. 140 voor 3 uur tot 10 kinderen. Leuk voor een keer maar wat moet je het jaar erna gaan doen? Iedereen gaat hier minstens een keer naar Megapret. Elke keer buiten de deur lijkt elke keer weer gekker/duurder te moeten worden.
ik vind 140 euro voor een kinderfeestje een hoop geld Wat vinden jullie? Zouden jullie dat doen? ben wel benieuwd wat je voor dat geld krijgt bij die moeder
Nouja, dat s precies de reden waarom ik dus zei blij te zijn dat ik in een arbeiderswijk woon Gewoon omdat veel mensen hier dat geld niet hebben is het helemaal niet raar om thuis een feestje te houden. En zelf vond ik dat ook altijd heel leuk.. Dus doe het met liefde nu voor m'n dochter. En volgend jaar.. Gaan we net als dit jaar... Mt z'n drietjes bedenken wat nou een LEUK feestje zou zijn. (En balorig staat in ieder geval niet op mijn verlanglijstje.. Maar je weet nooit he) Wellicht dat als ze een paar jaar ouder is.. Een workshop van 3 uur wel heel aantrekkelijk is. Maar met 10 kleuters... Brrrrr Dan nog liever balorig!
Een workshop zou ik zelf ook wel kunnen verzorgen. Op zich is dat niet zo moeilijk. Misschien moet ik dat ook maar gaan doen Maar ja: het is verschrikkelijk duur zo'n feestje. Maar dat was vroeger ook gewoon al zo. Wij gingen ook naar parken, zwembaden en de bioscoop. O dat laatste is ook wel een idee trouwens voor volgend jaar.
@bosi: ik niet hoor.. Hooguit het zwembad maar dat was 4hfl per persoon entree. En ik had geen zwemdiploma dus mocht dan niet mee. En 1x had ik een McDonald's feestje... Dat was echt heel bijzonder.
hier nu nog een feestje thuis. kost me denk ik bij elkaar 25 euro ongeveer. zolang ze nog thuis willen doe ik dat vind het allemaal zoveel geld kosten
Hier zit zoonlief nog op speciaal onderwijs, dus de kindjes komen echt overal uit de regio. Wij hebben daarvoor gekozen voor een binnenspeeltuin zo ongeveer in het midden van waar de kindjes vandaan moeten komen. Ik ben denk ik bij elkaar zo'n 100 euro kwijt eraan (morgen is het feestje). Het arrangement is al 11,95 p.kind (entree, friet, snack, onbeperkt ranja, chips/ijsje, kindercampagne en cupcakes). En dan komt nog het drinken/eten van ons erbij. Maar ik ga dit wel niet elk jaar doen! Vorig jaar heeft hij geen kinderfeestje gehad, dit jaar wel. Volgend jaar gaat hij naar regulier onderwijs en dan vier ik het feestje toch echt thuis. Dan komt toch iedereen uit de buurt.
@minimuisje: Hmm mijn broertjes (beiden op speciaal onderwijs) hadden toch ook wel regelmatig feestjes thuis... Roteind rijden soms.. Maar evengoed wel heel leuk
Voor kleuters lijkt me een feestje thuis juist super leuk! Ach ja, die rommel. Een (binnen)speeltuin en de verantwoordelijkheid over 5 jarigen, die je niet in de gaten kunt houden?? Dat lijkt mij lastiger dan thuis in de rommel en drukte. Sowieso vind ik die standaard vette hap daar ook vreselijk, krijg daar altijd zo'n tokkie gevoel bij.. Cakejes versieren enzo is toch veel feestelijker?! En als ik naar mijn dochter (nu) kijk, vindt zij het ook veel leuker als er kindjes bij ons thuis komen. In een (binnen)speeltuin is ze vaak ook redelijk snel uitgekeken. Zo'n entertainer (clown, goochelaar, ballonnen poppetjes) thuis lijkt me dan wel weer geweldig. Maar denk niet dat ik dat met 5jr al zou doen. Vind dat wel wat over the top. Ze taalt daar nu echt nog niet naar.
Hier gewoon leuk thuis gehouden! Ze mocht 4 kindjes uitnodigen en we hebben een prinsessen feest gehouden! Dus alles roze!! We zijn begonnen met cakjes versieren en wat drinken. Toen hebben de kindjes hun cadeautjes verstopt en moest zij ze zoeken. Ik had bij de xenos kleine hartdoosjes gehaald en die hebben ze geschilderd en versierd. Toen het moest drogen tussen het verven en versieren in hebben we een k3 muziek dvd opgezet en zijn ze lekker gaan dansen. Als afsluiter lekker patatjes gegeten en ze hebben genoten.
Wij hebben zelf een boot(je) en gaan, zodra de kids goed kunnen zwemmen, altijd naar een strandje. Emmers, scheppen, een gevulde koeltas met snoep en drinken mee en gaan! Mijn man komt dan aangevaren met de boot en om de beurt kan er dan een groepje meevaren (en soms zelf sturen). Al jaren een succes en heel goedkoop! Natuurlijk is het niet altijd mooi weer, dus zijn we al verschillende keren gaan zwemmen, bowlen of gourmetten. Een puzzeltocht door het dorp is meestal ook een groot succes! Meer dan 100 euro wil ik er zeker niet voor uitgeven. Gaan we varen, blijf ik daar ruim onder, maar dingen buitenshuis zijn al snel 10 euro per kind. Hier mogen ze max. 8 kinderen vragen.
Volgens site (www.wow-workshops.nl) volledig verzorgt. Thuisfeestje met spelletjes en een film was een hit hier. De feestbeesten hebben het er na 2 weken nog over. Als ze volgend jaar hun zwemdiploma hebben met een groepje naar het zwembad, hooguit 4 per kind voor een paar uur lol.
Ja dat zal voor ons straks ook een idee zijn. Wij hebben een zeilboot waar 8 mensen in mee kunnen. Mijn man is een hele goede zeiler dus dan kunnen we lekker een stuk gaan zeilen en daarna ergens gaan lunchen/sporten et cetera... Maar dat is pas vanaf 10 jaar